گوگل

گوگل ادز چيست؟

گوگل ادز (google ads) چيست؟

در سیستم تبلیغاتی گوگل، گوگل ادز ( یا همان گوگل ادوردز پیشین )، تبلیغ کنندگان از طریق ابزارهایی مختلف گوگل تبلیغات خود را به سمع و نظر مشتری می رسانند. اینگونه که تبلیغ کننده عبارات یا کلمات کلیدی را در گوگل ادوردز وارد میکند تا در ازای جستجوی کاربران و هر بازدید سایت مقدار مشخصی را به گوگل پرداخت کند؛ که البته انتخاب این تبلیغ های پیشنهادی بر اساس ضوابطی خاص می باشد. اگر این تبلیغات به درستی مدیریت شوند میتوانند برای سئو سایت و کسب درآمد موثر واقع شوندکه این موضوع منوط به هدایت راهنمایی درست کاربران به یک سایت و انتخاب کلید واژه های مرتبط به موضوع ارائه شده ما می باشد. این نوع تبلیغات اگر با اطلاعات کم و به صورت نادرست مورد استفاده قرار بگیرد موجب می شود که تبلیغ کنندگان به این نتیجه برسند که این نوع تبلیغات علاوه بر هزینه زیاد ناکارآمد نیز می باشد.

گوگل ادز چيست؟

تصویر1-گوگل ادز

تاریخچه گوگل ادز از کجا شروع شد؟

پیش از راه اندازی سیستم گوگل ادوردز، یعنی حدودا تا پیش از سال 2000 شیوه تبلیغات بر اساس پرداخت ماهانه بود، بدین گونه که بدون در نظر گرفتن میزان بازدید یا اثر بخش بودن تبلیغ ، تبلیغ آگهی دهنده به صورت یک ماه به طور ثابت در ازای یک مبلغ ثابت نمایش داده می شد. البته روش گوگل نیز در ابتدا همین روش بود، اما به جای استفاده از بنرهای تبلیغاتی که دیگر شرکت ها از آن استفاده می کردند گوگل از متن های ساده و کوتاهی که براساس عبارت هایی که بیشترین جستجو را توسط کاربران داشت و در همان صفحه ای که نتایج جستجو نشان داده می شد، برای تبلیغات استفاده می کرد.

گوگل ادز در 20 سال اخیر

از سال 2000 از آنجا که تبلیغات ماهانه درآمد زیادی را برای گوگل به همراه نداشت، نخستین تبلیغات به شیوه کلیکی توسط گوگل پایه گذاری شد. بعدها نام این نوع تبلیغات نیز تغییر پیدا کرد، در سال 2018 نیز گوگل با ایمیلی به کاربران خود اعلام کرد گوگل ادوردز از آن به بعد با نام گوگل فعالیت خواهد کرد. و آدرسی که برای فعالیت هایی تبلیغاتی باید به آن مراجعه شود ads.google.com می باشد.

گوگل ادز چيست؟

تصویر2

هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر است؟

گوگل امکان ایجاد یک حساب کاربری را در گوگل ادز برای کاربران به صورت رایگان گذاشته است، شما در جایی نیاز به پرداخت هزینه دارید که یک کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند و وارد سایت میشود؛ در اینجا به ازای کلیک برای هر کدام از واژگان کلیدی هزینه ای پرداخت می کنید. که هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی یا cpc (cost per click) برای هر کسب و کار می تواند متفاوت باشد چرا که آن هزینه بستگی به میزان پیشنهادی رقبای شما دارد، هر قدر کلمه ای توسط کاربران بیشتر جستجو شده باشد رقبا مبلغ بیشتری پیشنهاد میدهند. بنابراین شما نیز باید برای برد در این نبرد مبلغی بالاتر از رقبا بپردازید.

Cpc چیست؟

Cpc مخفف کلمه cost per click یا هزینه در ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل میباشد. روند نزولی cpc نشان از بهبود در عملکرد تبلیغات شما می باشد، قالبا تبلیغ کنندگان نیز به دنبال تبلیغی ستندکه هم هزینه کمی در برداشته باشد و هم بیشترین بازدید را برای ساییت آن ها به ارمغان بیاورد. هر کلیکیکه روی تبلیغ انجام میشود درواقع نشانگر یک مراجعه به لندینگ پیج مورد نظر ما می بباشد و cpc هزینه ی جذب کاربران به صفحه مورد نظر است. در این میان با در نظر گرفتن هزینه هرکلیک و ارزش هر کلیک شما میتوانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود را به دست آورید.

مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغ در یک گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی شامل تعدادی از عبارات و کلمات کلیدی میباشند؛ زمانی که شما یک کلمه کلیدی را انتخاب میکنید میان آن عبارت انتخاب شده باید با تبلیغ شما ارتباط وجود داشته باشد به گونه ای که آن عبارت باید چندین بار در متن شما انجام شود.

مرتبط بودن کلمات کلیدی در گوگل ادز

 تصویر3

برای آگاهی از انواع تبلیغات کلیک کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

44 − = 34

دکمه بازگشت به بالا
بستن