گوگل

رقص گوگل چیست؟

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام رقص گوگل یا google dance می باشد. زمانی که گوگل رتبه بندی خود را بازسازی می کند به آن دوره ی زمانی چند ثانیه ای یا چند روزه  که موجب نوسان نتایج رتبه بندی سایت ها می شود را رقص گوگل می گویند. گوگل با این کارش قصد توقف سایت هایی که دارای سئو پایین بودند را دارد و ارتقاء سایت هایی که دارای سئو مطلوبی هستند.

رقص گوگل چیست؟

رقص گوگل  در واقع به دوره زمانی که گوگل برای بازسازی رتبه بندی نتایج خود انجام می دهد را می گویند. در این حالت جایگاه وب سایت ها ممکن است برای مدت چند روز در حال نوسان باشد. مدت زمان بازسازی گوگل از چند ثانیه تا چند روز متغیر می باشد. گوگل با ایجاد معیارهای خاص موجب تغییرات چشمگیری در رتبه بندی خودمی شود. این تغییرات ممکن است در کاهش یا افزایش رتبه ی سایت تاثیر زیادی داشته باشد. حتی ممکن است در اثر رقص گوگل سایت های فراروانی از لیست نتایج گوگل حذف شود. رقص گوگل در طول سال ده بار تکرار می شود یعنی به طور میانگین هر 36 یکبار رقص گوگل رخ می دهد.

رتبه های سایت توسط گوگل در بازه های زمانی که نامشخص است به صورت موقت بالا و پایین می شود. در اثر همین حرکت گوگل برای سایت هایی که دارای محتوای جدید می باشد فرصت دیده شدن داده می شود. در صورتی که این سایت ها از رتبه ی بالای بازدید کاربران برخوردار شدند به طبع جایگاهشان خیلی بالاتر می شود. اگرچه این سایت ها توسط کاربران دارای بازدید کمتری شوند رتبه ی آن ها سقوط پیدا می کند. در کل گوگل به واسطه ی رقص گوگل برای تمامی وب سایت ها فرصت دیده شدن می دهد تا صفحاتی که دارای بازدید بالا به دلیل محتوای خوب خود را دارند شناسایی کرده و در رتبه ی بالا قرار دهد.

از جمله معیارهای گوگل برای شناسایی رفتار کاربران تعداد کلیک هایی می باشد که کاربر در زمانی که از سایت بازدید می کند دریافت نماید. یا بازدید کاربر از تعداد صفحاتی که در آن سایت قرار دارد. حتی گوگل می تواند تعداد کاربرانی که وارد سایت شده و بلافاصله بعد از ورود خود از سایت بیرون می آیند را شناسایی کند.

تاثیر رقص گوگل در سئو سایت

همان گونه می دانید سئو به مجموعه ای از روش ها و تکنیک ها جهت بهینه سازی سایت گفته می شود. با توجه به نحوه ی عملکرد الگوریتم های گوگل برخی ترفند ها و تکنیک ها به تدریج به دست آمده است. البته نمی توان گفت که سئو سایت در رقص گوگل تاثیر مستقیمی دارد چون رقص گوگل موجب بالا و پایین آمدن رتبه سایت می شود. و در این حین گوگل با در نظر گرفتن رفتار کاربران سایت را در معرض دید قرار می دهد.

رقص گوگل چیست
روش هایی برای بهینه سازی سایت

برای این که از این رقص گوگل جهت ارتقا سایت خود بیشترین استفاده را داشته باشید باید با کاربران خود به بهترین صورت تعامل داشته باشید و آن ها را راضی نگه دارید. از جمله روش هایی که موجب بهینه سازی سایت برای کاربرها می شود عبارت است از:

  • تولید محتواهای با کیفیت و مفید
  • انتخاب تیترهای ترغیب کننده و جذاب
  • نوشتن توضیحات و متن های جالب برای صفحات سایت
  • استفاده از تصاویر و المان های جذاب بصری
  • برای این که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما باشند از لینک دهی داخلی استفاده نموده تا به راحتی کاربران به قسمت های متفاوت سایت بتوانند سر بزند.

معایب و مزایا رقص گوگل

رقص گوگل در برخی موارد به عنوان فرصت طلایی برای سایت ها قرار گیرد و در برخی موارد می توان به عنوان فاجعه برای آن ها باشد. با فرض بر این که یک سایت جدیدأ راه اندازی شده و تمامی اصول سئو برای آن رعایت شده است و دارای محتواهای کاربر پسند و ارزشمند می باشد ولی هنوز به رتبه های بالا نرسیده است و یک روز شانس آورده و سایت شما در رتبه ی یک رقص گوگل قرار گرفته می شود در صورت این که سایت شما خوب و مفید باشد به طبع تعداد کلیک ها در سایت شما بالا رفته و مدت زمان زیادی را کاربر در سایت شما صرف می کند. در این صورت گوگل ارزش سایت شما را درک کرده و در رتبه های بالای خود قرار می دهید.

برای مشاهده رتبه سایت می توانید از ابزاری مانند الکسا استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن