سئو

بررسی link farm

Link farm چیست؟

یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه ها استفاده از link farm می باشد. چون Link farm پر از سایت هایی می باشد که در داخل هر کدام از آن سایت ها به صورت گسترده لینک های خارجی موجود است و از آن لینک ها برخی از وب سایت ها جهت فریب دادن موتور جستجو برای افزایش سئو سایت های خود استفاده می کنند برای همین علت سایتی که از این لینک ها استفاده می کند در مدت زمان خیلی کم در نتایج جست و جو به دلیل این که سایت محبوب و با کیفیت شناخته می شود, در رتبه ی بهتر قرار می گیرد.

اگر بخواهیم تعریف ساده تر از link farm داشته باشیم می توان گفت که همان گونه که از اسمش (مزرعه لینک ) مشخص است وجود لینک هایی در تعداد بالا و در یک مکان خاص یا محدوده مشخص را می گویند. بر سئوی سایت بک لینک ها می تواند تاثیر مستقیمی جهت افزایش آن داشته باشد. علاوه بر این استراتژی، گروهی از سایت ها تحت عنوان link farm وجود دارد که به هم دیگر لینک می دهند. برای استفاده از این تکنیک مطابق قوانین خاص موجود برای لینک دهی بین سایت ها می توان از این تکنیک (مزرعه لینک ) استفاده کرد.

روش استفاده

برای انجام این روش علاوه بر این که می توان به صورت دستی انجام داد, از ربات ها هم می توان کمک گرفت. امروزه این لینک به دلیل به روز رسانی های جدید گوگل دیگر کارائی سابق خود را ندارد. برای همین خاطر جهت افزایش سئو سایت  امروزه به وسیله ی  وب سایت ها همانند قبل برای استفاده در نظر گرفته نمی شود. چون یکی از اصلی ترین معیارهای موتور جستجوی گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جست و جوی خود, کیفیت وب سایت ها  و تعداد لینک هایی می باشد که در سایت های دیگر نیز از آنها استفاده می شود.

 استفاده از قابلیت هایی همچون لینک سازی جهت رتبه بندی سایت ها برای اولین بار توسط موتور جستجوی گوگل انجام شد. بعد از این موضوع کاربران برای این که در صفحه های اول این موتور جست و جو قرار بگیرند به دنبالی گسترش دادن تعداد لینک های سایت خود بودند. برای همین علت با استفاده از link farm که به عنوان یک محیطی مملو از لینک ها می باشد برای گسترش رتبه بندی خود در نتایج گوگل به آن روی آوردند.

شناسایی link farm توسط گوگل

گوگل به راحتی می توان link farm وب سایت های مختلف را شناسایی نماید. به دلیل این که وب سایت هایی که از این تکنیک برای انجام تبادلات خود استفاده می کنند به خاطر مرتبط بودن موضوع با همدیگر و به دلیل افزایش لینک های ورودی و خروجی آن ها به راحتی به وسیله ی گوگل قابل شناسایی هستند. همواره الگوریتم های جدید گوگل در تلاش هستند تا نمایش وب سایت هایی که دارای محتوای اثربخش تر و با کیفیت تری هستند را در صفحات اول خود برای کاربران خود ارائه دهند. Link farm ها عمدتا متشکل از سایت هایی می باشد که دارای فهرست عظیمی از هایپر لینک ها هستند. اکثر آنها به صورت غیر مرتبط به وب سایت های دیگری ارجاع داده شده اند.

بررسی link farm
بررسی link farm

خطر link farm

به همین علت موتورهای جست و جوی گوگل ممکن است وب سایت هایی که از این روش برای افزایش لینک های خود استفاده می کند را مورد جریمه قرار دهد. این تکنیک برای دستیابی به لینک های خارجی متعدد یکی از سریع ترین راه های ممکن می باشد ولی به دلیل حجم بالای لینک ها ممکن است بی کیفیت ترین تکنیک برای وب سایت شما باشد. چون سریعاً توسط گوگل شناسایی می شود و وب سایت شما جریمه می شود.

به همین علت روش های جدیدی جهت دستیابی به لینک های خروجی سالم و مفید پدید آمده است. هرچند استفاده از این روش به عنوان یک استراتژی راحت و کم هزینه جهت بهبود رتبه ی سایت های مبتدی به عنوان اصلی ترین گزینه به حساب می آید. شاید در روزهای اول وبسایت شما با استفاده از این تکنیک از افزایش بازدیدکنندگان به دلیل لینک های متعدد روبرو شود ولی به مرور زمان دچار ریزش بازدیدکنندگان به دلیل لینک های نامرتبط خواهید شد.

برای مشاهده الگوریتم های دیگر سئو کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 + = 73

دکمه بازگشت به بالا
بستن