الگوریتم های سئو

بررسی الگوریتم کبوتر

از آن جایی که موتور جست و جوگر گوگل با محتواهای زیادی سر و کله می زند در سال 2014 با معرفی الگوریتم کبوتر, علاوه بر این موضوع که محتوای آن فقط تصویر و ویدیو و متن و صدا بود ولی به دلیل این الگوریتم مکان یا همان لوکیشن را به نمایش می گذارد جزئی از محتواهای گوگل به حساب آمد . برای همین علت گوگل با طراحی این الگوریتم موجب شد تا محتوا به درستی در نزدیک ترین مکان خود برای کاربرش به نمایش در بیاید. گوگل با استفاده از این الگوریتم موجب رتبه بندی عبارت مورد نظر کاربر به وسیله مکان و فاصله شد.

بررسی الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر به دلیل این که موجب ایجاد تغییر در رتبه بندی ها با مرتبط کردن الگوریتم های جست و جوی وب به الگوریتم جست و جوی محلی بر اساس مسافت مکان ها تا کاربر, طراحی شده است. برای این که یک تعریف ساده تر از الگوریتم کبوتر داشته باشیم می توان گفت که این الگوریتم با بررسی عبارت جست وجو شده توسط کاربر در صورت این که عبارت مورد نظر به کسب و کار محلی یا یک موقعیت مکانی اشاره داشت بهترین و نزدیک ترین پیشنهاد را برای کاربر ارائه می دهد.

تاثیرات الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر تاثیر به سزایی در لوکال سئو و سئوی محلی دارد. از آن جایی که کبوتر جزء پرندگانی می باشد که بررسی تمامی جزئیات بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی حرکت می کند همین قابلیت موجب شده تا گوگل از بین چندین سایت ایندکس شده بتواند سایت مطلوب و مورد نظر کاربر را پیدا کرده و همان نتایجی که منتظر بودید را برای شما ارائه دهد.

اهداف الگوریتم کبوتر

این الگوریتم می تواند موجب ایجاد نقش بزرگ در موفقیت سایت شما باشد به دلیل این که به عنوان یک فرصت ایده آل و مطلوب برای کسب و کارهای محلی می باشد. در صورت شناخت الگوریتم کبوتر و رعایت کردن استانداردهای سئو این کار موجب می شود تا در محدوده ای که فعالیت می کنید با رقیب های بزرگ فعال در اینترنت و رقبای قدیمی خود رقابت داشته باشید. برای مثال در صورت جست و جوی سونوگرافی شبانه روزی, گوگل با توجه به موقعیت مکانی شما تمامی صفحات سونوگرافی های نزدیک به شما را به نمایش می گذارد.

فاکتورهای موردنظر برای کسب جایگاه در جست و جوی محلی:

از جمله فاکتورهای تاثیرگذار جهت نمایش شما در نتیجه های محلی توسط الگوریتم کبوتر, مورد دقت و توجه می گیرد به صورت مختصر به چند نمونه از آن اشاره شده است:

فاکتورهای موردنظر برای کسب جایگاه در جست و جوی محلی
تصویر1-فاکتورهای موردنظر برای کسب جایگاه در جست و جوی محلی

 

  • صفحه ی خود را در نقشه ی گوگل ثبت کنید:

در صورت درک گوگل با موقعیت فیزیکی و مکانی کسب و کار شما یکی از اصلی ترین فاکتورها جهت نمایش شما می باشد.

  • با درج شماره تلفن و آدرس و نام خود در همه ی صفحات سایت:

ربات های گوگل این قابلیت را دارند تا آدرس و شماره تلفن شما را درک کند برای همین علت با درج تلفن تماس خود در فوتر سایت می توانید موجب تکرار شدن آن در همه صفحات کنید. با این روش الگوریتم کبوتر خیلی راحت تر می تواند صفحه ی شما را ردیابی کند. برای این که شانس شما برای قرار گرفتن در جایگاه بهتر و نمایش سایت شما در پک گوگل افزایش پیدا کند می توانید با درج اطلاعات خود به صورت یکسان بر روی نقشه گوگل شانس خود را برای این موضوع افزایش دهید.

  • با ثبت سایت خود در وب سایت های دایرکتوری:

دایرکتوری ها به دلیل دارا بودن به منبع کاملی از فهرست تمامی سایت هایی که با تفکیک منطقه یا شهر مختص به یک بیزینس را می تواند برای شما به نمایش بگذارد. البته شایان به ذکر نیز می باشد که الگوریتم کبوتر برای افزایش ترافیک دایرکتوری ها و جذب کاربران خیلی موثر می باشد چون کاربران با تفکیک شدن موقعیتشان وارد این سایت ها می شود.

  • از پرسش و پاسخ کاربران بهره مند شوید:

یکی از اصلی ترین پارامتر ها  در سئوی محلی درج نظرهای کاربران در صفحات گوگل مپ مختص برای شرکت شما می باشد.

  • از زبان اسکیما استفاده کنید:

با استفاده کردن از این زبان در واقع شما با زبان خود گوگل در حال صحبت با آن هستید, این کار شما موجب قابل فهم شدن حرف های شما برای الگوریتم کبوتر می شود و در نتیجه با درک حرف های شما الگوریتم کبوتر رتبه ی بهتری را به سایت شما می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

78 − = 74

دکمه بازگشت به بالا
بستن