بازاریابی

10 نکته بازاریابی دیجیتال از برندهای برتر

شکی نیست که بازاریابی دیجیتال برای موفقیت هر کسب‌وکاری مهم است. بنابراین بهترین نکات و ترفندهای بازاریابی دیجیتال که می‌توانیم از برندهای بزرگ‌تر و با بودجه بهتر به کار ببریم، چیست؟

همه‌گیری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را وادار کرده است که ارزش دیجیتال مارکتینگ را برای جذب مشتریان جدید ببینند. به گفته eMarketer، بازاریابی دیجیتال 54 درصد از بودجه بازاریابی را به خود اختصاص می‌دهد و از سال 2020 تاکنون 36 درصد رشد داشته است.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

بازاریابی دیجیتال بهترین راه برای دستیابی به مشتریان جدید است و بهترین بخش این است که بینش دیجیتالی به ما امکان می‌دهد مستقیماً آنچه را که مشتریان می‌خواهند ببینیم. با افزایش داده های دیجیتال مارکتینگ، ابزارها، تجزیه و تحلیل و نرم افزار بازاریابی دیجیتال، دیدن رفتار واقعی مشتری آنلاین بسیار آسان تر است و به آن رسیدگی می‌شود. بازاریابی دیجیتال به کسب و کارها این امکان را داده است تا بینش ارزشمندی را در ذهن مشتریان به دست آورند.

زمانی که بازاریابی دیجیتال به درستی اجرا شود، کسب و کار شما را قادر می سازد تا مشتریان خود را هدف قرار دهد و به آنها دسترسی پیدا کند، مشتریان جدید را واجد شرایط کند، فروش را افزایش دهد و رشد پایدار را تجربه کند. این رویکردهای دیجیتال مارکتینگ باعث می‌شود کسب و کار شما به صورت آنلاین برای مشتریان فعلی شما قابل مشاهده باشد و شما را با مشتریان جدید مرتبط کند.

بازاریابی دیجیتال به معنای یافتن مخاطب هدف شما بر اساس عبارات جستجویی است که استفاده می‌کنند، محتوایی که در کانال‌های دیجیتالی که زمان خود را در آن سپری می‌کنند مصرف می‌کنند. به همین دلیل است که آینده برای بازاریابی دیجیتال است. برندها برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود در دنیای دیجیتال به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. این اهداف بازاریابی ممکن است شامل آگاهی و دسترسی، تبدیل سرنخ یا درآمد، وفاداری و حفظ مشتری باشد. بیایید 10 ترفند بازاریابی دیجیتال که می‌توانید برای رشد کسب و کار خود از آنها استفاده کنید، را بررسی کنیم.

  • سئو و بازاریابی محتوا را با هم ترکیب کنید
  • در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مربوطه حضوری مشهود داشته باشید
  • وب سایت خود را برای مرور موبایل بهینه کنید
  • از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب استفاده کنید
  • در طراحی عالی باشید
  • ایجاد و رشد یک لیست ایمیل
  • عاقلانه برای تبلیغات دیجیتال خرج کنید
  • محتوای بصری
  • تجزیه و تحلیل خود را از نزدیک تماشا کنید
  • استراتژی ها و کمپین ها را در کانال ها یکپارچه کنید

SEO و بازاریابی محتوا را ترکیب کنید

سئو مطمئنا چیز جدیدی نیست. برای مدت طولانی سئو تابعی از کلمات کلیدی و کدنویسی بود. سپس گوگل هوشمندتر شد. گوگل متوجه شد که سئو به معنای پاداش دادن به برندها با محتوای مفید است. به همین دلیل است که ترکیب SEO (چه سوالاتی از مشتریان ما می‌پرسند) و بازاریابی محتوا (چه پاسخ هایی ارائه می دهیم) یکی از موثرترین روندهای بازاریابی است که در آینده بازاریابی خواهیم دید.

امروزه بیشتر معیارهای گنجانده شده در الگوریتم گوگل مربوط به محتوا است (حتی گوگل نیز این را قبول دارد) و تعاملی که از طریق توزیع محتوای عالی کسب می‌کنید. استفاده از انواع مختلف محتوا (بصری، متنی، ویدئویی، اینفوگرافیک، صوتی و غیره) بسیار بهتر از استفاده از یک نوع محتوا است. با توجه به داده‌های HubSpot، انتشار حداقل یک بار در هفته برای بازده بازگشت سرمایه بسیار مهم است و زمانی که به دفعات کمتری منتشر می‌کنید، بازگشت سرمایه به شدت کاهش می‌یابد. با این حال، این در مورد کمیت در مقابل کیفیت نیست، بلکه ترکیبی ایده آل از هر دو است.

محتوا باید سرگرم کننده، آموزنده و همدلانه باشد. محتوای ارزشمند به هدف جستجو یا سوال پرسیده شده از موتور جستجو پاسخ می دهد، اما همچنین به گونه ای ساختار یافته است که تعاملی مانند اشتراک در ایمیل شما، اشتراک گذاری، نظرات و سایر اقداماتی را که به ROI کمک می کند، تشویق کند.

با ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را به خریداران تبدیل خواهید کرد. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری به سایت خود بیاورید، همه چیز برابر باشد، بازگشت سرمایه شما بیشتر می‌شود. این یکی از دلایل مهم داشتن چندین پلتفرم اجتماعی و داشتن لینک در محتوای شماست تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مربوطه حضوری مشهود داشته باشید

آنلاین دیده شدن کلید موفقیت هر کسب و کاری است، به خصوص در دنیای امروزی که تقریباً همه مشاغل دیجیتالی شده اند. این یکی از راه های متمایز شدن از جمعیت است. به همین دلیل، باید حضور آنلاین خود را در شبکه های اجتماعی مرتبط ایجاد کنید. توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد، اما باید مشخص کنید که مشتریان شما بیشتر وقت خود را در کجا می‌گذرانند و آنها را در آنجا هدف قرار دهید. مواردی را انتخاب کنید که به کسب و کار و مشتریان بالقوه شما مرتبط هستند و حضور آنلاین خود را در آنجا ایجاد کنید.

در بازاریابی دیجیتال وب سایت خود را برای مرور موبایل بهینه کنید

باید مطمئن شوید که محتوای شما برای موبایل مناسب است و وب سایت و شبکه های رسانه های اجتماعی شما بر روی دسکتاپ و همچنین دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی هستند. یکی از مواردی که همیشه به دنبال بهبود آن هستیم، تجربه خواننده است. بسیار مهم است که وب سایت و محتوای خود را در تمام اندازه های صفحه در دسترس کاربران قرار دهید. طراحی وب سایت خود را با استفاده از آخرین روندها و طرح های رنگی به روز کنید.

از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب استفاده کنید

دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از استراتژی های مختلف است که با هدف بسیاری از کانال ها مانند SEO، PPC، رسانه های اجتماعی و غیره انجام می‌شود. برای اطمینان از داشتن یک آمیخته بازاریابی یکپارچه، به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب برای کمک به اجرای کمپین های موثر نیاز دارید. شما همچنین باید در استفاده از آنها و به کارگیری بینش ها در زمینه مناسب مهارت داشته باشید.

در طراحی عالی باشید

طراحی زیربنای بسیاری از مواردی است که باعث موفقیت در بازاریابی دیجیتال می شود. چه در حال طراحی وب سایت، یک صفحه فرود یا ایجاد یک تصویر برای وب سایت، آگهی یا اینفوگرافیک خود باشید، باید مهارت های طراحی خوبی داشته باشید. همه ی ما در طراحی، بچه های هوسباز نیستیم، اما ابزارهایی برای کمک به آن وجود دارد.

Canva یک ابزار عالی برای ایجاد تصاویر رسانه های اجتماعی است، چه برای نمایه خود به آنها نیاز داشته باشید و چه به عنوان تصاویر برای درج در پست ها.

ایجاد و رشد یک لیست ایمیل

ایمیل همچنان یک محرک موثر در بازگشت سرمایه دیجیتال بازاریابی است. برای بازاریابی دیجیتال مطمئن شوید که وب سایت شما دارای فرم ثبت نام در خبرنامه ایمیلی است. محتوای ارزشمند را به مشتریان خود ارائه دهید نه فقط تبلیغات.

برای تبلیغات دیجیتال عاقلانه خرج کنید

افراد زیادی برای تبلیغات دیجیتال هزینه کنند اما تعداد بسیار کمی قادر به رسیدن ROI مطلوب هستند. تبلیغات دیجیتال، از جمله تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) تبلیغات گوگل، تبلیغات یوتیوب، تبلیغات رسانه های اجتماعی در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر، اسنپ چت، تیکتوک همه چیزهایی هستند که می توانید برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال آزمایش کنید.

محتوای بصری را به استراتژی  بازاریابی دیجیتال خود اضافه کنید

یک عکس به معنای واقعی کلمه ارزش هزار کلمه را دارد و مردم آن را بیشتر از محتوای متنی به اشتراک می گذارند. ما عاشق اینفوگرافیک ها هستیم زیرا می‌توانند جذاب، جذاب و نمایش دهنده اطلاعات زیادی باشند. مغز ما می تواند تصاویر را بسیار سریعتر از متن پردازش کند.

از نزدیک مراقب تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال خود باشید

تقریباً انتهای دیگر طیف خلاقیت، تجزیه و تحلیل است، اما این دقیقاً ترکیبی است که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارید. گوگل آنالیتیکس برای درک عناصر مهم وب سایت شما و نحوه حرکت بازدیدکنندگان در آن بسیار عالی است. برای تجزیه و تحلیل خارج از Google Analytics، تعدادی ابزار عالی وجود دارد. می‌توانید از تجزیه و تحلیل‌های فردی هر شبکه اجتماعی (یعنی فیس‌بوک، پینترست و غیره) استفاده کنید، می‌توانید همه آنها را با استفاده از برنامه‌های داشبورد به یک مکان بیاورید، یا می‌توانید برای ابزارهای قدرتمندتر برای به دست آوردن بینش بیشتر هزینه کنید.

استراتژی ها و کمپین ها را در یکپارچه کنید

ادغام این تاکتیک‌ها می‌تواند واقعاً چالش برانگیز باشد، مخصوصاً در یک کسب و کار بزرگ‌تر که در آن تیم‌های مختلف ممکن است پلتفرم‌های مختلفی را مدیریت کنند یا آژانس‌های تبلیغاتی مختلف جنبه‌های مختلف بازاریابی، مانند بازاریابی محتوا، پولی و اجتماعی را مدیریت کنند. اما، برای دستیابی به موفقیت واقعی در بازاریابی دیجیتال باید یکپارچه شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 43 = 50

دکمه بازگشت به بالا
بستن