بازاریابی

11 استراتژی بهینه سازی بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کارها

بهینه سازی بازاریابی محتوا راز رتبه بندی خوب، هدایت ترافیک و دستیابی به مخاطبان است. SERPهای بسیار اشباع شده رقابت سختی را به همراه دارند که ارائه محتوای متناسب با نیازهای مخاطبان و موتورهای جستجو را ضروری می‌کند.

بنابراین چگونه می‌توانید تضمین کنید که محتوای شما برای تبدیل بهینه شده است؟ چندین تکنیک بازاریابی وجود دارد که به افزایش کیفیت محتوای شما کمک می‌کند و پست وبلاگ شما را در صفحه اول موتورهای جستجو قرار می‌دهد.

نکات کلیدی

  •  بیش از 90 درصد از کسب و کارها از بهینه سازی بازاریابی محتوا برای ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کنند.
  • گوگل حدود 3.5 میلیارد جستجو در روز دریافت می‌کند که همه آنها نتایج مرتبط را از طریق کلمات کلیدی ایجاد می‌کنند.
  • 72 درصد از مصرف کنندگان می‌گویند که «ویدیوها» را به محتوای متنی ترجیح می‌دهند.

از طریق بهینه سازی محتوای خود، اطلاعات ارزشمندی را هم در اختیار خوانندگان و هم برای موتورهای جستجو قرار می‌دهید و در نهایت شانس خود را برای ایجاد محتوای با رتبه بالا افزایش می‌دهید.

محتوای بهینه شده چیست؟

بیش از 90 درصد از کسب و کارها از بهینه سازی های بازاریابی محتوا برای ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کنند و روزانه حدود 4.4 میلیون پست وبلاگ منتشر می‌شود. اگر می‌خواهید با رقبا همراه باشید، زمان آن رسیده است که استراتژی بازاریابی محتوای خود را بهینه کنید.

محتوای بهینه شده به طور خاص برای بهبود نتایج جستجو و رتبه بندی ایجاد و به اشتراک گذاشته می‌شود. به این ترتیب، به بزرگترین مخاطب هدف ممکن می‌رسد و در نتیجه احتمال تبدیل بالاتری دارد.

برخی از محبوب ترین راه ها برای بهینه سازی محتوای بازاریابی استفاده از موارد زیر است:

اگرچه این روش ها همیشه برای رساندن محتوای شما به صفحه یکی از SERP ها کافی نیستند. چندین عنصر بازاریابی اضافی برای بهینه سازی وب وجود دارد که باید آنها را نیز در نظر بگیرید.

اهمیت بهینه سازی بازاریابی محتوا

بهینه سازی محتوای شما برای بهبود دید و دستیابی به بازار هدف بسیار مهم است. تمرکز بر تکنیک های ساده ای که به طور خاص برای بهینه سازی صفحه وب شما طراحی شده اند:

  •  کیفیت کلی محتوای خود را بهبود بخشید
  • موتورهای جستجو را تشویق کنید تا محتوای شما را رتبه بندی کنند
  • افزایش تبدیل
  • درک خواننده را تقویت کنید
  • ایجاد روابط وفادار با مشتری

به اشتراک گذاری صرف محتوای مفید تضمینی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما نیست. بهترین راه برای دستیابی به رتبه های برتر، بهبود نام تجاری، افزایش ترافیک و افزایش درآمد، بهینه سازی استراتژی بازاریابی شما برای تبدیل است.

چگونه محتوای خود را بهینه کنیم؟

اگر موتورهای جستجو نتوانند محتوای باکیفیت شما را پیدا کنند، احتمال دستیابی به اهداف بازاریابی و سئو سایت شما کمتر است. در اینجا نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای بهینه برای موتورهای جستجو و خوانندگان آمده است.

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، به دنبال کلمات کلیدی طولانی یا عبارات چند کلمه ای باشید. اینها اطلاعات خاص تری را در مورد جستجوها تولید می‌کنند و رتبه بندی آنها آسان تر است و باعث می‌شود مخاطبان شما محتوای شما را پیدا کنند.

همچنین مهم است که فقط از کلمات کلیدی که نشان دهنده برند شما هستند استفاده کنید. فقط به این دلیل که رتبه بندی یک کلمه کلیدی آسان است به این معنی نیست که باید در پست بعدی وبلاگ شما نمایش داده شود. بهینه سازی محتوای خود با کلمات کلیدی تنها زمانی مفید است که همچنان به سوالات و نگرانی های خوانندگان پاسخ دهید.

رقبای خود را تماشا کنید

با شکست دادن رقبا در بازی خودشان، از آنها پیشی بگیرید. تاکتیک های رقبا را با بررسی مقالات رتبه بندی برتر آنها بیاموزید. توجه داشته باشید که چگونه نام تجاری شما می‌تواند استراتژی بازاریابی شما را بهبود بخشد و با محتوای موفق خود هماهنگ کند.

انجام این کار شانس شما را برای پیشی گرفتن از رقبا افزایش می‌دهد. شما مجبور نیستید (و نباید) دقیقاً کاری را که آنها انجام می‌دهند کپی کنید، اما اگر آنها شما را شکست می‌دهند، فرصتی برای یادگیری از استراتژی آنها وجود دارد.

از یک CTA متقاعد کننده استفاده کنید

داشتن کال تو اکشن یا CTA، کلید تبدیل است. این استراتژی برای تشویق ملایم بازدیدکنندگان برای تبدیل شدن به مشتریان است. یک CTA عالی با محتوای شما مرتبط است و برای بازدیدکنندگان طبیعی است. این به آنها در طول سفر کمک می‌کند و به آنها توصیه می‌کند از خدمات کسب و کار شما استفاده کنند.

به مخاطبان خود یک آزمایش رایگان، ثبت نام از طریق ایمیل و پیوندهایی به محصولات یا خدمات مرتبط ارائه دهید. CTA های خود را واضح و مختصر نگه دارید و از کلمات عملی برای ایجاد حس فوریت استفاده کنید، مانند:

  • امروز بیشتر بیاموزید
  • شروع کنید
  • عضویت رایگان
  • هم اکنون خریداری کنید

قرار دادن CTA شما برای جذب خواننده و هدایت آنها به سمت خرید کلیدی است. CTA خود را در انتهای یک صفحه فرود یا پایین یک پست وبلاگ قرار دهید تا احساس کنید که یک گام بعدی طبیعی است. از ویدیوی کوتاه زیر لذت ببرید تا درباره ایجاد CTA عالی بیشتر بدانید.

طرح بندی خود را کامل کنید

برای بهینه سازی بازاریابی محتوا به طرحی متعهد شوید که هم از نظر بصری خوشایند باشد و هم به راحتی قابل هضم باشد. در مورد یک قالب ترجیحی برای مخاطبان هدف خود تصمیم بگیرید و یک طرح یکنواخت را بر اساس آنچه آنها می‌خواهند ببینند ایجاد کنید.

برای قالب پست وبلاگ خود، ویژگی های زیر را در طراحی قرار دهید:

  • فهرست مطالب
  • سرفصل ها و زیرعنوان ها
  • تصاویر دلنشین
  • نکات کلیدی
  • CTA

انجام این کار به اطمینان از خوانایی و درک مطلب کمک می‌کند و در نهایت خوانندگان را راحت می‌کند و شانس تبدیل شما را افزایش می‌دهد.

به حداکثر رساندن جذابیت بصری

دیوار عظیمی از متن ترسناک است، حتی اگر پر از اطلاعات با کیفیت باشد. نمایش تصاویر و ویدیوهای کوتاه به شکستن متن طولانی کمک می‌کند و آنچه را که در مورد آن صحبت می‌کنید روشن می‌کند. در واقع، محتوای دارای تصاویر مرتبط 94 درصد بیشتر از محتوای بدون بازدید دریافت می‌کند. آمار نشان می‌دهد که تصاویر در موفقیت محتوای آنلاین اهمیت دارد.

جذابیت بصری را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به محتوای خود هدایت کنید از جمله:

  • عکس ها
  • فیلم ها
  • نمودارها
  • اینفوگرافیک
  • گیف های متحرک

با پیشرفت تکنولوژی، مردم به دنبال ساده ترین راه برای مصرف اطلاعات هستند. در واقع، ۷۲ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که ویدیوها را به محتوای متنی ترجیح می‌دهند. گنجاندن عکس‌ها و فیلم‌های اطلاعاتی در محتوای خود، میزان مشارکت بینندگان را افزایش می‌دهد.

ارائه اطلاعات با کیفیت بالا

محتوای با اطلاعات ارزشمند سنگ بنای بازاریابی محتوای موفق است. کیفیت محتوای خود را با موارد زیر بهینه کنید:

  • عمیق تر شدن: مقالات 2000 کلمه ای به احتمال زیاد به اشتراک گذاری اجتماعی می‌رسند. با یادداشت برداری از مقالات با رتبه بالا و بررسی عمیق تر، به 2000 کلمه برسید.
  • یک دیدگاه منحصر به فرد ارائه دهید: یک دیدگاه جالب را به اشتراک بگذارید و تخصص خود را نشان دهید. این باعث ایجاد اعتماد بین شما، خوانندگان و موتورهای جستجو می‌شود.
  • رقابت برتر: به یاد داشته باشید، به مقالات با رتبه برتر نگاهی بیندازید و آنها را جالب تر، سرگرم کننده تر و ارزشمندتر کنید.
  • اولویت خوانایی: محتوای با کیفیت بالا عاری از خطاهای گرامری است. مردم به محتوایی که واضح و قابل درک است اعتماد دارند.
  • نمودار خطی نشان می‌دهد که محتوایی که به راحتی قابل درک است قابل اعتماد است.

لینک ها را اضافه کنید

لینک دادن به محتوای محبوب در سایت شما می‌تواند باعث بهبود قابل توجهی در رتبه بندی جستجو شود. این نه تنها می‌تواند تعداد خوانندگان شما را افزایش دهد، بلکه به ربات های جستجوگر گوگل نیز کمک می‌کند تا صفحه شما را پیدا کنند.

به سادگی پیوندهای مرتبط را در متن محتوای خود قرار دهید تا خوانندگان را تشویق به کلیک کردن و کسب اطلاعات بیشتر کنید. پیوند متقابل به صفحات پر بازدید شما همچنین باعث می‌شود محتوای شما بیشتر پیدا شود.

محتوای قدیمی را دوباره مرور کنید

محتوای قدیمی را تغییر دهید تا استراتژی خود را مقیاس بندی کنید. نه تنها تعامل را افزایش می‌دهد، بلکه آگاهی از برند را نیز افزایش می‌دهد و ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کند.

مطمئن شوید که مرتباً به محتوایی که قبلاً به اشتراک گذاشته‌اید باز می‌گردید و به آن تجدید می‌دهید. موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند و استراتژی بازاریابی اولیه شما ممکن است دیگر بهترین راه برای بهینه سازی نباشد.

از سرفصل های جذاب استفاده کنید

عنوان محتوای شما برای موفقیت یک مقاله بسیار مهم است. با اشباع بسیار زیاد در SERPS، باید در میان جمعیت متمایز شوید. از بهینه‌سازی‌های بازاریابی محتوا با استفاده از سرفصل‌هایی که خوانندگان نمی‌توانند در برابر کلیک کردن آن مقاومت کنند، استفاده کنید.

خوانندگان خود را کنجکاو کنید، کلمات سیگنال قدرتمند را با هم ترکیب کنید و برای ایجاد فتنه در مخاطبان خود سوال بپرسید. اگر هیچ کس علاقه کافی به خواندن آن نداشته باشد، محتوای عالی و باکیفیت برای شما مفید نخواهد بود.

ثبات را در اولویت بهینه سازی بازاریابی محتوا قرار دهید

محتوای یکنواخت باعث ایجاد حس آگاهی، اعتماد و وفاداری در مخاطبان شما می‌شود. با طراحی یک تقویم محتوا و پایبندی به آن، ثبات را در اولویت قرار دهید.

برای بهینه سازی بازاریابی محتوا با 2 تا 4 پست محتوا در هفته شروع کنید و تا یک بار در روز ادامه دهید. به یاد داشته باشید، یک راه عالی برای جلوگیری از تولید محتوای وقت گیر این است که محتوای قدیمی را تازه کنید.

برای بهینه سازی بازاریابی محتوا مخاطب را شناسایی کنید

شناخت مخاطبان برای ایجاد محتوای خوب بسیار مهم است. ابتدا با درک مخاطبان خود و شناسایی جمعیت شناسی، محتوای خود را بهینه کنید:

  • سن
  • دستیابی به امکانات آموزشی
  • سرگرمی ها و علایق

شفاف سازی این عوامل به شکل گیری شخصیت خریدار شما کمک می‌کند. از داده های یافت شده برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که مطابق با نیازها و خواسته های مخاطبان شما باشد. این به شما کمک می‌کند تا روشن کنید به کدام سؤالات و نگرانی ها در محتوای خود پاسخ دهید. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا به افزایش نرخ تبدیل و کسب درآمد بیشتر برای کسب و کارتان کمک کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − = 8

دکمه بازگشت به بالا
بستن