بازاریابی

آیا با اتوماسیون بازاریابی خلاقیت را از بین می‌برید؟

اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) به ما این امکان را می‌دهد که تعداد کارهای روزمره را افزایش دهیم تا بتوانیم به طور موثرتر به مخاطبان بزرگتری دسترسی پیدا کنیم. بازاریابان با Marketing Automation می‌توانند اطلاعات، محتوا و پاسخ ها را سریعتر و آسانتر از قبل توزیع کنند.

با وجود تمام ابزارهای مدرنی که در دسترس بازاریابان است، نمی‌توان پرسید که آیا اتوماسیون بازاریابی خلاقیت را از بین می‌برد؟ خلاقیت در بازاریابی حتی به چه معناست؟ سیستم های اتوماسیون ارسال پیام های الگو را در مقیاس بزرگ تسهیل می‌کنند. این بدان معناست که بازاریابان در معرض خطر استفاده از ارتباطات عمومی هستند که شخصی نیستند.

اگر ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، نه تنها می‌توانند فرآیند خلاقانه را از بین ببرند، بلکه می‌توانند منجر به کمپین های بازاریابی متوسط و بی اثر شوند. اگر آنها به طور موثر پیاده سازی شوند، اطلاعات بسیار خوبی به دست خواهید آورد.

مزایای اتوماسیون بازاریابی چیست؟

بیایید به این بپردازیم که خلاقیت در بازاریابی واقعاً مستلزم چیست و چگونه می توان آن را به طور موثر با استفاده از ابزارهای اتوماسیون به کار برد.

  • هنگام تلاش برای بازاریابی خلاقانه، به یاد داشته باشید که برند و نیازهای مخاطبان خود را از دست ندهید.
  • پیام های خودکار خود را شخصی سازی کنید. فقط به قالب های بیش از حد استفاده شده توسط پلتفرم ها اعتماد نکنید. آنها را از آن خود کنید.
  •  هیچ راهی وجود ندارد که بدانید اگر آنها را امتحان نکنید، کدام راه خلاق برای شرکت شما مفید است.

چگونه در بازاریابی خلاقیت داشته باشیم؟

قبل از تمرکز بر خلاقیت در اتوماسیون، اجازه دهید برخی از قوانین اساسی را ایجاد کنیم. خلاقیت در بازاریابی با کلاس هنر دبیرستان شما بسیار متفاوت است. چیزی به سادگی طراحی یک تصویر سرگرم کننده برای قرار دادن در عنوان ایمیل شما را به جایی نمی رساند. چند روش کلی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که به بهبود موفقیت شما کمک می‌کند.

برند خود را بشناسید

بنابراین، شما آماده شروع طوفان فکری هستید. مهم است که برند، ارزش‌ها، اهداف و هدف خود را از دست ندهید. مطمئناً، می‌توانید یک شعار سرگرم کننده یا CTA ارائه دهید، اما اگر هدف شرکت شما را بیان نکنند، ارزشی ندارند.

مخاطب خود را بشناسید

یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی پس از همه گیری، ارتباط و شخصی سازی محتوا است. در یک فضای آنلاین بیش از حد اشباع، مصرف کنندگان می‌توانند کمتر به شرکت هایی اهمیت دهند که به آنها اهمیت نمی‌دهند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که می‌فرستید با دیدگاه مشتریان و مشکلات آنها مرتبط باشد.

پیام خود را شخصی سازی کنید

محتوای شخصی سازی شده 42 درصد بهتر از محتوای عمومی عمل می‌کند. اینجاست که ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مفید هستند. آنها داده هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آنها برای شخصی سازی پیام ها استفاده کنید و تقسیم بندی مخاطبان و خریداران هدف را برای شما آسان می‌کنند.

شخصی سازی چیزی فراتر از قرار دادن نام کوچک مشترک خود در عنوان یا متن ایمیل است. این در مورد ایجاد محتوایی است که به طور خاص به مسائل، مشکلات و چالش‌های شخصیت خریدار منحصربه‌فرد شما می‌پردازد و راه‌حل‌هایی برای موقعیت‌های خاص آن‌ها ارائه می‌دهد.

بر اتوماسیون بازاریابی خود نظارت کنید

برخی از بازاریابان همه چیز را به ابزارهای خود واگذار می‌کنند تا کار را برای آنها انجام دهند. ناظر و رئیس ابزار اتوماسیون خود باشید. به دستگاه خود بگویید چه کاری انجام دهد و اجازه ندهید که اقدام بعدی شما را دیکته کند. به ابزار اتوماسیون خود به عنوان یک کارمند فکر کنید که باید آن را مدیریت کنید.

در مسیر کمترین مقاومت قرار نگیرید، اما با خیال راحت کارهای کوچک را به ابزار محول کنید تا بتوانید بر روی اهداف بازاریابی قانع کننده تمرکز کنید. برای ایجاد کمپین هایی که توجه، احساسات و علایق مخاطبان هدف شما را به خود جلب کند، سخت کار کنید.

تست و تحلیل کنید

ابزارهای اتوماسیون جدا از صرف ساعت‌های باارزش از وظایف بازاریابی روزانه شما، داده‌های بسیار مورد نیاز و معیارهای عملکرد کلیدی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. این اطلاعات در ایجاد و توسعه بهترین استراتژی هایی که برای صنعت یا جایگاه خاص شما کار می کنند بسیار مهم است.

برخی ممکن است استدلال کنند که بازاریابی به جای نیروی خلاق پشت یک کمپین بازاریابی موفق، بیش از حد بر روی اعداد و معیارها تمرکز می کند. با این حال، با آزمایش و تجزیه و تحلیل، شما می توانید موفقیت را کمی و واجد شرایط کنید.

این ابزارها را به عنوان یک منبع ببینید و از داده های خود برای درک مخاطبان خود استفاده کنید، اما فراموش نکنید که به آنچه می گویند گوش دهید. نظرات و پاسخ ها در رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ شما نشان می دهد که محتوای شما چقدر خوب عمل می کند. به پیشنهادات و توصیه های مشتریان بالقوه خود و همچنین مشتریان قبلی و فعلی توجه کنید. از اطلاعات منحصر به فرد مشتری به عنوان نقطه مرجع در ارتباطات آینده استفاده کنید.

داده های پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی فقط نوک کوه یخ است. به یاد داشته باشید که پشت همه این داده ها افراد واقعی هستند که اهمیت دارند.

گام بعدی این است که محتوای خود را آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام استراتژی ها کار می کنند و کدام نه. تست A/B را انجام دهید و نتایج را از نزدیک تماشا کنید. با این حال، مطمئن شوید که گرفتار نشوید. از این داده ها استفاده کنید تا بتوانید به طور مداوم استراتژی های خود را دوباره ابداع کنید و بهترین را برای برند شما پیدا کنید.

شما می‌خواهید ارتباطات شما همیشه مرتبط باشد. در دام ایجاد یک پیام و هرگز به روز رسانی آنها نیفتید. عادات تغییر می کند. علایق تغییر می کند. مردم تغییر می کنند. ابزارهای اتوماسیون خود را به روز نگه دارید تا همیشه پیام «درست» را ارائه دهید.

الگوهای داخلی اتوماسیون بازاریابی را بهینه سازی کنید

ابزارهای اتوماسیون مانند پلتفرم های بازاریابی ایمیلی، قالب هایی را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای بهینه سازی طراحی ایمیل خود استفاده کنید. برخی از بازاریابان به شدت به قالب های ارائه شده متکی هستند.

اگر برای شما فشار داده شده است و نیاز به استفاده از این الگوها دارید، در هر صورت، از آنها استفاده کنید. عملکرد اصلی این ابزارها صرفه جویی در زمان است و زمان برای همه ما مهم است.

با این اوصاف، همیشه باید سعی کنید قالب ها را طوری تنظیم کنید که با شخصیت برند و مخاطبان هدف شما مطابقت داشته باشد. اکثر این قالب ها به راحتی قابل ویرایش هستند. از این الگوها استفاده کنید، بنابراین مجبور نیستید زمان و تلاش زیادی را روی ساختار سرمایه گذاری کنید، اما مطمئن شوید که طرح و زمینه خود را در هر کمپین بازاریابی که راه اندازی می کنید، بگنجانید.

سخن پایانی

اگر بخواهیم در مورد اتوماسیون بازاریابی توصیه‌ای به شما بدهیم، می‌گویم که روند را «انسانی» نگه دارید. به مشتریان احتمالی خود یادآوری کنید که با یک شخص واقعی صحبت می‌کنند. بازاریابی همیشه به ذهن خلاق نیاز دارد زیرا هیچ ابزار اتوماسیونی نمی تواند جایگزین نبوغ انسان شود. فرآیندهای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که از اتوماسیون به گونه‌ای استفاده می‌کنید که به جای آسیب رساندن به کسب و کار شما در درازمدت، به آن کمک می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن