اخبار

کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی در سراسر شبکه های برتر 

در گزارش معیارهای رسانه‌های اجتماعی سال ۲۰۲۳، نرخ‌های مشارکت متوسط در فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک‌تاک و توییتر منتشر شد. برای مطالعه جزییات خبر کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی در ادامه با ما همراه باشید.

آیا می دانید موفقیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما چگونه به نظر می‌رسد؟ مانند بسیاری از حوزه های بازاریابی، نتایج بر اساس صنعت، مخاطبان هدف و توانایی ایجاد محتوایی که مشتریان را جذب می‌کند، متفاوت است.

Rival IQ گزارش سالانه معیار رسانه های اجتماعی خود را برای سال 2023 منتشر کرد که در آن برندها در 14 صنعت عملکرد رسانه های اجتماعی خود را با سایر برندها در همان چشم انداز رقابتی مقایسه می‌کنند.

مجموعه داده ها تعامل رسانه های اجتماعی در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و توییتر را برای 2100 شرکت در صنایع مختلف، از غذا و نوشیدنی گرفته تا فناوری، پوشش می‌دهد.

کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی

بین سال‌های 2019-2022، همه صنایع شاهد کاهش مشارکت کلی در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر بوده‌اند. فیس بوک و توییتر تنها تغییر جزئی در تعامل نشان دادند.

برای فیس بوک، در سال 2021 به 0.06٪ کاهش یافت و این نرخ در سال بعد حفظ شد. برای توییتر، بین سال‌های 2019-2022 0.01 درصد کاهش یافت. ارسال هفتگی در طول زمان برای هر دو شبکه از 5.8 به 5 پست در هفته در فیس بوک و 5.4 به 3.9 پست در هفته در توییتر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، اینستاگرام با افت بسیار بیشتری مواجه شد و از 1.22 درصد به 0.47 درصد رسید. اما برخلاف فیس بوک و توییتر، ارسال هفتگی در این پلتفرم از 4.3 به 4.5 پست در هفته افزایش یافته است.

تعامل فیس بوک

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل فیس بوک به ازای هر پست توسط فالوورها 0.06٪ است. میانگین تعداد پست‌های هفتگی در تمام صنایع 5.04 است، که رسانه‌ها بیشترین ارسال را با 73.5 بار در هفته دارند. این احتمالاً به این دلیل است که شرکت های رسانه ای محتوای خبری بیشتری نسبت به برندهای دیگر صنایع منتشر می‌کنند.

تعامل در اینستاگرام

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل اینستاگرام به ازای هر پست توسط فالوورها 0.47٪ است. میانگین تعداد پست های هفتگی در تمام صنایع 4.6 است که تیم های ورزشی با 15.6 بار در هفته بیشترین ارسال را دارند.

تعامل TikTok

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل TikTok به ازای هر پست توسط فالوورها 5.69٪ است. میانگین تعداد ویدیوها در هفته در تمام صنایع 1.75 است، که بیشترین ارسال رسانه ها در هفته 4.2 بار است.

تعامل توییتر

در تمام صنایع، میانگین نرخ مشارکت توییتر به ازای هر پست توسط فالوورها 0.035٪ است. میانگین تعداد توییت‌های هفتگی در همه صنایع 3.91 است که بیشترین توییت رسانه‌ها 70.2 بار در هفته است. پست های عکس و ویدئو بیشترین تعامل را در فیس بوک دارند، در حالی که پست های لینک و استاتوس کمترین میزان تعامل را دارند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

65 − 60 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن