بازاریابی

آشنایی با انواع محتوا در رسانه های اجتماعی 

بر اساس گزارش گرایش‌های استراتژی بازاریابی ۲۰۲۳ در بلاگ hubspot، حدود ۴۲ درصد از بازاریابان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر کانالی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی کار بسیار مفیدی برای رشد کسب و کار شما است. در این مقاله انواع محتوا در رسانه های اجتماعی و مزایایی که برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد را بررسی می‌کنیم.

اهمیت استفاده از انواع محتوا در رسانه های اجتماعی

محتوایی که در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تبدیل برند شما به نامی قابل اعتماد و تبدیل فالوورها به طرفداران باشد. این نوع دنبال کردن تنها ناشی از داشتن یک استراتژی قوی محتوای رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطب مناسب با پست های مناسب است. برای برند شما کافی نیست که در انواع پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نشان داده شود و محتوای رسانه‌های اجتماعی را منتشر کند که هیچ زمینه یا معنایی پشت آن وجود ندارد.

موفقیت برند شما در رسانه های اجتماعی به اهداف شما، توانایی شما در ایجاد محتوایی برای رسانه های اجتماعی که با اهداف شما همسو باشد و توزیع انواع محتوا شما در بسترهای مناسب بستگی دارد. تولید محتوا سیار موثر و جذاب رسانه های اجتماعی زمان می برد و می‌تواند برای بسیاری از مشاغل چالش برانگیز باشد زیرا رقابتی، زمان بر و مستلزم آزمون و خطای زیادی است. اطمینان از داشتن یک استراتژی محتوای رسانه اجتماعی کلیدی است. نوع مناسب محتوا نه تنها حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما را تازه و هیجان‌انگیز نگه می‌دارد، بلکه به جذب فالوورها و وفادار نگه داشتن آنها کمک می‌کند و لایک‌ها را به سرنخ تبدیل می‌کند.

محتوای ویدئو

ویدیو کوتاه، بهترین روندی است که بازاریابان در سال 2023 از آن استفاده خواهند کرد، و گزارش گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی 2023 HubSpot نشان داد که این بالاترین فرمت بازگشت سرمایه برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. با در نظر گرفتن این موضوع، ایجاد ویدیوهای کوتاه یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است و برخی از نمونه‌های رایج آن ویدیوهای TikTok، ریلز های اینستاگرام و یوتیوب هستند.

ویدئوهای بلند مدت نیز انواع محتوا محبوب هستند، اما به بازگشت سرمایه در فرم کوتاه نزدیک نمی‌شوند. ویدیوی لایو در طول همه گیری شیوع پیدا کرد و به مردم امکان می‌داد از راه دور در رویدادها شرکت کنند.

چت صوتی و اتاق های لایو

چت صوتی نوع دیگری ز محتوای رسانه‌های اجتماعی است و بسیاری از پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌های بومی مانند Twitter Spaces، LinkedIn Live یا Facebook Live Audio هستند. همچنین این برترین بازاریاب نوع محتوا است که قصد دارند برای اولین بار در سال 2023 از آن استفاده کنند.

این منطقی است، زیرا اتاق‌های گفتگوی صوتی به برندها اجازه می‌دهند مستقیماً با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و روابط نزدیک‌تری نسبت به دیدن یک بیلبورد یا تماشای ویدیوی YouTube ایجاد کنند و در زمانی که مشتریان برای ارتباط با برندها بیش از هر زمان دیگری ارزش قائل هستند، اتاق‌های گفتگوی صوتی ابزار ارزشمندی هستند.

اتاق‌های گفتگوی صوتی در میان نسل زد مد روز هستند. یک مطالعه Spotify نشان داد که 80٪ از Gen Z از محتوای صوتی لذت می‌برند، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد شخصیت خود را بیان کنند و جنبه‌های مختلف شخصیت خود را کشف کنند.

انواع محتوا که ارزش های برند را نشان می دهد

محتوایی که ارزش‌های برند را نشان می‌دهد، هر چیزی است که علاوه بر و خارج از محصولاتی که می‌فروشید، آنچه را که شرکت شما نشان می‌دهد، به اشتراک می‌گذارد، مانند تعهد به شیوه‌های تولید پایدار، رفتار با کارکنان، یا هر دلیلی که شما حمایت می‌کنید. مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری به مارک هایی که از آنها می خرند و ارزش هایی که دارند اهمیت می دهند. آنها می‌خواهند دلایلی را که کسب‌وکارها از آن حمایت می‌کنند و تعهداتی که برای بهبود دنیا انجام می‌دهند، بدانند.

محتوای ارزش برند به شما کمک می‌کند تا افرادی را جذب کنید که ارزش‌هایشان با ارزش‌های شما همخوانی دارد و بازاریابان همچنین می‌گویند که دارای پنجمین ROI بزرگ در بین هر گرایش است . 44 درصد از بازاریابان نیز در حال ارسال این نوع محتوای رسانه های اجتماعی هستند.

محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) از دیگر انواع محتوا است که مخاطبان شما ایجاد می‌کنند و دارای ویژگی‌های کسب و کار/برند شما هستند که برای کسب و کار شما پولی پرداخت نمی‌شود. این نوع محتوا برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی عالی است، زیرا به مخاطبان شما کمک می‌کند تا ببینند مردم از محصولات شما استفاده می‌کنند و آن‌ها را می‌پسندند و شما را به روشی واقعی تضمین می‌کنند.

UGC جواب می دهد، زیرا مشتریان بیشتر از اینکه به تبلیغات مارک دار اعتماد دارند به نظرات دوستان و خانواده اعتماد می‌کنند و 79٪ از مردم می گویند که UGC به شدت بر تصمیمات خرید آنها تاثیر می گذارد.

مطالب خنده دار، مرسوم، مد روز، و مرتبط

محتوای خنده دار، مرسوم، مد روز، و مرتبط در رسانه های اجتماعی می‌تواند شامل استفاده از میم های وایرال، مرتبط کردن آنها با کسب و کار شما و استفاده از هشتگ ها یا صداهای پرطرفدار باشد. این نوع محتوا مستلزم آگاهی از اتفاقات در رسانه های اجتماعی، لحظات فرهنگی و رویدادهای جاری و ایجاد محتوای پرهیاهو مرتبط با آن است.

36 درصد از بازاریابان در حال حاضر محتوای خنده دار، مرسوم، مد روز و مرتبط را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و 66 درصد می گویند که محتوای خنده دار موثرترین است و پس از آن محتوای مرتبط و مد روز قرار دارد. مصرف کنندگان می گویند که محتوای خنده دار به یاد ماندنی ترین است.

محتوای آموزشی

از محبوب ترین انواع محتوا محتوای آموزشی است. محتوای آموزشی اطلاعات مفیدی را با مخاطبان به اشتراک می گذارد که به آنها کمک می‌کند به اهداف خود برسند و نیازهای خود را برآورده کنند. محتوای آموزشی می‌تواند به صورت اینفوگرافیک، ویدیو، پست مبتنی بر متن و تصاویر ارائه شود.

محتوای مبتنی بر متن

هدف اصلی محتوای مبتنی بر متن، به اشتراک گذاشتن بینش از طریق متن به جای تصویر یا ویدیو است. به عنوان مثال، می‌توانید یک توییت را با یک تصویر چشم نواز جفت کنید، اما نکته پست در متن است. وبلاگ ها محتوای محبوب مبتنی بر متن هستند که در آن افراد پست های طولانی تر را می‌خوانند و اطلاعات مفیدی را کشف می‌کنند.

استفاده مجدد از انواع محتوا همچنان یک استراتژی ارزشمند است

بازاریابان رسانه های اجتماعی می‌گویند که به طور متوسط ​​از چهار پلتفرم استفاده می‌کنند که هر کدام بهترین شیوه ها و هنجارهای خود را برای پیروی دارند. ایجاد محتوای مجزا برای هر پلتفرم می‌تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین بسیاری از بازاریابان محتوای مشابهی را در هر پلتفرم به اشتراک می‌گذارند، اما آن را برای تناسب با لحن و نیازهای هر یک از آنها تغییر می‌دهند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

28 − = 21

دکمه بازگشت به بالا
بستن