اخبار

تاکید گوگل بر استفاده از داده های ساختار یافته محصول برای کسب و کار خدمات

پاسخ جان مولر در مورد اینکه از کدام داده های ساختار یافته استفاده شود، تفاوت بین اسناد Schema.org و دستورالعمل های گوگل را برجسته می‌کند. وی توضیح داد که چگونه توصیه های Google در مورد نحوه استفاده از داده های ساختاریافته گاهی با اسناد رسمی Schema.org متفاوت است.

سوال از طرف شخصی بود که از داده های ساختار یافته طبق دستورالعمل های گوگل استفاده نمی‌کرد اما ممکن بود با دستورالعمل های Schema.org موافق باشد.

سوال این بود:

سوال بعدی من در اینجا این است که وب سایت ما یک سایت سرویس دهی است نه یک محصول.

قیمت بر اساس برآورد متفاوت خواهد بود.

چگونه می‌‌توانم مورد نامعتبر را برای سرویسی مانند خدمات ارائه کنم وقتی از داده های ساختاری محصول استفاده می‌کنم؟

جان مولر به این سوال با این فرض پاسخ داد که این تجارت یک ارائه دهنده خدمات محلی است. این هم جواب او است:

برای کسب‌وکارهای محلی، مانند آنچه که ذکر کردید، توصیه می‌کنم به داده‌های ساختاری کسب‌وکار محلی نگاه کنید.

این همچنین به شما امکان می‌دهد محدوده قیمتی را برای خدمات خود تعیین کنید.

ما اطلاعات بیشتری در مورد این نشانه گذاری در اسناد توسعه دهنده جستجو داریم.

داده های ساختار یافته محصول برای یک شرکت خدماتی؟

تعریف رسمی نوع محصول Schema.org شامل خدمات است. بنابراین، در حالی که از نظر فنی می‌توان از داده‌های ساختاری محصول برای کسب‌وکاری که خدماتی ارائه می‌کند استفاده کرد، Google آن را توصیه نمی‌کند.

این همان چیزی است که شرح رسمی نوع داده ساختار یافته محصول Schema.org است:

هر محصول یا خدمات ارائه شده. به عنوان مثال: یک جفت کفش; بلیط کنسرت؛ اجاره ماشین؛ کوتاه کردن مو؛ یا قسمتی از یک برنامه تلویزیونی که به صورت آنلاین پخش می شود.

با این حال، اسناد داده‌های ساختار یافته محصول Google به وضوح بر محتوای محصول تمرکز دارد و هیچ پیش‌بینی برای کسب‌وکارهای خدماتی ندارد.

صفحه جستجوی مرکزی آنها برای داده‌های ساخت‌یافته روشن می‌کند که برای فهرست‌های SERPهای پیشرفته، از این نوع داده ساختاریافته برای محصولات استفاده کنید.

هنگامی که داده های ساختار یافته را به صفحات محصول خود اضافه می‌کنید، نتایج جستجوی Google (از جمله Google Images و Google Lens) می‌توانند اطلاعات محصول را به روش های غنی تری نشان دهند.

از کدام داده های ساخت یافته استفاده کنیم؟

Schema.org توسط گوگل، مایکروسافت، یاهو و یاندکس تاسیس و پشتیبانی می‌شود. موتورهای جستجو مانند Google انتخاب می‌کنند که چه چیزی را برای ویژگی‌های جستجوی خود استفاده کنند و این چیزی است که در تصمیم‌گیری درباره نحوه استقرار داده‌های ساختار یافته اهمیت دارد. استفاده از داده های ساختار یافته که توسط Google پشتیبانی نمی‌شود به سایت آسیبی نمی رساند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

46 − 44 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن