اخبار

فناوری مولتی سرچ گوگل برای ترکیب جست و جوی متن و تصاویر جهانی می‌شود

در میان سایر اعلامیه‌های متمرکز بر هوش مصنوعی، امروز اعلام شد که فناوری مولتی سرچ گوگل که امکان جست و جوی ترکیبی متن و تصاویر را فراهم می‌کند جهانی می‌شود و برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.

فناوری مولتی سرچ گوگل اکنون برای کاربران جهانی در دستگاه‌های تلفن همراه، در هر جایی که Google Lens از قبل در دسترس است، در دسترس خواهد بود. ویژگی جستجو که به کاربران امکان می‌دهد همزمان با استفاده از متن و تصویر جستجو کنند، برای اولین بار در آوریل گذشته به عنوان راهی برای مدرن کردن جستجوی گوگل برای استفاده بهتر از قابلیت های تلفن هوشمند معرفی شد.

این قابلیت در چند ماه آینده در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. همانطور که گوگل قبلا توضیح داده بود، جستجوی چندگانه توسط A.I پشتیبانی می‌شود. فناوری به نام Multitask Unified Model یا MUM، که می‌تواند اطلاعات را در قالب‌های مختلف از جمله متن، عکس و ویدیو درک کند و سپس بینش‌ها و ارتباطات بین موضوعات، مفاهیم و ایده‌ها را ترسیم کند. Google MUM را در ویژگی‌های جستجوی بصری Google Lens خود قرار داد، جایی که به کاربران اجازه می‌دهد متن را به یک عبارت جستجوی بصری اضافه کنند.

به عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند عکس پیراهنی را که در جستجوی Google دوست دارد، بیاورد، سپس از لنز بپرسد که در کجا می‌تواند همان الگو را پیدا کند، اما در نوع دیگری از لباس، مانند دامن. یا می‌توانند تلفن خود را به سمت قطعه‌ای شکسته روی دوچرخه‌شان بگیرند و در جستجوی Google عبارتی مانند «چگونه تعمیر کنیم» را تایپ کنند. این ترکیب کلمات و تصاویر می‌تواند به Google کمک کند تا سؤالات جستجویی را پردازش و درک کند که قبلاً نمی‌توانست به آن‌ها رسیدگی کند، یا وارد کردن آنها با استفاده از متن به تنهایی دشوارتر بود.

این تکنیک در جستجوی خرید بسیار مفید است، جایی که می‌توانید لباس‌هایی را که دوست دارید، اما در رنگ‌ها یا سبک‌های مختلف پیدا کنید. یا می‌توانید از یک مبلمان، مانند ست ناهارخوری، عکس بگیرید تا مواردی را پیدا کنید که مطابقت دارند، مانند میز قهوه.

گوگل گفت:

در جستجوی چندگانه، کاربران همچنین می‌توانند نتایج خود را بر اساس برند، رنگ و ویژگی‌های بصری محدود و اصلاح کنند.

این ویژگی اکتبر گذشته در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفت و سپس در ماه دسامبر به هند گسترش یافت. از امروز، گوگل می‌گوید جستجوی چندگانه برای همه کاربران در سراسر جهان در تلفن همراه، به همه زبان‌ها و کشورهایی که لنز در دسترس است، در دسترس است. همچنین با پشتیبانی از جستجوی چندگانه در وب در ماه‌های آینده فراتر از دستگاه‌های تلفن همراه گسترش خواهد یافت.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 18 = 23

دکمه بازگشت به بالا
بستن