اخبار

پیش بینی گوگل درباره کاهش ضریب رتبه بندی بک لینک ها 

جان‌مولر تحلیل‌گر ارشد در گوگل پیش بینی می‌کند که قدرت بک لینک ها به عنوان یک عامل رتبه بندی یا ضریب رتبه بندی بک لینک ها در طول زمان کاهش می‌یابد. وی در طول جلسه زنده در Brighton SEO این پیش بین را مطرح کرد.

مولر، به همراه یکی از کارمندان گوگل، لیزی ساسمن و مهمان، میریام جسیر، چندین سوال را در طول ضبط زنده پادکست Search Off The Record مطرح می‌کند.

از آنجایی که این جلسه یک پادکست بود سوالات به عنوان یک بحث گروهی مطرح شد زیرا میزبان به جای تعامل با مخاطبان زنده به سوالات از پیش انتخاب شده پاسخ می‌دهد. میزبان ها با هم به یک سوال در مورد اینکه چگونه گوگل بک لینک ها را جریمه می‌کند و درباره  ضریب رتبه بندی بک لینک ها به سوال زیر پاسخ می‌دهند:

به عنوان یک سئو کار، ما به بک لینک ها علاقه مندیم. معیارهای اصلی گوگل برای جریمه کردن بک لینک ها چیست؟

پس از چند شوخی بین میزبانان، مولر با پاسخ خود مسیری را اتخاذ می‌کند که کمی از سؤال اصلی فاصله دارد. نمایندگان Google اغلب هنگام پاسخ دادن به سوالات در مورد معیارهای رتبه بندی و مجازات مراقب هستند.

به طور کلی، گوگل از هر شکلی از لینک سازی غیر طبیعی جلوگیری می‌کند. ارائه جزئیات بیش از حد در مورد مجازات‌ها می‌تواند رفتار «کلاه خاکستری» یا گذراندن مرزی دقیق بین آنچه قابل قبول است و آنچه که نیست، تشویق کند.

مولر به جای صحبت در مورد جریمه ها، سیگنال رتبه بندی بک لینک ها را به طور کلی مورد بحث قرار می‌دهد و اینکه چرا ممکن است در آینده برای متخصصان سئو از اهمیت کمتری برخوردار شود.

پاسخ جان مولر گوگل درباره ضریب رتبه بندی بک لینک ها

از آنجایی که گوگل در درک چگونگی تناسب محتوا با بقیه وب ماهرتر می‌شود، مولر پیشنهاد می‌کند که الگوریتم گوگل نیازی به اتکای زیادی به پیوندهای ورودی ندارد.

مولر می گوید:

خب، این چیزی است که من تصور می‌کنم، با گذشت زمان، وزن پیوندها در برخی مواقع کمی کاهش می‌یابد زیرا می‌توانیم کمی بهتر بفهمیم که چگونه محتوا در متن کل وب قرار می‌گیرد.»

شاید این روش مولر باشد که می‌گوید جریمه‌ها ارزش نگرانی ندارند، زیرا بک لینک‌ها در آینده آنقدر ارزشمند نخواهند بود. با این حال، پیشنهاد بک لینک‌ها فقط برای درک محتوا مفید هستند، بدون توجه به سایر اطلاعاتی که آن‌ها در ارتباط هستند.

یک نمایه بک لینک می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد یک وب سایت به شما بگوید، از جمله اینکه تا چه حد مورد اعتماد دیگران است، چه کسانی به آن اعتماد دارند و چقدر سایت در جایگاه خاص خود معتبر است.

آیا گوگل قادر است همه اینها را تنها از روی محتوای داخل صفحه تعیین کند؟

مولر از جنبه اعتباری پیوندهای ورودی صحبت نمی‌کند، اگرچه می‌گوید که آنها همچنان برای کشف محتوا برای گوگل مفید خواهند بود.

مولر ادامه می‌دهد:

تا حدی، لینک ها همیشه چیزی هستند که ما به آن اهمیت می‌دهیم، زیرا باید به نحوی صفحات را پیدا کنیم. مثل این است که چگونه می‌توان یک صفحه را بدون اشاره به آن در وب پیدا کرد؟»

اما حدس من این است که در طول زمان، این یک عامل مهم مانند امروز نخواهد بود. من فکر می‌کنم در حال حاضر، این چیزی است که کمی تغییر کرده است.

https://www.searchenginejournal.com/google-predicts-strength-of-backlinks-ranking-factor-will-drop/470175/#close

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

74 + = 78

دکمه بازگشت به بالا
بستن