بازاریابی

چند وقت یکبار باید برای یک سایت وبلاگ نویسی کنیم؟

در دنیای بازاریابی محتوا، رگ حیات برنامه شما محتواست. بسیاری از این مطالب در قالب وبلاگ هستند. وبلاگ ها با پاسخ دادن به سوالات و ارائه بینش در مورد چالش ها به شما کمک می‌کنند تا مشتریان جدید را جذب کنید. وبلاگ نویسی برای سایت در کارکرد بازاریابی محتوا ضروری است اما، دقیقا چند وقت یکبار باید وبلاگ نویسی یا تولید محتوا داشته باشید؟

نکات کلیدی

  • به عنوان یک قاعده کلی، هرچه بیشتر وبلاگ نویسی برای سایت داشته باشید، تمایل به دریافت ترافیک بیشتری دارید.
  • 2-4 پست در هفته یک عدد جادویی است و باعث افزایش قابل توجه ترافیک برای مشاغل B2B و B2C می‌شود.
  • انتشار بیشتر منجر به افزایش سرنخ برای شرکت‌های B2B و درآمد در B2C می‌شود.
  • محتوای طولانی تر عالی است، اما ثبات بهتر است، بنابراین ظرفیت خود را برای رسیدن به اهداف هفتگی گسترش دهید
  • خدمات وبلاگ نویسی را از نویسندگان حرفه ای امتحان کنید تا بدون صرف وقت برای تولید محتوا، محتوای مناسب و به موقع به مخاطبان خود ارائه دهید.

با انتشار 1 تا 2 مقاله عالی هر هفته به مدت یک سال شروع کنید و تغییرات عظیمی را مشاهده خواهید کرد. برای درک اینکه چگونه فراوانی وبلاگ نویسی بر اثربخشی آن تأثیر می گذارد، همیشه ایده خوبی است که با داده ها شروع کنید.

زمانی که در حال ایجاد برنامه بازاریابی محتوایی خود هستید، یک عنصر کلیدی این است که هر چند وقت یکبار وبلاگ را منتشر می‌کنید. ممکن است فکر کنید فقط می‌توانید یک عدد را به صورت تصادفی انتخاب کنید و این کافی خواهد بود. فرکانس وبلاگ نویسی، با این حال، کمی پیچیده تر از آن است.

بر اساس داده ها، کسب و کار هایی که 4 پست وبلاگ در هفته یا بیشتر منتشر می‌کنند، 3.5 برابر بیشتر از شرکت هایی که کمتر از 1 بار در هفته وبلاگ می نویسند، ترافیک دریافت کرده اند. بنابراین، این یک استدلال محکم برای بسیار پربار بودن در وبلاگ شما است. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که این تحقیق به اندازه شرکت و تفاوت بین مشاغل B2B و B2C مربوط می‌شود.

آیا اندازه کسب و کار برای حجم وبلاگ نویسی مهم است؟

برای شرکت هایی با 10 کارمند یا کمتر، آنها ترافیک بیشتری را با حدود 11 وبلاگ در ماه در مقایسه با کسانی که کمتر از 11 وبلاگ منتشر می‌کنند، جذب کردند. دو برابر کسانی که دو تا پنج پست در ماه می‌نوشتند. برای شرکت هایی که 11 تا 25 کارمند یا بیش از 200 کارمند دارند، عدد جادویی دوباره 11 بود. وقتی بیش از 11 پست در ماه منتشر می‌کردند، 3.5 برابر ترافیک دریافت می‌کردند در مقایسه با کسانی که فقط یک بار در ماه وبلاگ می‌نویسند.

کسب و کارهایی با 26 تا 200 کارمند که بیش از 11 وبلاگ در ماه منتشر می‌کنند، در مقایسه با شرکت‌هایی که فقط یک وبلاگ منتشر می‌کردند، حدود دو برابر ترافیک بیشتری داشتند.

B2B در مقابل B2C

در تحقیقی فراوانی وبلاگ نویسی شرکت های B2B در مقابل شرکت های B2C نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق نشان داد که برای شرکت‌های B2C، یک همبستگی ثابت بین تعداد پست‌ها و ترافیک به سایت وجود دارد.

نتایج برای شرکت های B2B پیچیده تر بود. داده ها ارتباط مثبتی بین فرکانس و ترافیک را نشان دادند. وقتی به شرکت‌هایی نگاه می‌کنیم که فقط 6 تا 10 بار در ماه وبلاگ می‌نویسند، آن‌ها فقط کشش ترافیک کمی بیشتر از شرکت‌هایی داشتند که یک پست وبلاگ منتشر می‌کردند.

تفاوت واقعی زمانی بود که شرکت‌ها 11 وبلاگ یا بیشتر منتشر کردند، که سه برابر بیشتر از آنهایی که فقط یک بار وبلاگ می‌نویسند، ترافیک را به سایت هدایت کردند.

تاثیر پست های وبلاگ ماهانه بر سرنخ ها

ایجاد محتوای عالی جذب سرنخ است. در حالی که نشان داده شده است که کمیت محتوا با ترافیک بالاتر مرتبط است، کیفیت محتوا نیز اهمیت دارد. بیایید به یافته ها و چگونگی تأثیر آنها بر سرنخ ها نگاه کنیم. به طور کلی، شرکت‌هایی که 16 پست یا بیشتر در ماه منتشر می‌کنند، 4.5 برابر بیشتر از شرکت‌هایی که چهار پست یا کمتر منتشر کرده‌اند، سرنخ بیشتری تولید کرده‌اند.

هر دو شرکت B2B و B2C هر چه وبلاگ نویسی برای سایت بیشتری داشتند، سرنخ های بیشتری را جذب کردند. شرکت‌های B2C که 11 وبلاگ یا بیشتر در ماه ارسال می‌کنند، بیش از چهار برابر شرکت‌هایی که چهار تا پنج وبلاگ را توزیع می‌کنند، دریافت کردند.

تعداد کل پست های وبلاگ و ترافیک: اثر واقعی چیست؟

به طور کلی، تعداد وبلاگ‌های بیشتر به میزان ترافیک بیشتری بود. مقدار کلیدی حدود 400 پست وبلاگ بود. اگر یک وبلاگ بیش از 400 پست در کل داشته باشد، تقریباً دو برابر وبلاگ هایی با 301 تا 400 پست ترافیک دریافت می‌کند.

ایجاد 400 پست وبلاگ ممکن است برای رسیدن به عدد دشوار به نظر برسد، اما اگر به طور مداوم در محدوده 10 تا 15 منتشر می‌کنید، خواهید دید که طی چند سال این غیرممکن نیست. وبلاگ هایی با بیش از 400 پست احتمالاً آنهایی هستند که برای مدتی در دسترس بوده اند. این داده ها همچنین دلیل روشنی برای حذف نکردن وبلاگ های قدیمی ارائه می‌دهد. در عوض، همیشه می‌توانید با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، آنها را به‌روزرسانی کنید.

تاثیر این داده ها در وبلاگ نویسی برای سایت به چه معناست؟

به نظر می‌رسد انتشار مداوم و منظم باعث افزایش ترافیک سایت و سرنخ ها می‌شود. این بدان معنا نیست که کمیت همیشه بهتر از کیفیت است. در حالی که داشتن یک کتابخانه بزرگ از پست ها خوب است، اما هنوز باید به خوبی ساخته شده و برای مخاطبان شما معنادار باشد. چرا برخی از وبلاگ ها موفق تر از دیگران هستند؟

این سوالی است که اندی در تجزیه و تحلیل داده ها سعی دارد به آن پاسخ دهد. این نظرسنجی شامل پرسیدن سوالات خاص از وبلاگ نویسان بود که در سه بخش گروه بندی شده بودند:

  • طول، زمان و فرکانس
  • فرآیند و اندازه گیری
  • فرمت های محتوا، تحقیق اصلی و تبلیغات

برای مبحث فراوانی، ما به بخش اول نگاه خواهیم کرد که شامل این سؤالات است:

  • میانگین وبلاگ شما چقدر است؟
  • صفحه اصلی آیا وبلاگ نویسان زمان زیادی را صرف یک مقاله می‌کنند؟
  • چند وقت یکبار وبلاگ نویسی می‌کنید؟

در اینجا فرکانس کامل نتایج وبلاگ نویسی آمده است:

  • بیش از روزانه: 2%
  • روزانه: 2%
  • دو تا شش پست در هفته: 18%
  • هفتگی: 21%
  • چند بار در ماه: 23%
  • ماهانه: 15%
  • کمتر از ماهانه: 5.7٪
  • فواصل نامنظم: 15%

با این حال، هیچ چیز در داده ها وبلاگ های کمتر را با مزایای بیشتر مرتبط نمی‌کند. تجزیه و تحلیل بعدی به درصد وبلاگ نویسانی می پردازد که «نتایج قوی» را بر اساس فراوانی انتشار گزارش کرده اند.

به طور کلی، وبلاگ نویسانی که به صورت هفتگی منتشر می‌کنند، 2.5 برابر بیشتر از وبلاگ نویسانی که ماهانه یا کمتر منتشر می‌کنند، نتایج قوی را گزارش می‌دهند.

مجموعه کامل داده ها به شرح زیر بود:

  • بیش از روزانه: 68.8%
  • روزانه: 62.5%
  • دو تا شش پست در هفته: 42.5٪
  • هفتگی: 32%
  • چند بار در ماه: 23.1%
  • ماهانه: 17.5%
  • کمتر از ماهانه: 12.9%

داده های این مطالعه ارتباطی بین فراوانی و مزایا ایجاد می‌کند.

کیفیت در مقابل کمیت در وبلاگ نویسی

این یک بحث مداوم در جامعه بازاریابی بوده است. داده هایی که در بالا به اشتراک گذاشته شد مطمئناً تأیید می‌کند که کمیت یک شاخص بزرگ موفقیت است. برخی استدلال می‌کنند که با فرکانس بالا، هیچ راهی برای حفظ کیفیت وجود ندارد. این یک فرض نادرست است.

یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که فرمول بازگشت سرمایه محتوا را پیدا کنید که از نظر کمیت برای کسب و کار شما مناسب باشد. سپس هنگامی که بر اساس عواملی مانند اندازه شرکت، B2B در مقابل B2C و صنعت، نوع مقداری را که باید در آن باشید، شناسایی کردید، باید برنامه‌ای را برای مقیاس‌بندی تولید محتوا اجرا کنید.

ممکن است فکر کنید که ایده های کافی برای افزایش حجم پست های وبلاگ ایجاد شده ندارید. از کجا الهام خواهید گرفت؟ تاکتیک های خاصی برای گسترش ایده های محتوای وبلاگ شما وجود دارد:

  • کارشناسان خود را با سؤال از آنها فعال کنید که چه موضوعاتی بیشتر در جریان هستند یا چه چیزی جدید یا آینده است
  • به تیم فروش خود بگویید تا دریابید که مشتریان بالقوه و مشتریان بیشتر در مورد چه چیزی می‌پرسند
  • به تحقیقات موجود در زمینه خود نگاه کنید
  • ببینید رقبای شما در مورد چه چیزی می‌نویسند
  • مطالب قدیمی را به روز کنید

اینها راه هایی هستند که می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هم کمیت و هم کیفیت دارید زیرا وبلاگ های زیادی وجود دارد که ارزشی ندارند. آن‌ها از پر کردن سئو، روایت‌های نادرست و هیچ استدلال حمایتی رنج می‌برند.

چند وقت یکبار باید پست کنید؟

پاسخ بسیار آسان این است که بستگی دارد؛ کمیت این توانایی را دارد که سایت شما را با بازدیدکنندگان افزایش دهد. با این حال، نباید فقط به این دلیل که بخواهید پست های بیشتری دارید، محتوا را منتشر کنید. شما باید فرکانس خود را با اهداف محتوای خود هماهنگ کنید و همچنین در نظر بگیرید که چه منابعی برای ایجاد محتوا دارید. اندازه شرکت شما و B2B یا B2C بودن آن نیز مهم است. چیزی که مهم است این است که شما باید روی محتوا سرمایه گذاری کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

53 − = 50

دکمه بازگشت به بالا
بستن