بازاریابی

چگونه عملکرد رسانه دیجیتال خود را تجزیه و تحلیل کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ جز اصلی هر کمپین بازاریابی مدرن است. دنیای همیشه در حال رشد رسانه های اجتماعی و حتی اشکال سنتی بازاریابی ایمیلی، بسترهای ایده آلی را برای به اشتراک گذاشتن مستقیم محتوای شما با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی ایجاد کرده است. اما دقیقاً چگونه می‌دانید که کمپین های رسانه های دیجیتال شما کار می‌کنند و عملکرد رسانه دیجیتال خود را چگونه بسنجید؟

نکات کلیدی:

  • کمپین های رسانه های دیجیتال برای افزایش آگاهی از برند در مشتریان بالقوه و سرنخ ها مهم هستند.
  • آنها همچنین می‌توانند اعتماد و شناخت برند را با مشتریانی که قبلاً تضمین کرده اید ایجاد کنند.
  • ارائه محتوایی که مردم می‌خواهند بخوانند، مهمترین بخش پازل است.

شناسایی KPI ها برای سنجش عملکرد رسانه دیجیتال

اگر نمی توانید بگویید چه چیزی کار می‌کند، چه فایده ای دارد که این همه تلاش را انجام دهید؟ هنگام ایجاد فرآیند بازاریابی محتوای خود، باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود را تعریف کنید.

نمونه هایی از KPI ها عبارتند از:

  • اندازه گیری اینکه چگونه یک کمپین بازاریابی محتوا بر بهره وری تیم فروش شما تاثیر می‌گذارد
  • درصد مشتریانی که توسط بازاریابی ایجاد شده‌اند و کسب‌وکارهایی که از بازاریابی محتوا به دست آمده‌اند
  • اندازه گیری ساعات کاری صرف شده در بازاریابی محتوا در مقابل پول صرف شده برای هزینه تبلیغات

شاخص‌های کلیدی عملکرد معیارهای موفقیت شما هستند و هر معیار دیگری همان چیزی است که KPI شما را مشخص می‌کند.

رشد فالوور و تعامل در سنجش عملکرد رسانه دیجیتال

تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی که دارید مهم است زیرا تعداد بیشتر به سطوح بالاتر تعامل و ترافیک بیشتر منجر می‌شود. تعامل هرگونه نظر، لایک یا اشتراک گذاری است که برای یکی از پست های شما اتفاق می‌افتد. افزایش تعامل منجر به این می‌شود که پلتفرم های رسانه های اجتماعی محتوای شما را به کاربران خود پیشنهاد دهند.

قرار گرفتن در صفحه اول جدول زمانی رسانه های اجتماعی یک فرد، اصل طلایی بازاریابی دیجیتال است. این کار از طریق محتوای باکیفیت مناسب برای هر پلتفرم و نظارت مداوم بر موفقیت و عدم موفقیت انجام می‌شود.

نرخ تبدیل

بازدیدها عالی هستند، اما بعد از کلیک اولیه چه اتفاقی می افتد؟ آیا خواننده فقط وب سایت شما را ورق می‌زند؟ آیا آنها آن را به اشتراک می گذارند؟ آیا آنها واقعاً محصول شما را می خرند یا خدمات شما را برنامه ریزی می‌کنند؟ نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چه تعداد از مشتریان بالقوه در حال تبدیل شدن به مشتری هستند. این معیار، گوهر درخشان واقعی تلاش‌های بازاریابی محتوای شماست. تبدیل مشتریان بالقوه باید هدف شماره یک شما در بازاریابی محتوا باشد.

اغلب مکان‌هایی که در آن رسانه تولید و منتشر می‌کنید، ابزارهای تحلیلی عالی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به ارزیابی اینکه چه تبلیغات یا محتوایی بهترین نرخ تبدیل را تولید می‌کند، کمک می‌کند.

با فهمیدن اینکه چه محتوایی در چه پلتفرم هایی بهترین عملکرد را دارد، می توانید تصمیمات بهتر و آگاهانه تری در مورد اینکه چه رسانه ای بیشترین زمان را صرف کنید، بگیرید.

وبلاگ نویسی

وبلاگ شما جز اصلی ترافیک وب سایت شما است. نوشتن پست‌های وبلاگ بی‌نقص و انتشار منظم آن بر اساس یک برنامه زمانی است که چگونه چشم‌های جدیدی را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید و به نوبه خود محصول یا خدمات خود را جذب می‌کنید.

یکی دیگر از معیارهای آسان که در دسته بندی محتوای شما قرار می گیرد، زمان در صفحه است. اگر محتوای شما با کیفیت باشد، کاربران به احتمال زیاد آن را می‌خوانند و میانگین زمان در صفحه را برای هر کاربر افزایش می‌دهند.

تاثیر نرخ حفظ مشتری در عملکرد رسانه دیجیتال

حفظ مشتری چیست؟ حفظ مشتری معیار درصد مشتریانی است که در طول زمان از محصول شما استفاده می کنند. برخی از شرکت ها برعکس حفظ را اندازه گیری می‌کنند: نرخ ریزش. یا درصد مشتریانی که در یک دوره زمانی معین را ترک می‌کنند.

موفقیت مشتری یک چالش پیچیده برای حل است. سرمایه‌گذاری مورد نیاز زمان، انرژی و منابع برای راه‌اندازی یک مشتری موفق می‌تواند یک کسب‌وکار را از بین ببرد، در حالی که آن کسب‌وکار متوجه می‌شود که چه چیزی برای ماندگاری آنها لازم است.

در نهایت، تنها راهی که یک شرکت می‌تواند موفق باشد این است که هزینه به دست آوردن و حفظ مشتری تا حد زیادی بیشتر از درآمدی باشد که مشتری به کسب و کار شما برمی‌گرداند (حدود 3 تا 5 برابر این هزینه).

سخن پایانی

معیارهای تلاش برای رسانه های دیجیتال شما همیشه به راحتی قابل شناسایی نیستند، اما این فهرست مکان خوبی برای شروع است. سود حاصل از یک کمپین بزرگ رسانه دیجیتال همراه با تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل داده ها است. اکنون زمان آن رسیده است که معیارهای کلیدی خود را تعریف کنید و روی کشف اینکه چه چیزی در کمپین های رسانه دیجیتال شما موفق است و چه چیزی می‌توانید در آن بهبود ببخشید، کار کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 3 = 9

دکمه بازگشت به بالا
بستن