کوچینگ

افزایش درآمد با کوچینگ کسب و کار

افزایش درآمد با کوچینگ کسب و کار

قطعاً هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که کسب سرمایه و ثروت‌ را دوست نداشته باشد. این مسئله در کسب‌و‌کار‌‌ها نیز صدق می‌کند و تقریباً هیچ کسب‌و‌کاری در دنیا نیست که با مشکل کمبود سرمایه و درآمد مواجه نباشد. روشی می‌تواند برند شمارا به درآمد بالا برساند، که هوشمندانه و هدفمند باشد. برای مثال هزینه کردن برای تبلیغات بی‌هدف، بی‌برنامه و غیراصولی نه‌تنها شمارا به درآمد بالا نمی‌رسانند، بلکه ممکن است کسب‌و‌کارتان نیز با ورشکستگی و کمبود بودجه مواجه شود. حال بهترین راه برای افزایش درآمد کسب‌وکار چیست؟ در پاسخ باید بگوییم کوچینگ کسب و کار که امروزه نام آن بسیار به گوش می‌خورد، یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش درآمد یک برند می‌باشد.

 بیزینس کوچینگ در‌واقع مانند یک نقشه راه، مسیر درست را برای رسیدن به موفقیت به شما نشان می‌دهد. برای طی کردن این راه مربی کسب‌وکار یا کوچ همواره همراهتان بوده و شمارا راهنمایی خواهد کرد. بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند تا ابتدا تعیین کنید که کسب‌وکارتان در چه جایگاهی قرار دارد. سپس شمارا دریافتن نقاط ضعف و برطرف کردن آن‌ها یاری می‌رساند؛ سپس شما با کمک به بیزینس کوچ باید نقاط قوت خود را یافته و با گسترش آن‌ها به سمت‌ موفقیت حرکت‌ کنید. در‌نتیجه وقتی شما بتوانید با کمک کوچ خود کسب‌وکارتان را قدرتمند‌تر کنید و در مسیر موفقیت قرار بگیرید، می‌توانید مشتریان بیشتری جذب نموده و درآمد خود را چندین برابر کنید.

در روش کوچینگ  کسب و کار شما یک‌ متخصص کوچ‌ را استخدام خواهید کرد. او طی جلساتی به شما کمک می‌کند که مرحله‌به‌مرحله به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. کوچ‌ هیچ‌گاه شمارا در طی مسیر تنها نمی‌گذارد و همواره  به شما پیشنهادانی را ارائه می‌کند. همان‌طور که می‌دانید افزایش درآمد یک کسب‌وکار نمی‌تواند یک شبه اتفاق بیفتد. بلکه بیزینس کوچینگ با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های دقیقی که انجام می‌دهد، طی یک‌ بازه زمانی مشخص درآمد شمارا افزایش می‌دهد. درواقع این برنامه‌ریزی هدفمند است که شمارا به درآمد می‌رساند.

اصلی‌ترین اقدامات بیزینس کوچ در راستای افزایش سود و درآمد یک کسب‌وکار

وقتی شما برای کوچینگ کسب و کار خود از یک بیزینس کوچ حرفه‌ای کمک می‌گیرید، او‌علاوه‌بر وظایف خاصی که دارد، برخی اقدامات مهم را نیز در راستای افزایش سود و درآمد برند شما انجام می‌دهد. در زیر به برخی از این اقدامات مهم اشاره نموده‌ایم:

  • تشکیل یک تیم قدرتمند

همان‌طور که می‌دانید شما برای تولید محصولات یا ارائه خدمات عالی و‌ متمایز، باید‌ تیم قدرتمند داشته باشید که شامل کارکنان کسب‌وکارتان خواهند بود. بیزینس کوچ در تشکیل این تیم قوی و حرفه‌ای به شما کمک می‌کند، تا با کمک‌ آن‌‌ها بتوانید مشتریان زیادی جذب کنید. برای مثال بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند تا در تیم خود بازاریاب و مدیران تبلیغاتی باسابقه‌ای را استخدام کنید. در‌نتیجه با کمک آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی درصد فروش خود را افزایش دهید.

  • ارتقای بهره‌وری و نظارت بر عملکرد کارکنان

بیزینس کوچ برای اینکه درآمد شمارا افزایش دهد، سعی می‌کند بهره‌وری کارکنان را بالاتر برده و بر عملکرد آن‌ها نظارت کامل داشته باشد. مثلاً سعی می‌کند با افزایش بهره‌وری آن‌ها، میزان تولید را بالاتر برده و درصد فروش را نیز افزایش دهد.

  • بهبود و ارتقاء مهارت‌ها

بیزینس کوچ در پروسه کوچینگ کسب و کار برای اینکه درآمد شمارا بیشتر کند، سعی می‌نماید که برای بهبود و ارتقاء مهارت‌های شما تلاش کند. این باعث می‌شود که شما با گسترش و تقویت مهارت‌های خود، بتوانید محصولات و خدمات متمایزی ارائه کنید و توجه مشتریان را به سمت‌ برند خود جلب نمایید.

وظایف بیزینس کوچ کسب و کار چیست؟

برای پیاده‌سازی کوچینگ کسب‌وکار شما نیاز به یک بیزینس کوچ خواهید داشت، تا شمارا در این زمینه راهنمایی کند. بیزانس کوچ افرادی هستند که درگذشته صاحب کسب‌و‌کار‌های موفق بوده‌اند و با تجربیات خود، دیگر برند‌ها را در دستیابی به موفقیت راهنمایی می‌کند. بیزینس کوچ‌ها معمولاً تخصص زیادی داشته و در زمینه کسب‌وکار از علم کافی برخوردار هستند. چنانچه نیاز به بیزینس کوچ حرفه‌ای دارید تیم آکادمی توسعه کسب و کار نعمتی در خدمت شماست.

یک بیزینس کوچ حرفه‌ای و کاردان وظایفی دارد که باید در طول همکاری با هر کسب‌وکاری آن‌ها را به انجام برساند. در زیر مهم‌ترین وظایف بیزینس کوچ کسب و کار را نام‌برده‌ایم:

مهم‌ترین وظایف بیزینس کوچ

  • طراحی استراتژی برای رسیدن به اهداف

قطعاً طراحی استراتژی برای رسیدن به اهداف از اصلی‌ترین وظایف یک بیزینس کوچ حرفه‌ای محسوب می‌شود. بیزینس کوچ باید با توجه به شرایط، بودجه و اهدافی که دارید، استراتژی‌هایی طرح کند. این استراتژی‌ها باید بسیار هوشمندانه بوده و در حضور مدیران کسب و کار طراحی شوند.

  • ایجاد ارتباط دوستانه و صمیمی

یک ‌بیزینس کوچ حرفه‌ای برای پیاده‌سازی کوچینگ کسب و کار باید، ارتباط صمیمی و دوستانه‌ای با مدیران کسب و کار برقرار کند. برقراری این ارتباط باعث می‌شود تا بتواند شرایط یک‌ کسب و کار را بهتر درک‌ کند و مدیران آن‌ برند را بهتر راهنمایی کند.

  • حفظ روحیه و انگیزه مدیران کسب و کار

از دیگر وظایف مهم یک بیزینس کوچ می‌توان به حفظ روحیه و انگیزه اشاره کرد. یک مربی کسب و کار کاردان‌ می‌بایست در تمام‌ مراحل روحیه اعضای تیم کسب و کار را حفظ نموده و به آن‌‌ها‌ انگیزه دهد. به‌این‌علت که رسیدن به موفقیت با کوچینگ کسب و کار  کمی زمان‌بر بوده و تایم‌ طولانی آن‌ می‌تواند روحیه کارکنان کسب و کار را کاهش دهد.

  • ارائه توصیه و پیشنهادات سازنده

یک‌ بیزینس کوچ کسب و کار وظیفه دارد که هر‌گاه صلاح دانست، پیشنهادات و توصیه‌های سازنده و ارزشمندی را به مدیران یک‌ برند ارائه دهد و از اقدامات اشتباه آن‌ها جلوگیری نماید.

معیارهای مهم هنگام استخدام بیزینس کوچ حرفه‌ای

اگر شما نیز ازجمله افرادی هستید که به قدرتمندی کوچینگ در رشد برند‌ها پی برده‌اید و قصد دارید یک بیزینس کوچ حرفه‌ای را برای کسب‌وکارتان استخدام نمایید، می‌بایست برخی معیار‌های مهم را مدنظر قرار دهید. به‌این‌علت که امروزه افراد زیادی مدعی تخصص در زمینه کوچینگ هستند، اما اگر واقع‌بین باشیم، اکثر این افراد تخصص زیادی در این زمینه نداشته و تنها عده محدودی در حوزه کوچینگ صاحب شهرت و سابقه درخشان می‌باشند. حال با در نظر گرفتن این‌ معیار‌ها به شما کمک‌ می‌کند تا مناسب‌ترین، حرفه‌ای‌ترین و با‌تجربه‌ترین بیزینس کوچ را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در زیر مهم‌ترین معیار‌ها حین استخدام یک بیزینس کوچ حرفه‌ای را نام‌برده‌ایم:

  • تجربه

اگر قصد استفاده از کوچینگ کسب و کار را دارید، اولین معیاری که در استخدام آن باید مدنظر قرار دهید، تجربه می‌باشد. فردی که شما انتخاب می‌کنید باید در این زمینه سال‌ها تجربه کسب نموده و سابقه قابل قبولی داشته باشد. در ابتدا باید دقت کنید که بیزینس کوچ موردنظرتان چه دستاورد‌هایی دارد. سپس از خود سوال کنید که آن‌ها دستاورد‌ها، رؤیا و اهداف شما نیز می‌باشند؟ درصورتی‌که پاسخ بله باشد می‌توان گفت که آن شخص راهنمای مناسبی برای کسب‌وکار شما بوده و تجربه‌اش کارآمد خواهد بود.

  • تخصص

دیگر معیاری که باید مدنظر قرار دهید، تخصص است. باید از خود بپرسید  که فرد موردنظر شما در این حوزه تحصیلات آکادمیک دارد؟ در چه دوره‌های آموزشی شرکت کرده است؟ اساتید او چه کسانی بوده‌اند؟ درنتیجه اگر ازنظر دانش و تخصص در سطح‌ قابل قبولی بود، می‌توانید با خیال راحت او را استخدام کنید.

  • قابلیت دسترسی

باید قابلیت دسترسی متخصص موردنظرتان را نیز در نظر بگیرید. یک بیزینس کوچ حرفه‌ای همواره در دسترس بوده و می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید. درواقع بیزینس کوچی که انتخاب می‌کنید باید تایم زیادی را در طول روز برای شما داشته باشد تا هرگاه پرسشی داشته باشید، بتوانید از او راهنمایی دریافت کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

48 − = 46

دکمه بازگشت به بالا
بستن