اخبار

متا در حال از بین بردن پشتیبانی NFT در فیس بوک و اینستاگرام است

متا کمتر از یک سال پس از تلاش برای استفاده از کلکسیون های دیجیتال در پلتفرم خود، پشتیبانی خود از NFT در فیس بوک و اینستاگرام را کاهش می‌دهد. این به روز رسانی در حالی ارائه می‌شود که شبکه اجتماعی هزاران کارگر را اخراج کرده و پروژه های متعددی را در بحبوحه آنچه که مارک زاکربرگ به عنوان «سال کارآمدی شرکت» توصیف کرده است، تعطیل کرده است.

استفان کسریل، رئیس بخش بازرگانی و فناوری‌های مالی متا در به‌روزرسانی‌ای که در توییتر به اشتراک گذاشته شد، درباره حذف NFT در فیس بوک و اینستاگرام نوشت:

در حال حاضر کلکسیون‌های دیجیتال (NFT) را حذف می‌کنیم تا روی راه‌های دیگر برای حمایت از سازندگان، افراد و کسب‌وکارها تمرکز کنیم. ما بسیار آموختیم که می‌توانیم برای محصولاتی که به ساختنشان ادامه می‌دهیم برای حمایت از سازندگان، افراد و کسب‌وکارها در برنامه‌هایمان، چه امروز و چه در متاورس، اعمال کنیم.» او اضافه کرد که این شرکت در عوض بر روی «کارهای کسب درآمد برای Reels» و «پرداخت پیام در سراسر متا» تمرکز خواهد کرد.

این به‌روزرسانی تقریباً یک سال پس از آن ارائه شد که زاکربرگ در مرحله SXSW اعلام کرد که اینستاگرام در حال کار بر روی پشتیبانی NFT است که در ماه می گذشته عرضه شد. این شرکت در ماه نوامبر از گسترش قابل توجه دیگری از این ویژگی خبر داد، زمانی که برنامه‌هایی را فاش کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد تا کلکسیون‌ها را مستقیماً در اینستاگرام بفروشند.

کسریل توضیح بیشتری در مورد اینکه چرا متا مسیر NFT ها را معکوس می‌کند، که زاکربرگ پیشنهاد کرده بود می‌تواند در برنامه های متاورس شرکت نقش داشته باشد، توضیح نداد.

اما این تنها ابتکار بلندپروازانه ای نیست که در سال گذشته با شکست مواجه شده است. متا همچنین سال گذشته کیف پول رمزنگاری خود، Novi را که زمانی شایعه شده بود که پشتیبانی NFT را در نقشه راه خود دارد، بسته است. این شرکت همچنین پروژه های خود را با بخش متاورس خود، Reality Labs، و برنامه خود که به سازندگان Reels پاداش پرداخت می کرد، قطع کرده است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

68 − = 66

دکمه بازگشت به بالا
بستن