اخبار

بهینه سازی سایت های خبری با استفاده از گزارش های کنسول جستجوی گوگل

کارمندان گوگل از بهینه سازی سایت های خبری با استفاده از گزارش های کنسول جستجوی گوگل خبر دادند؛ آنها توضیح دادند که چگونه سایت‌های خبری می‌توانند عملکرد و تعامل را با استفاده از گزارش‌های کنسول جستجو بهینه کنند.

  •   گزارش های عملکرد کنسول جستجو می تواند به بهینه سازی سایت های خبری کمک کند تا حضور خود را در پلتفرم های گوگل تجزیه و تحلیل کنند.
  •   تجزیه و تحلیل داده‌های گزارش‌های مختلف می‌تواند فرصت‌هایی را برای بهینه‌سازی محتوا و تعامل با مخاطبان آشکار کند.
  •   دوره های مختلف تجزیه و تحلیل داده ها می تواند محتوای همیشه سبز بلندمدت یا اخبار پرطرفدار را برجسته کند.

بهینه سازی سایت های خبری

در یک آموزش ویدیویی جدید، Wasiberg و Prommawin مدافعان جستجوی Google توضیح می‌دهند که چگونه از گزارش‌های کنسول جستجوی Google برای مدیریت و بهینه‌سازی وب‌سایت‌های خبری استفاده کنید.

هر گزارش مجموعه داده های مجزایی را برای بررسی عملکرد سایت شما ارائه می دهد. Wasiberg توضیح می دهد:

بهترین راه برای تجزیه و تحلیل حضور جستجوی شما از طریق گزارش های عملکرد کنسول جستجو است.

کنسول جستجو به شما امکان می دهد داده های برگه اخبار و نتایج اصلی جستجوی Google را مشاهده کنید. می‌توانید داده‌ها را برای بررسی عملکرد برگه‌های مختلف در جستجوی Google، از جمله وب، تصویر، ویدیو و اخبار فیلتر کنید.

Prommawin چند تکنیک برای ارزیابی داده ها از گزارش های عملکرد کنسول جستجو به اشتراک می گذارد. قابل ذکر است، اگر صفحات مهمی را در گزارش عملکرد نمی بینید، آنها ترافیکی را از جستجوی Google دریافت نمی کنند.

از ابزار URL Inspection برای تعیین اینکه آیا صفحات تکی ایندکس شده اند و می توان به درستی خزیده شوند یا خیر، استفاده کنید. علاوه بر این، Prommawin نحوه شناسایی فرصت ها را با تجزیه و تحلیل الگوهای جستجو توضیح می دهد:

اگر متوجه شدید افرادی که به دنبال اخبار ورزشی هستند همیشه نام برند شما را به سوالات خود متصل می کنند، می تواند نشانه ای باشد که این محتوا مخاطبان وفاداری را به سایت شما می آورد.

یکی دیگر از معیارهای مهم در گزارش های عملکرد، نرخ کلیک (CTR) است. اگر صفحه‌ای تعداد نمایش‌های زیادی داشته باشد اما تعداد کلیک‌های کمی داشته باشد، ممکن است نشان دهد که قطعات جستجو توجه را به خود جلب نمی‌کنند.

گزارش Google News جدا از گزارش عملکرد جستجو است و داده‌ها را از news.google.com و برنامه Google News در Android و iOS ارائه می‌کند. این داده ها اطلاعات برگه News در نتایج جستجوی Google را پوشش نمی دهد.

با وجود تفاوت در داده‌ها، انواع تحلیل‌های انجام‌شده با گزارش Google News مشابه آن‌هایی است که با گزارش عملکرد جستجو انجام می‌شود.

Prommawin پیشنهاد می کند:

  یک تحلیل جالب این است که داده‌های هر دو گزارش را صادر کنید و سعی کنید آنچه را که در جستجوی Google کار می‌کند با آنچه در Google News کار می‌کند مقایسه کنید.

با پیروی از توصیه های به اشتراک گذاشته شده در ویدیو، سایت های خبری می توانند عملکرد خود را بهتر بهینه کنند، ترافیک بیشتری جذب کنند و در پلتفرم های گوگل موفق شوند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 57 = 67

دکمه بازگشت به بالا
بستن