بازاریابی

موفقیت در رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها

همه گیر شدن و افزایش محبوبیت رسانه های اجتماعی بسیاری از قوانین تجاری و بازاریابی را تغییر داده است. قبل از رسانه‌های اجتماعی، بسیاری از کسب‌ و کارها هنوز می‌توانستند به صورت سنتی جایگاه خود را تثبیت کنند و موفقیت کسب کنند. با این حال دیگر شرایط تغییر کرده است و باید در دنیای آنلاین نیز فعال باشید. چشم انداز بازاریابی رسانه های اجتماعی همیشه در حال تغییر و رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

در سال 2021 حدود 4.59 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود داشت که بیش از نیمی از جمعیت جهان بود. دسترسی به چنین مخاطبان زیادی برای استارت آپ ها مفید خواهد بود. این امر بازاریابی رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها را در دنیای مدرن به یک امر ضروری تبدیل می‌کند.

آشنایی با بازاریابی رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها

بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل تولید محتوا در پلتفرم های مختلف است تا افراد بیشتری را به سمت کسب و کار یا سازمان شما بکشاند. این روشی برای ترویج محصولات، خدمات و ابتکارات شما و ایجاد حس جامعه در بین مخاطبان هدف شما است.

یکی از جنبه های منحصر به فرد رسانه های اجتماعی، توانایی آن در ارتباط مستقیم با مردم است. این یک پلتفرم کاملا شخصی است که نیازمند رویکردی صمیمی‌تر از روش‌های بازاریابی و تبلیغات سنتی است.

با استفاده از رسانه های اجتماعی، کسب و کارها می‌توانند مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات کنند. آنها می توانند از طریق محتوای مرتبط، تاثیرگذار و جذاب با آنها ارتباط انسانی بیشتری برقرار کنند. با این حال، کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌ها باید از روندها و تغییرات در فضا به‌روز باشند تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کمتر از دو دهه است که وجود داشته‌اند، اما در مورد نحوه عملکرد آنها و نوع محتوای جذاب برای مخاطبان چیزهای زیادی تغییر کرده است.

مزایای یک استراتژی خوب رسانه های اجتماعی

اکثر کسب و کارها و بازاریابان به بازاریابی رسانه های اجتماعی ایمان زیادی دارند و نتایج بسیار خوبی به خصوص در گوش دادن به شبکه های اجتماعی دیده اند. در سال 2021، رسانه های اجتماعی ترجیح داده شده ترین کانال بازاریابی بازاریابان بود و از هر 10 شرکت 8 شرکت در آن سرمایه گذاری کردند.

یک استراتژی رسانه اجتماعی به خوبی برنامه ریزی شده و اجرا شده می تواند منجر به ایجاد سرنخ ها شود و مشتریان و سرمایه گذاران احتمالی بیشتری را به سمت شرکت شما جذب کند. بسیاری از شرکت ها تیم های بازاریابی رسانه های اجتماعی را برای تمرکز بر رویکرد خود اختصاص داده اند.

در زیر پنج مزیت یک استراتژی عالی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها که می‌تواند برای کسب  کار شما مفید باشد، آورده شده است. با این حال اگر برای موفقیت کسب و کار خود و اجرای استراتژی های بازاریابی به بیزینس کوچینگ نیاز دارید با متخصصین ما در آکادمی آموزشی نعمتی تماس بگیرید.

افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند در بازاریابی به درجه ای اشاره دارد که مصرف کنندگان یا مخاطبان هدف یک محصول، خدمات یا شرکت را با نام، لوگو یا سایر شناسه های آن تشخیص می‌دهند. یک استراتژی بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که به افراد بیشتری بخصوص در بین مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

به عنوان یک استارت‌آپ، یکی از اولویت‌های بازاریابی شما باید ایجاد حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایی باشد که بیشترین ارتباط را با مخاطبان هدف شما دارند. هنگامی که شرکت خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کردید، وظیفه بعدی شما تولید محتوای مرتبط و جذاب و برنامه ریزی تدریجی آنهاست.

پست های شما باید با مخاطبان شما طنین انداز شود زیرا الگوریتم های رسانه های اجتماعی اغلب آن ها را در اولویت قرار می دهند. اگر موفق به انجام آن شوید، پیدا کردن و دیدن محتوای شما برای مخاطب هدف شما آسان تر می شود. اگر به اندازه کافی این اتفاق بیفتد، آنها احتمالاً برند و هویت شما را تنها از طریق محتوای شما تشخیص خواهند داد.

اگر یک یا چند پست شما به وضعیت ویروسی یا سطح بالایی از محبوبیت و تعامل دست یابد، این شانس ها افزایش می یابد. گاهی اوقات، پست های ویروسی به طور اتفاقی ویروسی می شوند، اما یک استراتژی خوب می تواند به شما در دستیابی به نتایج مشابه کمک کند.

رسیدن به مخاطب هدف مناسب در رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها

امروزه میلیاردها کاربر شبکه های اجتماعی وجود دارد. با این حال، در حالی که این اعداد ممکن است نشان دهنده فرصت های بزرگ باشند، همه آنها بخشی از مخاطبان هدف شما نیستند. بازاریابی موثر به شما کمک می‌کند تا به بیشترین افراد دسترسی پیدا کنید. با این حال، اگر افرادی که به آنها دسترسی پیدا می‌کنید، افرادی باشند که در مشتریان هدف شما هستند، استارتاپ شما بهترین نتایج را خواهد گرفت.

اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از الگوریتم‌های منحصربه‌فردی برای کمک به تنظیم آنچه کاربران معمولی در فیدهای خود می‌بینند استفاده می‌کنند. اگر به طور مداوم محتوای مورد نظر مخاطبان هدف خود را ایجاد می کنید، پست های شما ممکن است به صورت ارگانیک در فیدهای رسانه های اجتماعی آنها ظاهر شوند.

با این حال، رویکرد دقیق تری وجود دارد. بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ویژگی‌های ویژه حساب تجاری، از جمله تبلیغات هدفمند را ارائه می‌کنند.

شما می‌توانید تبلیغاتی را که به طور خاص برای مخاطبان هدف خود طراحی شده اند، با هزینه اندکی اجرا کنید. برای بهترین نتایج، افرادی را که ممکن است تبلیغات شما را با توجه به پسندیدن، سن، جنسیت، مکان یا سایر شناسه‌هایشان ببینند، سفارشی کنید.

انسانی کردن برند شما

مردم با افراد دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آنها به احتمال زیاد به مشتریان دیگر اعتماد می‌کنند تا یک شرکت بی چهره که زمان و پول آنها را می‌خواهد. بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای انسانی کردن برند شما و ایجاد اعتماد مصرف کننده است.

کاربران در درجه اول از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و نشان دادن شخصیت و علایق خود استفاده می‌کنند. آنها پست ها را به اشتراک می‌گذارند و با پست ها تعامل دارند. برندها می‌توانند همین کار را در حساب های رسانه های اجتماعی خود انجام دهند.

اصالت کلید موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی برای استارتاپ ها است. با محتوای خود سازگار باشید، مطمئن شوید که پیام های شما ارزش های شرکت شما را منعکس می کند. با مشتریان به زبان آنها صحبت کنید و در جایی که هستند با آنها ملاقات کنید. مخاطبان خود را به افرادی که در پشت نام تجاری خود هستند و اینکه چگونه ممکن است در پشت صحنه کار کند، معرفی کنید. یک سوال خوب درباره ارزش برند شما در زندگی و جوامع آنهاست.

تبدیل شدن به یک رهبر

متاسفانه اطلاعات نادرست در طول همه گیری شیوع پیدا کرد و سیل اخبار جعلی تقریباً در تمام کانال های رسانه ای نفوذ کرد. یک مطالعه نشان می دهد که این امر منجر به اپیدمی بی اعتمادی در نهادهایی مانند رسانه ها شد. از آنجایی که افراد بیشتر نهادهای سنتی را شکست خورده می دانستند، بسیاری به سمت کسب و کارهای کوچک هجوم آوردند. این روند به شرکت ها اجازه می دهد تا خود را به عنوان رهبران فکری در صنعت خود معرفی کنند.

این کار را با به اشتراک گذاری مداوم محتوای با کیفیت بالا، واقعی و ارزشمند از طریق کانال های خود انجام دهید. مخاطبان شما به زودی استارتاپ شما را به عنوان منبع اطلاعاتی در حوزه یا صنعت شما خواهند دید.

افزایش ترافیک وب سایت

وب سایت شرکت شما گوشه کوچک شما از اینترنت است. مشتریان بالقوه می توانند محصولات شما را خریداری کنند، خدمات شما را رزرو کنند یا درباره راه اندازی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. با این حال، این کافی نیست. برای رشد، باید شرکت خود را در پلتفرم های دیگری مانند رسانه های اجتماعی بازاریابی کنید.

می‌توانید از رسانه های اجتماعی برای سود بردن از کسب و کار خود و افزایش سرنخ ها استفاده کنید. از حضور خود در رسانه های اجتماعی برای هدایت افراد به وب سایت خود و برداشتن گام های مشخص برای حمایت از کسب و کار خود استفاده کنید.

محبوبیت رسانه های اجتماعی عالی است، اما باید هدفی در پشت حضور شما در رسانه های اجتماعی وجود داشته باشد. همیشه باید هدفی پشت هر پست یا تعامل وجود داشته باشد. برای افزایش آگاهی از برند، وب سایت شما باید در حساب های رسانه های اجتماعی شما برجسته باشد. بیشتر، اگر نه همه، پست های شما باید دنبال کنندگان شما را تشویق کند که از وب سایت شما بازدید کنند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 13 = 22

دکمه بازگشت به بالا
بستن