بازاریابی

نکاتی برای بازاریابی از طریق محتوای ویدیویی سایت 

یک تصویر هزاران کلمه را بیان می‌کند اما بازاریابی ویدیویی کاربران را حتی بهتر جذب و درگیر می‌کند. محتوای ویدیویی سایت مدت‌هاست که به عنوان یکی از بزرگترین ابزارها در بازاریابی تبلیغ می‌شود. این نوع بازاریابی کسب و کارها و برندها را قادر می‌سازد تا شخصیت خود را به نمایش بگذارند، تیم انسانی پشت لوگو را به نمایش بگذارند و یک ارتباط واقعی ایجاد کنند.

به طور انتقادی، بازاریابی محتوای ویدیویی سایت مرز بین سرگرمی و تبلیغات مستقیم را محو می‌کند. بسیاری از برندها ویدیوهای زیادی دارند، آنها فقط نمی‌دانند چگونه کیفیت آنها را برای تاثیر در جستجو به حداکثر برسانند.

  • بازاریابی محتوای ویدیویی سایت شامل ایجاد و توزیع ویدیوهای واترمارک دار با هدف تبدیل کاربران است.
  • صفحات وب با ویدئو در نتایج موتورهای جستجو مورد علاقه هستند، بنابراین شما می‌خواهید ویدیوهای بیشتری را به سایت خود اضافه کنید.
  • اگر این استراتژی را برای انتشار و تبلیغ آن‌ها دنبال کنید، تلاش‌های بازاریابی محتوای ویدیویی شما افزایش می‌یابد.

بازاریابی محتوای ویدیویی سایت چیست؟

محتوای ویدیویی سایت شامل ایجاد و توزیع محتوای ویدیویی با ارزش و برند برای مخاطبان هدف، با هدف افزایش آگاهی و جذب و تبدیل سرنخ ها است. تقریباً مانند بازاریابی محتوای معمولی، بازاریابی محتوای ویدیویی یک رویکرد بازاریابی است که هدف آن برآورده کردن نیازهای خریدار، پاسخ به سوالات آنها و در نهایت، هدایت کسب و کار بیشتر است.

بازاریابی ویدیویی سایت در مورد این است که بفهمید چگونه ویدیو می‌تواند در هر مرحله از فرآیند خرید ادغام شود و هر کانالی که برند شما در آن فعال است. محتوا باید مفید، ارزشمند و سرگرم کننده باشد.

بازاریابی محتوای ویدیویی استراتژیک است. این بیشتر از تولید و انتشار پراکنده ویدیوهای قطع شده در کانال های تصادفی در یک برنامه زمانبندی ناسازگار است. بازاریابی ویدیویی موفق شامل تحقیق، برنامه ریزی و بهینه سازی است.

مزایای بازاریابی ویدیویی سایت چیست؟

ویدئو یک رسانه منحصر به فرد است که به طرز شگفت انگیزی به استراتژی های بازاریابی محتوا کمک می‌کند. در اینجا برخی از ویژگی های برجسته ویدیو وجود دارد که آن را به مصرف کننده امروزی مرتبط می کند:

  • ویدئو به راحتی قابل درک است. اکثر ما به طور متوسط 3.3 ساعت در روز در تلفن های خود پیمایش می‌کنیم. ویدیو متمایز است زیرا سریع است و نیازی به تلاش برای مصرف ندارد.
  • ویدیو سرگرم کننده است برای مثال، تماشای فردی که نشان می‌دهد چگونه یک آسیاب قهوه دستی کار می‌کند، ارزش سرگرمی بیشتری نسبت به راهنمای گام به گام یا کتابچه راهنمای متنی ارائه می‌دهد.
  • ویدیو جذاب است دلیلی وجود دارد که چرا بیش از نیمی از مردم به صورت روزانه ویدیو را به صورت آنلاین تماشا می‌کنند.
  • ویدئو بسیار در دسترس است. می‌توان آن را در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی منتشر کرد و همچنین در صفحات وب جاسازی کرد.

نحوه ایجاد ویدیوهایی با نرخ تبدیل بالا

هیچ فرمول یکسانی وجود ندارد که تضمین کند محتوای ویدیوی شما مخاطب را جذب و تبدیل کند. همه چیز به ماهیت کسب و کار شما، نیازها و خواسته‌های مشتریان شما بستگی دارد.

قبل از شروع فرآیند ایجاد، باید هدف خاصی را تعیین کنید. این هدف بر انواع ویدیوهایی که ایجاد می‌کنید و مکان اشتراک‌گذاری آن ویدیوها تأثیر می‌گذارد. هنگام تعیین هدف به نکات زیر توجه کنید:

  • خاص باشید. به عنوان مثال تعیین کنید که آیا می‌خواهید آگاهی ایجاد کنید، سرنخ های جدید جمع آوری کنید، یا سرنخ های واجد شرایط را به مشتریان تبدیل کنید.
  • موارد اندازه گیری را تعریف کنید. چگونه موفقیت کمپین خود را تعیین می‌کنید؟ معیارهای کلیدی مانند بازدیدها، تعاملات یا نرخ تبدیل را شناسایی کنید.
  • زمان بندی را در نظر بگیرید. تعیین یک ضرب الاجل واقعی برای تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است. موانع و خطرات احتمالی را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که انتظارات خود را بر این اساس متمرکز کنید.
  • مخاطبان خود را شناسایی کنید. از معیارهای جمعیت شناختی، رفتاری و سفر مشتری برای شناسایی مخاطبان هدف کمپین خود استفاده کنید.

با تعیین اهداف، می‌توانید انواع ویدیو هایی را که به بهترین شکل به شما در دستیابی به آن اهداف کمک می‌کنند، تعیین کنید. انواع ویدئو عبارتند از:

  •  ویدیوهای محصولی که ویژگی ها و عملکردها را به نمایش می‌گذارد
  • انیمیشن هایی که کوتاه، جذاب و بازیگوش هستند
  • ویدیوهای آموزشی که تخصص و اقتدار صنعت شما را برجسته می‌کند
  • ویدئوهایی به سبک نمایش اسلاید که سریع جمع می‌شوند، مقرون به صرفه هستند و برای محتوای آموزشی ایده آل هستند

اهداف تعیین شده است. نوع ویدیو مشخص شده است. اکنون، زمان ایجاد است. در اینجا چند نکته وجود دارد که شما را به سمت محتوای ویدیویی عالی راهنمایی می‌کند:

  • کیفیت را در اولویت قرار دهید. ویدیوی بی کیفیت پیام درستی را ارسال نمی‌کند. در عوض، روی تجهیزات دوربین مناسب و نرم افزار ویرایش سرمایه گذاری کنید (یا شخصی را استخدام کنید).
  • شخصیت خود را نشان دهید (اگر با برند شما مطابقت دارد). اگر شما یا یکی از اعضای تیم جلوی دوربین می‌روید، بگذارید خصلت‌هایتان نشان داده شود.
  •  آهسته صحبت کنید و زیرنویس اضافه کنید. اگر خیلی سریع صحبت کنید، این احتمال وجود دارد که پیام شما گم شود. همچنین، به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم ویدیو را با صدای خاموش تماشا می‌کنند، زیرنویس ها برای محتوای ویدیویی سایت ضروری هستند.
  • ویدیوهای خود را واتر مارک دار کنید. مطمئن شوید که ظاهر و احساس محتوای ویدیوی شما با برند شما همخوانی دارد.
  • یک کال تو اکشن اضافه کنید. اگر بیننده ای می‌خواهد بیشتر بیاموزد یا قدم بعدی را بردارد، با یک CTA واضح و بصری کار را برای او آسان کنید.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

67 + = 76

دکمه بازگشت به بالا
بستن