مدیریت

ویژن بورد چیست؟

ویژن بورد یک ابزار جادویی برای خلق رؤیاها

همه ما در زندگی اهدافی داریم که هرروز هفته برای دستیابی به آن‌ها تلاش می‌کنیم. این اهداف می‌توانند رؤیاها و آرزوهای زندگی هر شخص به‌حساب بیایند و درواقع انگیزه ما از زندگی کردن دست‌یابی به همین اهداف رؤیایی و رنگارنگ است؛ مثلاً فردی دوست دارد در کنکور قبول شود و پزشکی بخواند، دیگری می‌خواهد یک‌‌ شرکت چندملیتی داشته باشد، شخص دیگر نیز دوست دارد به یک سلبریتی مشهور تبدیل شود. این‌ها همه جزو اهداف و آرزوهای ما به‌حساب می‌آیند که هرلحظه می‌کوشیم‌ تا به آن‌ها نزدیک‌تر شویم. حال شاید در مسیر دستیابی به اهداف خود انگیزه‌ی خود را از دست بدهیم و ناگهان احساس ناامیدی داشته باشیم. در اینجاست که ویژن بورد یا تابلو رؤیاها به کمک‌ ما می‌آید.

این تابلو درواقع یک ابزار انگیزشی است که همواره سعی می‌کند، رؤیاهایمان را به ما گوشزد نماید تا بافکر کردن به آن‌ها انگیزه خود را افزایش دهیم. به کمک این تابلو هرروز تصاویر آرزوهایمان را مشاهده خواهیم کرد و با تجسم آن‌ها سعی می‌کنیم به اهدافمان نزدیک‌تر شویم. این تابلو از قانون‌ جذب پیروی می‌کند. در قانون جذب گفته می‌شود که اگر هر چیزی را مدام‌ تصور کنید، قطعاً آن چیز در زندگی واقعی شما اتفاق می‌افتد.

 حال تابلو‌ رؤیاها نیز به شما کمک می‌کند تا هرروز آرزوهایتان را در ذهن خود تجسم کنید. این‌ تابلو را باید جایی قرار دهید که‌ همواره در مقابل چشمتان باشد. حال شاید برایتان سوال شود که درست کردن ویژن بورد (ویژن برد) با تنهایی برای دستیابی به اهدافمان کافی است؟ که در پاسخ باید بگوییم خیر! این تابلو تنها به شما کمک می‌کند انگیزه خود را افزایش دهید و اگر تلاش مستمر نداشته باشید، بدون شک‌ تابلو رؤیاها هیچ تأثیری در دستیابی به اهدافتان نخواهد داشت.

مراحل ساخت ویژن بورد یا تابلو رویاها

ساخت تابلو رویاها کار بسیار ساده‌ای بوده و به‌هیچ‌عنوان پیچیده نخواهد بود. برای ساخت این تابلو کافیست چند مرحله را طی کنید و برخی امور را به انجام برسانید. در زیر این مراحل را به‌طور کامل شرح داده‌ایم:

مراحل ساخت ویژن بورد

 

  • نوشتن آرزو و رؤیاها

در مرحله اول تمامی آرزوهای خود مانند اهداف مالی، موفقیت‌های شغلی و تحصیلی و … را بر روی یک کاغذ بنویسید و لیستی کامل از آن‌ها را تهیه کنید. در این مرحله می‌توانید ابتدا اهداف کوتاه‌مدت، یک‌ساله و سپس اهداف بلندمدت خود را تعیین‌ نموده و در لیست وارد کنید. سعی کنید احساسات خود را نیز در این لیست بنویسید.

  • خرید وسایل تزئینی

دومین مرحله از ساخت ویژن بورد خرید وسایل تزئینی خواهد بود. توجه داشته باشید که هرچه تابلوی شما زیباتر باشد، بیشتر تمایل دارید که به آن‌ نگاه کنید. پس خرید وسایل تزئینی مثل توربان‌ها، چسب‌های رنگی، اکلیل و مواردی از این قبیل را فراموش نکنید.

  • پیدا کردن تصاویر رویاها

در مرحله بعد باید تصاویر رؤیاهای خود را پیدا کنید. می‌توانید تصاویر مرتبط با آرزوهایتان را در گوگل یافته و سپس از آن‌ها پرینت کاغذی بگیرید. توجه داشته باشید که حتماً نباید تصاویر، دقیقاً همان‌ رؤیاهای شما باشند و‌ همین‌که با آن‌ها مرتبط بوده و بتوانند رؤیاها را در ذهن شما تداعی کنند کافی است.

  • چسباندن

در مرحله بعد باید یک مقوا یا تخته بزرگ‌ را آماده نموده و سپس لیست اهداف و تصاویر را به آن بچسبانید. سپس تابلو را کاملاً تزئین کنید. حالا تابلوی شما آماده است.

  • یافتن بهترین مکان برای نصب تابلو

توجه داشته باشید که ساخت ویژن بورد به‌تنهایی کافی نخواهد بود و باید سعی کنید آن را درجایی نصب کنید که همواره جلوی دیدتان قرار گیرد. پس سعی کنید آن را در مکان‌هایی مثل روی درب ورودی اتاق‌خواب، روی میز کنار تخت خواب، روی کمد لباس و … نصب کنید تا هرروز بتوانید آن‌ را ببینید.

نکات طلایی در خصوص استفاده از یک ویژن برد خارق‌العاده

برای داشتن یک تابلوی رؤیاها که بسیار کارآمد و خارق‌العاده باشد، می‌بایست به برخی نکات مهم‌ توجه نمایید. توجه به این‌ نکات به شما کمک می‌کنند که از ساخت تابلوی رویاها بهترین نتایج را دریافت کنید. در زیر این‌ نکات طلایی و مهم را شرح داده‌ایم:

  • آپدیت تابلو

همان‌طور که می‌دانید زندگی غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و هرلحظه ممکن است اهداف و آرزوهای شما نیز تغییر کنند. حال باید به این‌ نکته توجه داشته باشید که تابلو رؤیاها یک ابزار عمری نیست و باید هرسال آن‌ را آپدیت کنید. درواقع در سال‌های بعد باید هر آرزوی جدیدی که به اهدافتان اضافه می‌شود را در تابلو وارد کنید.

  • استفاده از چند تابلو

هیچ قانونی وجود ندارد که شما تنها از یک ویژن برد استفاده کنید. می‌توانید برای اهداف شغلی، اهداف تحصیلی آرزوهای خانوادگی و … به‌صورت جداگانه تابلو رؤیاها طراحی کنید و این کار به دریافت نتایج بهتر نیز بسیار کمک می‌کند.

  • نگاه کردن‌ هرروز به تابلو

به‌هیچ‌عنوان‌ تابلو رؤیاها را از زاویه دید خود خارج‌ نکنید. هرروز صبح و حتی شب‌ها قبل خواب به تابلو‌ نگاه کنید.‌ هر زمان که احساس نا‌امیدی داشتید نیز، نگاه کردن‌ به تابلو می‌تواند به شما بسیار کمک‌ کند.

  • منطقی بودن

ممکن‌ است شما به برخی اهداف تابلوی رؤیاها نرسید و یا مسیرتان کاملاً عوض شود. در این صورت باید منطقی بوده و به‌هیچ‌عنوان ناامید نشوید؛ زیرا اهدافی که در ویژن برد نوشته‌اید و به آن‌ها نرسیده‌اید، ممکن‌ است در آینده به شکل شگفت‌انگیزتری در زندگیتان ظاهر شوند.

چنانچه تمایل دارید شخصی در کنار شما باشد تا به درستی راه رسیدن به اهدافتان را طی کنید می‌توانید از کوچ توسعه فردی استفاده نمایید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 7 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن