بازاریابی

معرفی Call to action یا فراخوان عمل

معرفی Call to action یا فراخوان عمل

کسب و کارهای مختلف همواره در بخش های مختلف در تلاش هستند تا بتوانند به هر روشی که شده نسبت به رقبای خود سهم بیشتری را از بازار به خود اختصاص دهند. بدیهی است که امروزه اینترنت و همچنین شبکه های اجتماعی مختلف از اصلی ترین های بازاریابی به شمار می آیند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که کسب و کارهای گوناگون چگونه می خواهند در این بخش کار خود را انجام دهند؟ در این بخش با ما و معرفی Call to action همراه باشید.

Call to action چیست؟

فراخوان عمل که همان Call to action است در واقع به زبان ساده می شود دعوت به عمل آوردن از افراد مختلف برای انجام کارهای مختلف. البته چه کسی باید در این بخش این افراد را دعوت کند؟ این افراد شامل چه کسانی می شوند؟

زمانی که صحبت از بازاریابی به میان می آید، معمولا Call to action دستوری است که باعث می شود مخاطب یک واکنش از پیش طراحی شده را انجام دهد. استفاده از عبارات مختلف در این زمینه مانند برای کسب اطلاعات بیشتر روی این گزینه کلیک کنید باعث می شود که چنین دستوراتی به مخاطب داده شود.
معمولا هدف از طراحی های Call to action این است که فروش کالا و همچنین خدمات در بخش های مختلف بیشتر شود. شما میتوانید بازاریابی های دیجیتال مختلف را در این بخش ببینید که به شما کمک می کنند این کار را انجام دهید.

آنچه که باید به آن دقت کنید این است که برای اینکه مخاطب به حرف شما گوش دهد و یا شما بخواهید او را ترغیب کنید که محصول شما را بخرد و یا حتی روی دکمه ای کلیک کند باید دلیل محکمی را به او بدهید. همین است که کلید Call to action در واقع کلیدی برای موفقیت کسب و کار شما به حساب می آید.

چرا باید از Call to action استفاده کنیم؟

آنچه که باید بدانید این است که در واقع موفقیت کسب و کار شما به این روند بستگی دارد. اینکه شما بتوانید تعداد بیشتری از کالا و یا خدمات خود را به مردم عرضه کنید در نهایت باعث سودآوری بیشتر شما خواهد شد. فراخوان عمل در واقع به عنوان یک پایه و اساس برای کل روند بازاریابی شناخته شده است. برای مثال اگر شما دارای یک وبلاگ هستید، خوب است که برای هر نوشته خود یکی از این فراخوان ها در نظر داشته باشید. در این حال شما می توانید خوانندگان خود را از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

حدود 75 درصد از خوانندگان وبلاگ ها، به خصوص افرادی که سایت شما را از موتورهای جست و جو پیدا کرده اند، هدفی به غیر از کسب اطلاعات ندارند. به همین دلیل به جرات می توان گفت که دکمه Call to action در واقع دکمه ای برای موفقیت شماست. فراخوان های خوب می توانند کاربران بسیاری را جذب کنند و آن ها را ترغیب به کارهای مختلف کنند و نرخ تبدیل را بهبود ببخشند. در نهایت این افراد به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهند کرد. از طرف دیگر می توان گفت که دکمه هایی که جذابیت لازم را ندارند نه تنها کاربران را جذب نمی کنند بلکه آن ها را از سایت شما فراری خواهند داد.

برخی کاربردهای مختلف در دکمه های فراخوان عمل عبارتند از: افزایش تعداد اعضایی که می خواهند در خبرنامه های شما عضو شوند، افزایش فروش، افزایش میزان ثبت نام در سایت، تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه یا نظرسنجی به صورت آنلاین.

Call to action مناسب کدام است؟

اگر شما هم به دنبال این هستید که یک Call to action عالی و خوب را به مخاطب خود ارائه دهید باید بدانید که در وهله اول باید به ارزش های مختلف مخاطب خود احترام بگذارید. خوب است که مشخص کنید که افراد با کلیک کردن روی لینک های شما چه چیزی را به دست می آورند و در نهایت به کجا می خواهند برسند. برای مثال شرکت های مختلف از فواید دانلود کردن برنامه شان صحبت می کنند که به شما چه چیزی را ارائه خواهند داد. در واقع این بخش باید به قدری برای مخاطب شما جذاب باشد که بلافاصله آن را دانلود و یا بخرد.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن