بازاریابی

Google data studio چیست؟

Google data studio به عنوان یک ابزار گزارش سازی به صورت تصویری می باشد که کاربران می توانند با استفاده از این ابزار گزارش هایی زیبا و سرگرم کننده را از منبع هایی مانند گوگل ادوردز و گوگل آنالتیک و گوگل سرچ کنسول ایجاد کنند. و ارائه این گزارشات را در قالب های نموداری به صورت مختلف و شکل های جذاب برای مخاطبین خود ارائه دهند.

Google data studio چیست؟

داده ها می توانند به عنوان یک نیروی حیاتی برای بازاریاب ها محسوب شوند یک بازاریاب برای پیدا کردن پشتیبان برای ایده های جدیدش و یا به ثبات رساندن ارزش کمپین خود نیازمند یک سری داده هایی می باشد که این کار را برایش انجام دهد. هرچند برای برخی از افراد تحلیل داده یک کار و یا کار کردن در نقش های خلاق ممکن است یک کار چالش برانگیز محسوب شود.

 برای ارائه یک گزارش باید شما علاوه بر صادر کردن داده ها و ترکیب آنها با تعداد زیادی معیار و پیکربندی آن ها, برخی معیار ها را نیز فیلتر بندی کرده و تحلیل داده  که  یک کار سختی می باشد را انجام دهید. چون تحلیل داده به عنوان یک  روند مالیاتی می باشد که به انرژی و زمان خیلی زیادی نیازمند است.

هدف Google data studio

گوگل برای انجام سریع این عملیات ابزاری را تحت عنوان google data studio  ارائه داده است که به عنوان یک ابزار بصری ساز می تواند داده ها را تصویر سازی نماید و در مدت زمان خیلی ناچیز در گزارش قرار دهد. و مانع از اتلاف زمان جهت پیکربندی صفحات بزرگ و تحلیل چندین پکیج می شود. با استفاده از این ابزار می توانید گزارش هایی را تهیه کنید که درک آن برای کاربر خیلی راحت باشد. و همچنین ابزار google data studio این امکان را برای کاربران می دهد تا استخراج اطلاعات داده های خود را با دقت انجام داده و ثابت کنید که می توانید نتیجه های مطلوبی را بدست بیاورید. می توانید داده های استخراج شده را در گراف ها و جدول های میله ای و چارت ها تصویر سازی نمایید.

همچنین از دیگر امکانات این ابزار در شخصی سازی کردن شکل ها و لوگوی داشبورد و گزارش ها و فونت و تصاویر پس زمینه می باشد.  google data studio   شامل الگوهایی است که موجب ایجاد داشبورد ها و گزارش ها با سرعت زیاد و خیلی راحت می شود.

مزایای استفاده از ابزار گوگل دیتا استودیو:

برای این که بازاریابان دیجیتال از ایده های خود حمایت و پشتیبانی کنند و یا برای این که داده های خود را آنالیز کرده و کمپین های خود را راه اندازی کنند می توانند از این ابزار گوگل به نام google data studio  استفاده نمایند که در انجام کارهای فوق بسیار موثر خواهند شد. برای برخی از بازاریاب های اینترنتی فعال از آنجایی که انجام تحلیل داده ها و آنالیزهای دیتاها کار سخت و چالش برانگیزی می باشد.

نحوه کار با گوگل دیتا استودیو

برای آنالیز این داده ها در ابتدا بعد از استخراج داده ها نیازمند یک فایل اکسل برای نوشتن خروجی خود دارید بعد از آن باید به علم تحلیل داده ها آگاهی داشته باشید و برای انجام آنالیز مناسب جهت داده های خود با حذف معیارهای غیر ضروری و برخی فاکتورها از گزارش ها این کار را می توانید به اتمام برسانید چون آنالیز کردن داده های فرآیندی می باشد که بسیار زمان بر بوده و انرژی زیادی را می طلبد اما خوشبختانه امروزه شرکت گوگل با طراحی این ابزار مشکلات رایج آنالیز و تحلیل داده ها را حل کرده و به راحتی با استفاده از این ابزار می تواند اطلاعات داده های خود را آنالیز و تحلیل نمایند.

ابزار گوگل دیتا استودیو برای بصری سازی داده در کمتر از چند ثانیه داده های شما را می تواند به صورت ویژوال به نمایش درآورده و گزارش های مربوط به آن ها را ارائه دهد.

به دلیل این که سرویس گوگل استودیو امکان تولید گزارش های کاملا بصری و قابل فهم را دارد و این ابزار می تواند کمک شایان به ذکری در زمینه دید و بینش دقیق بر روی داده ها و تحلیل و آنالیز آن داده ها برای شما داشته باشد. این ابزار دارای تمپلیت های گوناگونی می باشد و برای شما می تواند کمک زیادی در انجام خیلی سریع تنظیم های داشبورد و گزارش ها داشته باشد. همچنین با استفاده از این ابزار گوگل می توانید داشبورد خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن