اخبار

بیانیه گوگل درباره تاثیر HTTP/3 بر سئو 

گوگل می‌گوید HTTP/3 علیرغم عملکرد سریع‌تر، تأثیر مستقیمی بر سئو سایت ندارد. جان مولر، کارمند گوگل، این نظریه را که سرعت بیشتر HTTP/3 می‌تواند مستقیماً بر سئوی وب‌ سایت تأثیر بگذارد و تاثیر HTTP/3 بر سئو را رد می‌کند.

این موضوع در نسخه نوامبر 2022 جلسه پرسش و پاسخ ساعت اداری SEO گوگل مطرح شده است. مولر با عضویت تیم روابط جستجوی گوگل، به سوال زیر درباره تاثیر HTTP/3 بر سئو پاسخ می‌دهد:

آیا استفاده از HTTP/3 می‌تواند SEO را بهبود بخشد زیرا عملکرد را بهبود می‌بخشد؟

HTTP/3 مزایای عملکردی را نسبت به HTTP/2 و HTTP/3 ارائه می‌کند. با این حال، بعید است که افزایش عملکرد در سئو تفاوت ایجاد کند.

پاسخ مولر در مورد تاثیر HTTP/3 بر سئو

مولر پاسخ خود را با بیان اینکه گوگل از HTTP/3 به عنوان فاکتور رتبه‌بندی یا در خزیدن وب استفاده نمی‌کند، آغاز می‌کند:

گوگل در حال حاضر از HTTP/3 به عنوان عاملی در رتبه بندی استفاده نمی‌کند. تا آنجا که من می دانم، ما از آن در خزیدن سایت نیز استفاده نمی‌کنیم.

گوگل در درجه اول از HTTP/1 برای خزیدن وب استفاده می‌کند. Googlebot از HTTP/2 پشتیبانی می‌کند اما تنها زمانی از آن استفاده می‌کند که مزیت واضحی نسبت به HTTP/1 وجود داشته باشد.

پشتیبانی از HTTP/3 احتمالاً خیلی دور است. مولر توضیح می‌دهد که وب‌سایت‌هایی که زودتر از آن استفاده می‌کنند، بهبود مستقیمی در رتبه‌بندی جستجو نخواهند دید:

از نظر عملکرد، من گمان می‌کنم که دستاوردهایی که کاربران از استفاده از HTTP/3 مشاهده می‌کنند برای تأثیر قابل‌توجهی بر حیاتی وب سایت، که معیارهایی هستند که در فاکتور رتبه‌بندی تجربه صفحه استفاده می‌کنیم، کافی نباشد. در حالی که ساخت سرور سریع‌تر همیشه ایده خوبی است، من شک دارم که فقط با استفاده از HTTP/3 ارتباط مستقیم با SEO را مشاهده کنید. مشابه آنچه که برای پیدا کردن یک اتصال مستقیم برای استفاده از نوع سریعتر رم در سرورهای خود سخت خواهید بود.

مولر در دسامبر 2021 در پاسخ به سوالی درباره HTTP/3 پاسخ مشابهی داد. با این حال، او پیشنهاد کرد که HTTP/3 می تواند «به طور بالقوه غیرمستقیم» بر حیاتی وب اصلی تأثیر بگذارد.

فکر نمی‌کنم با http/3 بخزیم، اما این بدان معنا نیست که شما اثرات مثبتی برای کاربران نخواهید دید.

منبع: searchenginejournal.com

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 45 = 53

دکمه بازگشت به بالا
بستن