بازاریابی

قیف هک رشد و کاربردهای آن چیست؟

growth-hakcer-funnel

قیف هک رشد و کاربردهای آن

در این بخش می خواهیم شما را با قیف هک رشد آشنا کنیم. در واقع می توان گفت که یکی از استراتژی هایی که امروزه در حوزه های مختلف بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. بیایید با تعریف این مفهوم شروع کنیم.

قیف هک رشد چیست؟

قیف هک رشد در واقع یک زمینه جدید و ترکیب در بازاریابی است که بر مبنای داده  فناوری ایجاد شده است. یک هکر، رشد آزمایشات را مبتنی بر فرایندهای مختلف انجام خواهد داد تا بتواند تعداد مشتریان را در این زمینه افزایش دهد. قیف هک رشد به دلیل محدود بودن بودجه ها و منابع، برای استارتاپ ها یک گزینه ایده آل به شمار می آید اما خود آن ها نیز به شرکت های بزرگتر در این زمینه وام می دهند.
آنچه که برای همه افراد واضح است این نکته است که قیف چه ساختاری دارد. در واقع یک دهانه گشاد است که در نهایت به یک خروجی تنگ خواهد رسید. زمانی که شما از بالا به پایین می آیید این قیف تنگ تر و تنگ تر خواهد شد. معمولا از قیف برای هدایت استفاده می شود.

اگر شما هم به دنبال توسعه محصولات خاصی هستید باید بتوانید مردم را به سمت و سویی که میخواهید حرکت دهید. در واقع مشکل اینجاست که مردمی که شما میخواهید از آن ها برای توسعه محصول خود کمک بگیرید بسیار غیرقابل پیش بینی هستند و شما نمی توانید با اراده خود آن ها را به یک سمت بفرستید.

قیف هک رشد و سطوح مختلف آن

شما در واقع با سه سطح روبرو خواهید شد. سطح اول این است که شما بتوانید کاربر را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. دقت داشته باشید که به افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند ویزیتور گفته می شود. سه استراتژی Pull, Push, Product موضوعی است که میخواهیم به آن ها بپردازیم.

3P در قیف هک رشد بازاریابی چیست؟
3P در قیف هک رشد بازاریابی چیست؟
  1. در واقع شما باید افراد مختلف را به نحوی به سمت سایت یا اپلیکیشن خود بکشانید. این بخش همان Pull است.
  2. در بخش بعد می توانید آن ها را به سمت اپلیکیشن های مختلف هل بدهید تا از آنها استفاده کنند. این بخش همان Push است.
  3. در نهایت هم می توانید آن ها را در وب سایت یا اپلیکیشن موردنظرتان وادار به خرید محصولات موردنظرتان کنید. که این بخش همان Product  است.

تاریخچه و منشا قیف هک رشد

این قیف در ابتدای راه یک فکر خام بوده است که در نهایت به یک روند موفق تبدیل شده است. این استراتژی امروزه توسط شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است. برای افرادی که در این زمینه به عنوان مبتدی فعالیت می کنند  شما می توانید از این استراتژی به عنوان یک بخش موفق در زمینه پیروزی های بازاریابی استفاده کنید. شرکت های بزرگ در این زمینه دارای منابع بسیار و بودجه های محدود هستند و این کار را به همان روشی انجام می دهند که رقبای بزرگ می دانند. به همین دلیل هم مجبور بوده اند که یک راه جایگزین در این زمینه برای بازاریابی محصول خود پیدا کنند.

از این رو اگر کلمه هک را در قیف هک رشد استفاده کرده ایم به این منظور نیست که این کار غیر قانونی است بلکه به این معناست که یک روش متفاوت و ارزان تر خواهد بود. امروزه قیف هک رشد برای شرکت های معتبر و مرتبط در این زمینه استفاده می شود. شما هم باید در این بخش از خود انعطاف پذیری بالایی نشان دهید و از رقبا هم دوری کنید. باید در حول این محور باشید چرا که نمی خواهید مبلغ هزاران یورو را در این زمینه صرف کنید.

دقت داشته باشید که قیف هک رشد می توانید اولویت های شما را در این زمینه مشخص کند در نهایت وقتی شما می خواهید بدانید که انرژی خود را کجا باید صرف کنید می توانید کارهای خود را به آسانی انجام دهید. در این بخش می توان گفت که بازدیدکنندگان شما هم از جمله مهم ترین افرادی هستند که می توانند به شما کمک کنند. شما همچنین می توانید از گفته های مختلفی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید تا بهتر با قیف هک رشد آشنا شوید و کاربردهای آن را بدانید!

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن