سئو

منظور از Semantic search چیست؟

منظور از Semantic search چیست؟

همانگونه که مستحضر هستید جستجو در وب یعنی, شیوه ای برای جمع آوری, یعنی الگوریتم, جمع بندی کردن و تفسیر داده های وب و در آخر ترکیب دادن آن ها با یکدیگر برای ارائه بهترین پاسخ برای کاربر. از آنجایی که جدیدا در جستجوهایی که کاربران می کنند یا همان کوئری ها دو گرایش به وجود آمده است که شامل: درخواست یک پاسخ دقیق از گوگل و طولانی تر شدن کوئری های افراد  می باشد. ولی امروزه گوگل با رونمایی ابزار Semantic search باعث ایجاد راه حلی جهت ارتباط دادن کلمه های کلیدی به همدیگر و تشخیص بافت در زمینه کوئری های کاربر می شود.

Semantic search یا همان جست و جوی معنایی چیست؟

Semantic search یعنی درک و مطالعه ی رابطه ی بین واژه ها و کلمات با هم و منطقی که حاکم بر این رابطه است. به زبان ساده تر اگر بخواهیم معنای Semantic search را توضیح دهیم جست و جوی معنایی می خواهد تا از طریق معنی کلمه ها, نیت کاربر را فهمیده و درک نماید و با دقت موجب افزایش نتیجه های جست و جو شود تا بتواند نتیجه های بهتر و با کیفیت تری را برای کاربر ارائه دهد. در Semantic search منظور از دو واژه ی بافت و نیت به شرح زیر می باشد:

  • بافت:

هر چیزی که معنای عبارتی که کاربر جست و جو می کند را محدود نموده و آن عبارت را مشخص و دقیق تر می کند منظور از معنای بافتی هم , همان معنای استنباط شده بر اساس محتوا،متن و شرایط آن واژه می باشد. به عبارت دیگر بافت هر چیزی که در ارتباط و درون  یک کلمه تفسیر می شود. بافت شامل مکان کاربر و زمان و کلمات هم نشین در عبارتی که کاربر جست و جو می کند باشد. Semantic search با استفاده کردن از الگوریتم های زبان طبیعی و تشخیص دادن مفاهیمی که نزدیک به هم می باشند و کلمات هم معنی برای بدل سازی داده های ساختارمند وب به داده های نزدیک به فهم انسان می باشد. با این روش نتیجه های جست و جو را می توان با توجه به سابقه ی جست و جو و عوامل متنی و حضور آنلاین کاربر بهینه کرده و تغییر داد.

  • نیت:

هدفی که کاربر از وارد کردن عبارتی در جست و جو به عنوان کوئری دارد. موتور جستجوگر گوگل با درک کردن و فهمیدن نیت و بافت به هم می تواند کوئری های متفاوت را بفهمد.

دلیل مهم بودن Semantic search در چیست؟

دلیل استفاده از Semantic search در درک عمیق از مقصود کاربر, اسپم های کمتر, جست و جوی قدرتمند بر پایه ی زبان محاوره انسانی و کسب داده های بیشتر می باشد. در صورت دارا بودن موتور جست و جو به Semantic search امکان افزایش بهترین پاسخ و بهترین تجربه برای جست و جو به کار زیاد می باشد. جست و جوی معنایی موجب ساختار دهی و فرایند سامان دهی و ایجاد ارتباط معنای بین داده برای موتورهای جست و جو می شود. برخی از کاربرد های جست و جوی معنایی به شرح زیر می باشد:

کاربرد های جست و جوی معنایی
تصویر1- کاربرد های جست و جوی معنایی

 

  • تشخیص محتوای بی کیفیت:

گوگل با استفاده از این جست و جوی معنای موجب شناسایی محتواهای کم کیفیت می کند و آن محتوا ها را تنزل اعتبار می دهد.

  • املای کلمات را تشخیص داده و به صورت خودکار آن ها را تصحیح می کند:

یکی دیگر از کاربردهای Semantic search در تشخیص املای کلمات و اصلاح آن به صورت خودکار می باشد.

  • ایجاد پاسخ کارآمد و دقیق تر برای جست و جوهای کاربران خود:

موتور های جست و جو می توانند درک بهتری از کوئری های کاربرهای خود به واسطه ی جست و جوی معنایی داشته باشند به دلیل این که این جست و جو مبتنی بر شی ء می باشد و شی ء هم دارای خصوصیات و هویت یکتایی می باشد مانند یک نظریه ی علمی یا یک فرد مشهور.

  • گراف دانش:

گراف دانش به عنوان یکی از سیاست های گوگل برای نشان دادن جست و جوها در عوض درک رشته ی کاراکتر های عددی و حرفی است و در برخی از جست و جو های خود حتما در سمت راست صفحه نمونه ای از جست و جوی خود را مشاهده کرده اید به همان نوار کناری گوگل گراف دانش گفته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 78 = 88

دکمه بازگشت به بالا
بستن