بازاریابی

سه روند بازاریابی که صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ را در سال 2022 شکل می‌دهد

در سال‌های اخیر اینفلوئنسرها بیش از هر زمان دیگری در استراتژی بازاریابی دیجیتال برندهای بزرگ نقش داشته‌اند. این امر به دلیل افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی از زمان همه گیری ویروس کرونا و این واقعیت است که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از کانال های اجتماعی برای آشنایی و خرید محصولات استفاده می‌کنند. در این مقاله به سه روند فعلی مهم در بازاریابی اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسر مارکتینگ و تأثیر آنها بر صنعت می‌پردازیم.

اصالت اینفلوئنسر مارکتینگ ها

طبق یک نظرسنجی در سال 2021 توسط R.R. Donnelley & Sons، اصالت اکنون اولین ویژگی است که بزرگسالان ایالات متحده می‌خواهند بیشتر از سایر عوامل مانند مسئولیت اجتماعی از اینفلوئنسر مارکتینگ ها مشاهده کنند. البته، اصالت همیشه یکی از بخش‌های کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ بوده است و موفق‌ترین سازندگان، مخاطبان خود را بر اساس توصیه‌ها و نظرات واقعی پیدا می‌کنند.

فشار برای اصالت نیز ناشی از نظرات گسترده تر در مورد آسیب هایی است که رسانه های اجتماعی می‌توانند جوانان را در معرض آن قرار دهند. دکتر لوک ایوانز، نماینده محافظه‌کار بریتانیا، لایحه تصویر بدنی تغییر یافته دیجیتالی را پیشنهاد کرده است، که در صورت تصویب، اینفلوئنسر مارکتینگ ها زمانی که چهره یا بدنشان به هر نحوی ویرایش یا تغییر داده شده باشد اخطار دریافت می‌کنند.

صنعت گسترده تر نیز شروع به نشان دادن حمایت قوی تری از این جریان کرده است. به عنوان مثال Ogilvy UK از لایحه ایوانز حمایت کرده است و اخیراً متعهد شده است که از همکاری با اینفلوئنسر هایی که به طور معمول ظاهر خود را روتوش می‌کنند خودداری کند. این آژانس از فناوری برای تشخیص اینکه آیا تصاویر به این روش ویرایش شده اند یا خیر استفاده خواهد کرد، با این امید که آژانس های دیگر نیز از این روش پیروی کنند. با توجه به اینکه کاربران عادی در شبکه‌های اجتماعی به‌طور فزاینده‌ای به دنبال اصالت هستند، شاهد هستیم که سازندگان محتوا در پلتفرم‌هایی مانند TikTok (در مقایسه با اینستاگرام) موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند.

اینفلوئنسرهای متاورس

دنیای متاروس اخیرا محبوبیت زیادی را کسب کرده است. در حالی که ممکن است برخی آن را یک کلمه کلیدی در نظر بگیرند یا بیش از حد آن را تبلیغ کنند، تغییر برند فیس بوک به متا بدون شک باعث افزایش علاقه به این فضا شده است، زیرا برندها و اینفلوئنسرها در کمپین های طراحی شده برای یک قلمرو تعاملی جدید آزمایش می‌کنند.

این برنامه بیشتر شامل برندهایی است که کالاهای دیجیتالی را ایجاد می کنند که می‌توان آنها را در فضاهای مختلف خرید یا معامله کرد. به عنوان مثال، شرکت‌هایی مانند گوچی اقلام دیجیتالی را برای فروش در Roblox راه‌اندازی کرده‌اند، در حالی که Balenciaga به بازیکنان Fortnite این امکان را می‌دهد تا لباس‌های دیجیتالی را در بازی خریداری کنند. در همین حال، پلتفرم متاورس Decentraland هفته مد خاص خود را در ماه مارس راه‌اندازی کرد که شاهد آن بودیم که تعدادی از برندها مد دیجیتالی را ایجاد کردند که می‌توان آن را به عنوان NFT خریداری کرد و پوشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ
سه روند بازاریابی که صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ را در سال 2022 شکل می‌دهد

به زبان ساده استفاده از دنیای متاورس به معنای فرصت های بیشتر است، هم برای ایجاد حضور خود در متاورس و هم ایجاد ارتباط با برندهایی که می‌خواهند مصرف کنندگان را در آنجا هدف قرار دهند. با این حال، زمینه رقابت جدیدی از سوی اینفلوئنسرهای مجازی یا آواتارهای جدید (که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شبیه افراد واقعی به نظر برسند) وجود دارد.

اکانت Lil’ Miquela که اکنون سه میلیون دنبال کننده اینستاگرام دارد، یکی از اولین تأثیرگذاران مجازی مورد توجه بود. با این حال، اکنون می‌بینیم که برندها اینفلوئنسر مارکتینگ های خود را به طور خاص برای متاورس ایجاد می‌کنند، با این فرصت که آنها را قادر می سازد کنترل بیشتری بر بازاریابی تاثیر گذار نشان دهند و آواتارهای دیجیتالی ایجاد کنند که به طور منحصر به فرد نشان دهنده برند یا محصول آنها باشد.

در آینده، می‌توانیم شاهد ایجاد اینفلوئنسرهایی نیز باشیم که نسخه‌های دیجیتال یا آواتارهای خود را ایجاد می‌کنند. نام‌های سرشناس قبلاً این کار را انجام داده‌اند به عنوان مثال جاستین بیبر سال گذشته با شرکت سرگرمی مجازی Wave برای یک کنسرت مجازی در متاورس همکاری کرد که در آن بیبر با پوشیدن یک کت و شلوار موشن کپچر، آواتار دیجیتال خود را ارائه کرد. با افزایش علاقه به متاورس، مطمئناً فرصت جدیدی برای اینفلوئنسر مارکتینگ ها (و برندها) برای کاوش در این دنیا فراهم می‌شود.

قدرت فزاینده Pinterest

اینفلوئنسر مارکتینگ ها معمولاً از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام یا تیک تاک استفاده می‌کنند زیرا در این پلتفرم‌ها به راحتی محتواهای خود را به اشتراک می‌گذارند. در پلتفرم Pinterest که افراد بیشتر بر کشف، ایده‌ها یا دسته‌بندی‌های خاص متمرکز هستند، ایجاد مخاطب بسیار سخت‌تر است.

بازاریابی Pinterest
بازاریابی Pinterest

با این حال، یکی از تغییراتی که می‌تواند شاهد حضور اینفلوئنسرها و اینفلوئنسر مارکتینگ های بیشتری در Pinterest باشد، قدرت رو به رشد آن به عنوان یک پلتفرم خرید است. ابزار AR Try On آن اکنون برای محصولات خانگی و زیبایی در دسترس است و این امکان را به کاربران می‌دهد که قبل از خرید امتحان کنند و این موضوع خرید را در این پلتفرم تشویق می‌کند.

در نهایت شایان ذکر است که اخیراً، Pinterest همچنین روی قرار دادن محتوای سازنده کار می‌کند تا به کاربران این امکان را بدهد که محتوای مرتبط با سلیقه یا ترجیحات خود را مرور یا تماشا کنند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

45 + = 47

دکمه بازگشت به بالا
بستن