بازاریابی

بازاریابی B2B) Business to Business) چیست؟

بازاریابی B2B) Business to Business) چیست؟

آیا تاکنون نام بازاریابی B2B را شنیده اید؟ همانطور که از نام این محصول پیداست، بازاریابی مدت هاست که به یک تجارت تبدیل شده است که شما می توانید توسط آن را با استفاده از خدمات مختلفی که در اختیار شما قرار می دهد انجام دهید. در واقع این بخش چندین تمایزات اساسی از بازاریابی های دیگر دارد که در بخش های دیگر به آنها خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم به معنای گسترده این مفهوم را برای شما باز کنیم باید بگوییم که بازاریابی B2B بیش از انواع دیگر بازاریابی ها، اطلاع رسانی را انجام خواهد داد. این امر هم به این دلیل است که تصمیماتی که در این زمینه انجام گرفته است بیشتر با خرید مشاغل و در مقایسه با تصمیمات مختلف مصرف کنندگان انجام خواهد گرفت و بیشترین تاثیر را بر درآمدهای افراد در رده های پایین دارد. آنچه که شما باید بدانید این است که بازده سرمایه گذاری های مختلف به ندرت مورد توجه افراد در زندگی روزمره قرار خواهد گرفت و آنچه که باید به آن دقت کنید همان معنای پولی است. البته یک تمرکز اصلی برای افرادی وجود دارد که به عنوان تصمیم گیرنده در این زمینه فعالیت دارند.

در محیط های مدرن همه جا صحبت از بازاریابی B2B است. این نوع بازاریابی اغلب با خرید به نفع کمیته های مختلف انجام خواهد کرد. این امر در واقع باعث می شود که شما منظره ای پیچیده و گاها چالش برانگیز داشته باشید. هرچقدر که منابع شما در این زمینه دقیق تر و قوی تر باشند، توانایی های مختلف در زمینه نقشه برداری و دستیابی به خرید آن ها با اطلاعات مربوط به شخصی شده هم دقیق تر خواهد شد.

بازاریابی B2B برای چه افرادی مناسب است؟

هر شرکتی که در این زمینه به شرکت های دیگر بتواند محصولی را بفروشد در واقع دارد از بازاریابی B2B استفاده می کند. این امر ممکن است که به اشکال مختلف ایجاد شود. در واقع اشتراک های نرم افزاری به عنوان سرویس های مختلف همراه با راه حل های امنیتی در این بخش انجام خواهد گرفت. ابزارها، لوازم جانبی، تجهیزات اداری و بخش های دیگری هم در این حوزه وجود دارند که شما آن ها را نام گذاری خواهید کرد. در واقع بسیاری از سازمان های مختلف که در زمینه بازاریابی فعالیت می کنند از بازاریابی B2B بهره مند می شوند.

می توان گفت که کمپین های مختلفی هم در این زمینه وجود دارد که برای هر فرد به عنوان بازدید کننده و یا فردی که تاثیری در تصمیم گیری ها دارد شناخته می شود. این بخش می توانید طیف گسترده ای از راهبرد ها را به دنبال داشته باشد که شامل عناوین و کارکردهای بسیاری می شود. از محققان سطح پایین گرفته تا رسیدن به مجموعه های مختلف.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص بازاریابی B2CB2P کلیک کنید.

ایجاد استراتژی در بازاریابی B2B

آنچه که باید بدانید این است که در بازاریابی B2B استراتژی های بسیاری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در این بخش رقابت برای مشتریان و حتی برای جلب توجه هم دیده می شود. اینکه شما بتوانید از استراتژی بازاریابی B2B استفاده کنید در نهایت این دیدگاه را به شما خواهد داد که می توانید با استفاده از برنامه ریزی، روش های مختلف اجرا و همچنین مدیریت متفکرانه در این زمینه کار خود را انجام دهید. در اینجا می خواهیم یک نگاه سطح بالا به روش هایی داشته باشیم که شرکت های مختلف برای بازاریابی B2B از آنها استفاده می کنند.

ایجاد استراتژی در بازاریابی B2B
ایجاد استراتژی در بازاریابی B2B

 

  • مرحله اول در این بخش ایجاد یک دیدگاه کلی است!

اینکه شما در این زمینه برنامه ریزی های دقیق را انجام دهید در واقع باعث می شود که شما به شکست نرسید. قبل از اینکه بخواهید تصمیم گیری را انجام دهید، بهتر است که اهداف تجاری خاص و قابل اندازه گیری را انتخاب کنید و سپس چارچوبی در این زمینه داشته باشید که برای چگونگی دستیابی به استراتژی های بازاریابی B2B به شما کمک خواهند کرد. پاسخ به سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود می تواند اولین قدم در این زمینه باشد.

  • مرحله دوم از این بازاریابی خرید خود پرسوناست!

اینکه شما در این زمینه از اقدامات مختلف استفاده کنید در واقع جزئی از بازاریابی B2B به شمار می آید و برای شرکت های بسیاری مهم است. در حالی که کالاهای B2C اغلب مخاطبان گسترده تری دارند اما می توان گفت که محصولات و همچنین خدمات بازاریابی B2B در یک مجموعه به صورت متمایز تر نشان داده خواهد شد و با چالش ها و نیازهای بیشتر و خاصی رو به رو است. هرچقدر که شما بتوانید این مخاطبان را به صورت دقیق تر تعریف کنید در نهایت خواهید دید که یک تعریف دقیق تر به بازار عرضه کرده اید. شما حتی می توانید به صورت مستقیم به پیام های مربوطه در این زمینه کار خود را انجام دهید.

توصیه ما به شما این است که پرونده ای را در این زمینه انتخاب کنید و آن را برای شخص ایده آل خود تعریف کنید. با تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اید می توانید در مورد آمار جمعیتی هم بحث کنید و در نهایت در مصاحبه با افراد در صنعت و تجزیه و تحلیل هایی که در این زمینه وجود دارد مشتریان خود را برای تدوین مجموعه ای از خصوصیات خود برای ایجاد چشم اندازهای بیشتر کسب کنید.

  • مرحله سوم شناسایی تاکتیک ها و کانال های بازاریابی B2B است!

هنگامی که شما می خواهید یک محوریت محکم را در اطراف مخاطب خود ایجاد کنید، باید به این نکته دقت کنید که چگونه و از کجا آمده است و قصد دارد که به کجا برود. دانش شما در این مرحله باید به حدی رسیده باشد که به راهنمایی شما در این زمینه کمک کند و همچنین چشم اندازهای ایده آل شما را نیز پاسخ دهد:شما وقت خود را در دنیای آنلاین چگونه می گذرانید؟
کدام شبکه های اجتماعی را به عنوان بهترین انتخاب می کنید؟
چگونه می توانید از شکاف هایی که در این زمینه ایجاد شده است به عنوان یک فرصت برای کنار زدن رقبای خود استفاده کنید؟
در چه رویدادهای مهم صنعتی ای می توانید شرکت کنید؟

  • مرحله چهارم بهتر است که دارایی ایجاد کنید و کمپین های مختلف داشته باشید!

در مرحله چهارم از بازاریابی B2B بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که طرحی در دست داشته باشید که با گذشت زمان بتوانید آن را اجرا کنید. همچنین بهترین راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد را انتخاب کنید و برای هر کانالی که در استراتژی خود از آنها استفاده کرده اید ترکیبات مهم را مشخص کنید. این بخش می تواند شامل یک رویکرد خلاقانه در این زمینه باشد که با بینش های مفید، هدف گیری های پیشرفته و تماس های شدید ایجاد شده است.

  • مرحله پنجم در این زمینه اندازه گیری و بهبود است!

این روند به عنوان یک روند مداوم شناخته شده است که شما را همواره در حرکت در جهت درست نگه خواهد داشت. شما در واقع با ساده ترین شرایط می توانید بدانید که چرا محتوایی که ایجاد کرده اید با عملکرد دقیق مورد استفاده نبوده است. چرا محتوای شما درآمد خوبی ندارد تا شما بتوانید تصمیم گیری های هوشمندانه داشته باشید؟ هرچقدر که نسبت به مشاوره در این زمینه و تجزیه و تحلیل های خود دقیق تر و هشیارتر باشید خواهید دید که اهداف شما هم به صورت روزمره در حال رشد خواهند بود.

حتی با وجود یک پایه و اساس تحقیق شده در این زمینه، ایجاد محتوا، مبارزات انتخاباتی ذاتا به حدس و گمان های زیادی هم نیاز دارد تا زمانی که شما به داشتن مشارکت های اساسی و داده های تبدیل شده برای تکیه کردن بر آنها بپردازید.

بهتر است بگذارید که مخاطب مسیر شما را مشخص کند و شما از آن ها برای مشخص کردن کانال ها و همچین مباحث مختلف استفاده کنید و رسانه هایی که در این زمینه بیشترین طنین اندازی را دارند با دو برابر کردن معیارهای خود ایجاد کنید.همچنین عملکردی که در این زمینه و برای بازاریابی B2B انجام می دهید دقیق باشد چرا که در غیر این صورت بازاریابی B2B با مشکل روبرو خواهد شد.

آنچه که باید بدانید این است که بازاریابی B2B انواع مختلفی دارد و شما می توانید در کانال های مختلف انواع آن را ببینید. البته که از جمله مهمترین آنها می توانیم به بلاگ ها، سرچ و همچنین رسانه های اجتماعی اشاره کنیم. امروزه با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی در واقع از اهمیت بیشتری برخوردار هستند اینکه شما بتوانید آن ها را در کوتاه ترین مدت زمان ممکن برای سایت و کسب و کار خود ایجاد کنید از جمله مهمترین نکات در بازاریابی B2B است.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 35

دکمه بازگشت به بالا
بستن