بازاریابی

بازاریابی B2P چیست؟

بازاریابی B2P چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم بازاریابی B2P را به شما معرفی کنیم. این نوع بازارایابی در واقع یک نوع مارکتینگ براساس شرکت به مصرف کننده است که پیرامون فروش به فرد است. این نوع از مارکتینگ در واقع با تمرکز بر مصرف کننده‌هایی که یک محصول را خریداری می‌کنند در تلاش است که تمامی آنچه که افراد می‌خواهند را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

در انواع مختلف بازاریابی B2P در واقع شما باید یک سری تحلیل‌های مختلف را در این زمینه ایجاد کنید که به عنوان سود سرمایه گذاری هم از آن‌ها یاد می‌شود. این در حالی است که در بازاریابی‌‎هایی که با مصرف کننده هستند شما باید از تبلیغاتی استفاده کنید در این زمینه جذاب هستند و باعث برانگیخته شدن افراد شوند.

معمولا بازاریابی شرکت به مصرف کننده یک گروه خاص را هدف خواهد گرفت. معمولا شما می‌توانید یک گروه سنی خاص را در این حال نشان کنید و از آن‌ها کمک بگیرید. بازاریابی شرکت به شخص اما به این افراد و این گروه منحصر به فرد کمک خواهد کرد. افرادی که در این بخش در فعالیت می‌کنند معمولا به شما کمک خواهد کرد که به این اشخاص منفرد توجه بیشتری داشته باشید. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیازها، خواسته و همچنین انتظارات و سلایق متفاوتی دارند.

چه کسانی باید از بازاریابی B2P استفاده کنند؟

بازاریابی شرکت به شخص یا همان بازاریابی B2P می تواند تمامی کسب و کارهایی که در آن ها مشتریان توانایی جمع آوری بازخورد از تک تک افراد دارند را پیاده سازی کنند. این مشتریان در واقع می توانند مصرف کنندگان نهایی باشند یا حتی شرکت‌هایی که مشتریان مختص به خود را دارند.

شما می‌توانید از کمپین‌های مختلف در بازاریابی B2P کمک بگیرید که می‌توانند به شما در این نوع بازاریابی کمک کنند. پیش از اینکه اینترنت وجود داشته باشد، ارتباط مشتریان در واقع با افرادی مانند فروشنده‌ها عمدتا یک طرفه بود. امروزه اما به آسانی امکان یک ارتباط دوطرفه در این زمینه فراهم شده است که شما می‌توانید از آن بهره مند شوید. مشتریان در این نوع از بازاریابی معمولا سوالات پویا و ریزتری خواهند داشت و در مورد شرکت شما خواهند پرسید.

وب سایت یک شرکت باید به گونه‌ای ایجاد شود که بتواند به نیاز کاربران در بازاریابی B2P پاسخ بدهد. هدف هم در این زمینه این است که اطلاعاتی که کاربر از سایت شما دریافت می‌کند و همچنین احساسی که حین کار با سایت شما یک تجربه ای به او بدهد که با سایت‌های دیگر قابل مقایسه نباشد.

بازاریابی B2P در شرکت های مختلف

زمانی که بودجه و همچنین تکنولوژی در دسترس است، وب سایت‌های مختلف می‌توانند از اطلاعات مختلف که مربوط به موقعیت جغرافیایی مشتری، تاریخچه جست و جوهای مختلف و همچنین فعالیت‌های سایت است استفاده کنید و ببینید که کدام یک از این اطلاعات را می‌توانید به مشتری خود بدهید.

شرکت‌هایی که کوچک‌تر هستند ممکن است که امکانات و بودجه لازم را برای ایجاد چنین سایتی نداشته باشند. با این حال باز هم می‌توانند از باشگاه مشتریان در بازاریابی B2P کمک بگیرند. شرکت‌هایی هم هستند که جز شرکت‌های کوچک به شمار می‌آیند و ممکن است که امکانات لازم را برای ایجاد چنین سایت‌هایی نداشته باشند. در این موقع می‌توان گفت که شرکت‌ها در واقع با هر اندازه‌ای که باشند باید یک سری ابزار خاص را جهت دریافت و بازخورد مشتریان خود در این زمینه داشته باشند.

زمانی که شما از بازاریابی B2P استفاده می‌کنید در واقع می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف با مردم ارتباط برقرار کنید و به تعامل با آن‌ها بپردازید. این موضوع که شما می‌توانید از کمپین‌های تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید از جمله اهدافی است که وابسته به مشتری و همچنین جامعه هدف است که شرکت شما در نهایت می‌خواهید فعالیت بازاریابی B2P را روی آن انجام دهد.

تخصص بازاریابی B2P چیست؟

B2P
B2P

آنچه که باید بدانید این است که هر نوع از بازاریابی در واقع یک نوع تخصص خاص دارد و از آن برای اینکه بتواند یک شبکه را مورد بررسی قرار دهد استفاده می‌کند. شما در این زمینه می توانید از برآورد تقاضا برای محصولات خود و همچنین خدماتی که در این زمینه استفاده می‌شود بهره مند شوید. شما همچنین می‌توانید روندهای بازار را بررسی کنید و اینکه الگوهای خرید مردم چرا تغییر می‌کنند. شما باید دقت داشته باشید که آگاه ساختن تیم‌های مختلف از یافته‌های شما هم از جمله مهم‌ترین بخش هاست. بهتر است که شما کار نظارت و ارتقای شبکه‌های اجتماعی را در شرکت‌های مختلف هم انجام دهید و با استفاده از بازاریابی B2P این کار را به آسانی انجام دهید. البته این کار با نظارت روزانه انجام خواهد شد.


یکی دیگر از مهم‌ترین زمینه‌های تخصص در بازاریابی B2P بدانید این است که اکثر افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند حداقل مدرک لیسانس را دارند و اغلب هم در زمینه بازاریابی فعالیت می‌کنند. همچنین این افراد تجربه بسیاری را هم در صنعت دارند و دوره‌هایی که جهت آمادگی در این زمینه و برای مشاغل مختلف ایجاد شده است شامل دوره‌های مختلف بازاریابی است که تحقیقات بازار، آمار، روان شناسی و همچنین رفتار مشتری را تحت بررسی قرار خواهد داد.

تحلیلگران در مورد بازاریابی B2P چه می گویند؟

آنچه که باید بدانید این است که در زمینه استفاده از بازاریابی B2P افراد مختلفی وجود دارند که از روش های مختلف استفاده می کنند. شما هم می‌توانید از این روش‌ها در مصاحبه‌ها، پرسشنامه‌ها و همچنین برای جمع آوری داده‌ها استفاده کنید و به محض اینکه اطلاعات لازم را در این زمینه پیدا کردید خواهید دید که می‌توانید از بازاریابی B2P برای رشد شرکت خود استفاده کنید.

جمع آوری داده‌ها همچنین در فضاهای آنلاین انجام خواهد گرفت که مربوط به شرکت‌های مختلف و مصرف کنندگان مختلف هستند. شما می‌توانید از داده‌های آماری هم برای بازاریابی B2P استفاده کنید. اینکه شما بتوانید نتایج خاص را از داده‌ها بیرون بکشید و در نهایت آن‌ها را به سازمان‌های مختلف انتقال دهید با استفاده از جداول، نمودارها و همچنین ابزارهای مختلف انجام خواهد شد. البته شما در این زمینه نیازمند پیش بینی روندها، نیازها و همچنین فرصت‌های مختلف در آینده هستید و هر گروه از مصرف کنندگان را باید بر مبنای داده‌های جمع آوری شده مورد بررسی قرار دهید.

آیا بازاریابی B2P یک روش مناسب است؟

اینکه شما بتوانید از روش مناسب برای بازاریابی استفاده کنید در واقع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در نهایت می‌تواند منجر به موفقیت کسب و کار شما شود. دقت داشته باشید که این موضوع را به هیچ وجه نادیده نگیرید. بهره بردن از تجارت‌های شخص و مردم که به آن همان بازاریابی B2P گفته می‌شود امروزه در حال گسترش است. شما می‌توانید این استراتژی را در بخش‌های مختلف جهان مورد استفاده قرار دهید. در این استراتژی در واقع شما یک نگاه نو را به مخاطبان و کسب و کار خود خواهید داشت و این سبک می‌تواند یک نقطه اتصال بین دو استراتژی قبلی باشد.

در این روش شما در واقع باید از مصرف کنندگان نهایی که مردم هستند کمک بگیرید. تفاوتی ندارد که کسب و کار شما بزرگ باشد یا با یک مشتری در تعامل باشید. در واقع هدف این است که شما بتوانید نیازهای مختلف مردم را درک کنید و آنچه که بدان نیاز دارند را به آن‌ها بفروشید. دقت کنید که مردم در واقع می توانند به شکل کلی مخاطبین ما در این زمینه باشند و همین هم می‌تواند نگرش‌ها و استراتژی‌های مختلف را انتخاب کند.

نتیجه گیری

آنچه که باید به آن دقت کنید این است که روش‌های مختلف بازاریابی برای انواع مختلفی از کسب و کار جواب می‌دهد. در واقع اگر شما می‌خواهید از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید تا به موفقیت برسید باید بدانید که همه روش‌ها برای همه افراد جواب نخواهد داد. ممکن است که روشی که برای شما موثر بوده است برای فرد دیگر موثر نباشد. شما می‌توانید از نوعی استفاده کنید که در واقع برای شما مفید باشد. برای این کار بهتر است که با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید به آسانی تصمیم بگیرید و کار خود را انجام دهید. البته این متخصص باید در زمینه بازاریابی همه آنچه که شما به آن نیاز دارید را بداند!

برای مشاهده مقاله بازرایابی b2cb2b کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 + = 70

دکمه بازگشت به بالا
بستن