اخبار

بنیانگذار یوست سئو تاکید کرد که رابط مدیریت وردپرس باید ارتقا یابد

Joost de Valk بنیانگذار یوست سئو، به وضعیت به هم ریخته رابط کاربری WordPress اشاره کرد و توسعه دهندگان را تشویق می‌کند که منابع بیشتری را برای مدرن کردن رابط مدیریت وردپرس اختصاص دهند.

  • بنیانگذار یوست سئو می‌نویسد که فقدان یک سیستم طراحی یکپارچه به از دست دادن سهم بازار به Wix کمک می‌کند.
  • کنسول WP Admin به جای یکی مانند یک نرم افزار معمولی، سه طرح رابط کاربری دارد.
  • Joost de Valk می‌گوید که رابط مدیریت وردپرس قدیمی است.
  • او تشویق می‌کند که مدرن‌سازی رابط مدیریت وردپرس را در اولویت قرار دهد.

بنیانگذار یوست سئو (Yoast SEO)، ارزیابی انتقادی از رابط کاربری وردپرس (UI) منتشر کرد و گفت که استفاده از آن را «سخت‌تر» می‌کند و ممکن است دلیلی برای از دست دادن سهم بازار وردپرس به شرکت‌هایی مانند Wix و Shopify باشد.

فلسفه طراحی رسمی وردپرس بیان می‌کند که آنها می‌خواهند با هر نسخه جدید منتشر شده استفاده از وردپرس را آسان تر کنند.

آنها می‌نویسند که هدفشان این است که کاربر غیر فنی شخصی باشد که برای طراحی سایت از آن استفاده می‌کنند، تا بتوانند در عرض پنج دقیقه با یک وب سایت کاملاً کاربردی راه اندازی شده کار کنند. با این حال، واقعیت استفاده از وردپرس بسیار آسان است و از بیانیه فلسفه آنها فاصله زیادی دارد. حتی خود توسعه دهنده وردپرس، مت مولنوگ، گفت که طراحی در Wix سریعتر از انجام همان کار در وردپرس است.

بنیانگذار یوست سئو به این واقعیت را که وردپرس دارای سه رابط کاربری مختلف است، اشاره کرد و یادآور شد که کاربران را مجبور به یادگیری نحوه استفاده از هر رابط می‌کند و تجربه استفاده از وردپرس را پیچیده می‌کند. بدتر از همه، تم ها و افزونه ها عناصر رابط کاربری خود را معرفی می‌کنند، که دوباره کاربران را مجبور می‌کند تا روشی کاملاً متفاوت برای پیمایش و استفاده از نرم افزار را بیاموزند.

وردپرس قدیمی است و سهم بازار را از دست می دهد

جدا از ناسازگاری رابط کاربری، Joost همچنین اشاره کرد که رقبای مانند Wix دارای یک رابط کاربری ثابت در سراسر سیستم های مدیریت محتوای خود هستند. بنابراین در حالی که بقیه جهان با بهترین شیوه‌ها پیش می‌روند، وردپرس با همان رابط کاربری ناسازگاری که سال‌ها داشت گیر کرده است.

آیا استفاده از وردپرس سخت است؟

یکی از ویژگی های اصلی که یک CMS منبع بسته مانند Wix را جذاب می‌کند این است که استفاده از آن آسان است. یکی از دلایلی که استفاده از آن آسان است، یک سیستم طراحی سازگار است. مجله پی سی در سال 2022 جایزه بهترین انتخاب ویرایشگر را به Wix داد.

یکی از اهداف وردپرس این است که کاربران بتوانند با آن راحت سایت خود را بسازند. بنابراین، گیج کننده است که استفاده از وردپرس دشوار است، به ویژه در مقایسه با جایگزین های منبع بسته مانند Wix، Shopify و Duda.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن