سئو

5 راه برای استفاده از گوگل دیتا استودیو برای بهبود سئو

Google Data Studio مدت‌هاست که ابزاری برای تجسم داده‌ها و بینش‌های استخراج شما بوده است. اما اکنون که با Looker ادغام شده است (و در واقع اکنون Looker Studio نامیده می شود )، به یک نیروگاه برای تجزیه و تحلیل و هوش تجاری تبدیل شده است. در این مقاله پنج روش برای استفاده از گوگل دیتا استودیو برای بهبود سئو را به اشتراک می گذاریم.

5 روش برای استفاده از گوگل دیتا استودیو

با اتصال Data Studio به ابزارهای گزارش سئوی خود – مانند Google Analytics، Search Console، و موارد دیگر، می توانید عملکرد ارگانیک را تجزیه و تحلیل کنید، تعامل سایت را نظارت کنید، اهداف تکمیل شده را پیگیری کنید، منابع ترافیک سایت را مقایسه کنید و در صدر بک لینک ها بمانید. نتیجه؟ ترافیک بیشتر به وب سایت شما و فروش بیشتر، البته. در اینجا نحوه انجام هر یک از آنها آورده شده است.

1. ترافیک ارگانیک را تجزیه و تحلیل کنید

با اتصال‌دهنده‌های متعدد Google Data Studio، راه‌های زیادی برای ردیابی ترافیک ارگانیک و روند تعامل وجود دارد.

بهترین راه برای ردیابی عملکرد ارگانیک، اتصال به Google Analytics است. در اینجا به این صورت است:

  1. وارد Data Studio خود ( https://datastudio.google.com/ ) شوید و روی «ایجاد» کلیک کنید
  2. روی «منبع داده» کلیک کنید
  3. Google Analytics را انتخاب کنید
  4. اگر قبلاً پارامترهای دارایی خود را تنظیم کرده‌اید، می‌توانید ویژگی را برای وارد کردن خودکار داده‌های خود وارد کنید – تصاویر، ویدیوها یا URL. همچنین می توانید با استفاده از فیلترها پارامتر خود را به صورت دستی انتخاب کنید.
  5. داده های خود را با فیلترها و تاریخ ها محدود کنید. می توانید داده های خود را بر اساس کانال، صفحات وب، نوع دستگاه، کشور و غیره و موارد دیگر فیلتر کنید.

اگر متوجه شدید که عملکرد کلمه کلیدی شما ضعیف است، ممکن است نیاز به بهبود سئوی درون صفحه خود داشته باشید.

2. داده های جستجوی سایت را نظارت کنید

درک عباراتی که بازدیدکنندگان وب سایت شما هنگام جستجوی سایت شما جستجو می کنند می تواند به شما در بهینه سازی محتوا و معماری سایت کمک کند. هیچ عملکرد داخلی برای این کار وجود ندارد، بنابراین باید یک ویجت به Google Analytics خود اضافه کنید.

3. پیگیری تکمیل اهداف

با گوگل دیتا استودیو برای پیگیری اهداف خود نیازی به جابجایی بین چندین تب ندارید. به سادگی با Google Analytics یکپارچه شوید و می توانید همه آنها را از داشبورد Data Studio خود ردیابی کنید. سپس می‌توانید بازده کمپین‌های خود را ببینید و سرنخ‌هایی برای بهبود نرخ تبدیل خود بیابید.

  1. روی تب Add Chart در Google Analytics کلیک کنید و Scorecard را انتخاب کنید.
  2. معیار خود را انتخاب کنید و هدف خود را اضافه کنید.
  3. می توانید نسبت را به صورت درصد یا امتیاز تنظیم کنید و آن را با نمودار انتخابی خود تجسم کنید.

4. منابع ترافیک را بررسی کنید

با استفاده از گوگل دیتا استودیو می‌توانید به راحتی پیگیری کنید که کدام منابع ترافیک در هدایت اهداف خاص شما بهتر عمل می‌کنند و اینکه آیا آن منابع موتورهای جستجو، پلت‌فرم‌های اجتماعی، برنامه‌ها، بازارها و موارد دیگر هستند. با همه اینها، می توانید فرصت های ترافیکی جدیدی پیدا کنید و یک برنامه بازاریابی چند کاناله محکم بسازید.

داشبورد شما می‌تواند با پلتفرم‌های مختلفی برای ردیابی ترافیک از هر نوع ارتباط برقرار کند، اما رابط Google Analytics اکثر آنها را در یک نقطه گرد هم می‌آورد.

به عنوان مثال، در اینجا نحوه ردیابی ترافیک تبلیغات رسانه های اجتماعی آمده است:

  1. رابط Google Analytics خود را اجرا کنید و به نمودار نمودار بروید.
  2. منبع داده خود را انتخاب کنید. ردیاب تبلیغات فیس بوک، ردیاب تبلیغات یوتیوب و غیره.
  3. نوع نمودار خود را انتخاب کنید. برخی از نمودارها برای اهداف خاص مفیدتر هستند. به عنوان مثال، نمودار خطی که ترافیک گروه های سنی مختلف را مقایسه می کند، گروه سنی غالب ترافیک شما را به وضوح نشان می دهد.
  4. خروجی خود را دقیق کنید می‌توانید با مشخصاتی مانند تعداد بازدیدکنندگان تبدیل شده و بازه زمانی بیشتر فیلتر کنید.

5. با گوگل دیتا استودیو بک لینک ها را آنالیز کنید

اگر می خواهید در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید ، باید بک لینک های با کیفیت بالا دریافت کنید. اگر ابزار سئو خود را به گوگل دیتا استودیو متصل کنید، می توانید پروفایل بک لینک خود را ردیابی کنید تا تعیین کنید کدام لینک های ارجاع بیشترین ترافیک را دارند. عملکردهایی که می توانید برای ردیابی پیوندهای ارجاع استفاده کنید به انتخاب کانکتور شما بستگی دارد، اما در اینجا چند نکته کلی وجود دارد.

  • منابع ارجاعی با پتانسیل بالا را پیدا کنید. اگر فقط به حجم ترافیک از لینک های ارجاع خود نگاه کنید، می توانید منابع با پتانسیل ترافیک بالا را از دست بدهید. در عوض، درصد افزایش ترافیک را کنترل کنید. اگر جهشی در ترافیک از پیوند ارجاع اخیر مشاهده کردید، آن سایت می تواند فرصتی عالی برای دسترسی به لینک های بیشتر و ایجاد پیوندهای بیشتر باشد.
  • ردیابی پیوندها در دسته ها می توانید از فیلتر داشبورد خود برای گروه بندی داده های صادر شده از ردیاب بک لینک خود برای ردیابی و ارجاع آسان تر استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است پیوندهای ارجاع رسانه های اجتماعی یا بک لینک های قدیمی را حذف کنید.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 7

دکمه بازگشت به بالا
بستن