سئو

5 چالش برای انتخاب کلمات کلیدی برای PPC

در چند سال گذشته، گوگل و مایکروسافت به ارائه ابزارهای جدید و کاربردی برای کمک به موفقیت کسب و کار شما در مقابل مشتریان بالقوه ادامه داده اند. اما کمی مشکل با آنها وجود دارد: انجام درست کمپین های جستجوی پولی دشوار است. یکی از مشکلات اصلی نیز نیروی محرکه کمپین های جستجو و انتخاب کلمات کلیدی برای PPC است.

مشکلات کلمات کلیدی برای PPC

در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین شیوه های اساسی در مورد کلمات کلیدی برای PPC را پوشش دهیم و برخی از اشتباهات رایجی که در حساب ها می بینیم را مورد بحث قرار دهیم.

چالش شماره 1: چند کلمه کلیدی باید در حساب خود داشته باشید؟

تعیین تعداد کلمات کلیدی که باید در حساب کاربری خود داشته باشید می‌تواند بسیار دلهره‌آور باشد، اما همچنین کاملاً بی‌معنا است. پاسخ: به تعداد لازم. اما چگونه می توان فهمید که کدام یک ضروری هستند؟

اولین کار شما این است که با تحقیق کامل کلمات کلیدی شروع کنید. این شامل ساخت لیست کلمات کلیدی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند موارد زیر است:

  • ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream
  • Google Ads Keyword Planner
  • برنامه ریز کلمات کلیدی مایکروسافت

اکنون که فهرستی دارید، زمان آن فرا رسیده است که شروع به حذف و پیدا کردن کلمات کلیدی برای PPC کنید.

چالش شماره 2: انواع، تنوع و کلمات کلیدی اضافی

نکته ای که ممکن است در مورد این لیست از کلمات کلیدی متوجه شوید: بسیاری از آنها بسیار شبیه به یکدیگر هستند و تنها تفاوت جزئی در انتخاب یا ترتیب کلمات دارند. «کفش‌های دویدن زنانه» و «کفش‌های دویدن زنانه» فقط در ترتیب کلمات تفاوت دارند. همین امر برای «کفش‌های دویدن زنانه نایک» و «کفش‌های دویدن زنانه نایک» صادق است. اگرچه یکی از آنها “برای” را در نظر گرفته است، اما می توان استدلال کرد که این کلمه در واقع همان کلمه کلیدی است.

چالش شماره 3: انواع لانگ تیل کلمات کلیدی برای PPC

در دنیای تبلیغات جستجوی پولی، هرچه کلمات کلیدی شما کوتاه تر باشد، هزینه های شما کمتر می شود، اما حجم شما نیز کمتر می شود. کلمات کلیدی که چهار کلمه یا بیشتر در آنها وجود دارد معمولاً اصطلاحات “دم بلند” در نظر گرفته می شوند.

چالش شماره 4: نزدیک بینی از نوع مطابقت

در طول سال‌ها، تغییرات زیادی در نحوه عملکرد انواع تطابق در کمپین‌های جستجو ایجاد شده است . در گذشته، Exact دقیق بود، عبارت فقط با عبارات مطابقت داشت، و Broad بسیار گسترده تر از اکنون بود. اما در بسیاری از حساب‌ها، چه به دلیل عدم آگاهی یا فشار گوگل ، بسیاری از حساب‌ها فقط کلیدواژه‌های Broad match را تنظیم می‌کنند، بدون اینکه هیچ مورد دیگری وجود نداشته باشد.

مشکل این است که این نوع تطابق بسیار متفاوت عمل می‌کنند و بسته به اینکه از کدام‌یک استفاده می‌کنید، ممکن است با کمپین‌های جستجو موفقیت را مشاهده کنید یا خیر. تطابق گسترده می تواند بسیار بسیار گسترده باشد و در نهایت تعدادی از عبارات جستجویی را هدف قرار دهد که به تجارت شما مرتبط نیستند.

چالش شماره 5: نگهداری فهرست کلمات کلیدی

اما در عین حال، اگر می‌دانید که فردی هستید که مدتی است کلمات کلیدی خود را مجدداً بررسی نکرده‌اید، در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که می‌توانید روی آن کار کنید:

  • آیا همه این کلمات کلیدی هنوز مرتبط هستند؟
  • آیا نسخه های جدیدی وجود دارد که باید استفاده کنم؟
  • کدام کلمات کلیدی دارای عملکرد برتر/پایین هستند و برای بهبود آنها چه کاری می توانم انجام دهم؟

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 − 68 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن