تبلیغات

چگونه یک کمپین تبلیغات کلیکی یا PPC را به طور کامل مدیریت کنیم

در دنیای بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، تعداد فزاینده ای از بازاریابان به کمپین های PPC یا تبلیغ کلیکی روی می‌آورند. کمپین تبلیغات کلیکی منجر به قرار دادن تقریبا تضمینی تبلیغات شما در صفحات اول نتایج موتور جستجو می‌شود.  در این مقاله می آموزید که یک کمپین موفق تبلیغات کلیکی چه چیزی را شامل می‌شود و بهترین روش ها برای بهینه سازی کمپین های PPC شما چیست.

کمپین تبلیغات کلیکی چیست؟

 

کمپین PPC یا  کمپین تبلیغات کلیکی یک استراتژی بازاریابی موتور جستجو است که در آن تبلیغی ایجاد می کنید که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می‌دهد و هزینه آن را با کلیک پرداخت می‌کنید. بازاریابان اغلب این کمپین ها را با استفاده از پلتفرم هایی مانند Google Ads و Microsoft Ads می‌سازند.

بنابراین، چگونه می توانید در کمپین PPC برنده شوید؟ با ایجاد استراتژی مناسب و یادگیری اشتباهات مدیریتی که می خواهید از آن اجتناب کنید، شروع کنید.

چگونه یک استراتژی کمپین PPC بسازیم؟

  • ساختار کمپین PPC خود را تعیین کنید.
  • صفحات فرود  کمپین تبلیغات کلیکی خود را شناسایی، بسازید و اصلاح کنید.
  • استراتژی کلمه کلیدی را بر اساس تحقیقات خود ایجاد کنید.
  • بر اساس بینش مراحل بالا تبلیغات ایجاد کنید.
  • طرح کمپین خود را با ذینفعان به اشتراک بگذارید.

مدیریت PPC چیست؟

مدیریت پرداخت به ازای کلیک یا PPC مدیریت و نظارت بر هزینه تبلیغات و کمپین های پرداخت به ازای کلیک یک شرکت است. استراتژی های مدیریت PPC که معمولا توسط تیم های بازاریابی یا آژانس بازاریابی انجام می شود، مستلزم استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه سازی نتایج است. اکنون، بیایید به مدیریت  کمپین تبلیغات کلیکی بپردازیم.

مرحله 1: ابزار و نرم افزار مدیریت  کمپین تبلیغات کلیکی خود را انتخاب کنید

چندین پلتفرم برای مدیریت کمپین PPC شما وجود دارد. نکته حرفه ای: با یک پلتفرم شروع کنید. این تاکتیک کار می‌کند زیرا هزینه های شما را در مراحل اولیه برنامه ریزی PPC پایین نگه می‌دارد.

به جای پرداخت هزینه برای یک ابزار مدیریت کمپین خارجی، می‌توانید به صورت بومی کمپین‌های خود را در پلتفرمی که برای اجرای تبلیغات استفاده می‌کنید مدیریت کنید.

با این حال، همانطور که استراتژی خود را گسترش می دهید تا سایت های بیشتری را شامل شود، به یک نرم افزار مدیریت کمپین PPC قوی نیاز دارید. این ابزار به شما امکان می دهد هر پلتفرم، بودجه و مجموعه خلاقیت ها را در یک مکان پیگیری کنید.

در اینجا برخی از ابزارهای محبوب برای این کار آمده است:

  • نرم افزار Marin: با گوگل و فیس بوک ادغام می‌شود.
  • Advisor WordStream: هزینه تبلیغات گوگل و فیس بوک را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بودجه شما را حفظ کند.
  • SpyFu: کمپین های رقیب شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به شما در ایجاد یک استراتژی کامل کمک کند.

مرحله 2: ساختار کمپین PPC را درک کنید

درک ساختار کمپین PPC ضروری است. معمولاً برخی از بازاریابان یک حساب کاربری ایجاد می‌کنند، یک تبلیغ ایجاد می‌کنند، آگهی را به صفحه اصلی خود هدایت می‌کنند، چند کلمه کلیدی را انتخاب می‌کنند و برو. این یک رویکرد PPC اشتباه است.

با گوگل ادز می‌توانید کمپین های متعددی ایجاد کنید. کمپین های شما ممکن است حاوی چندین AdGroup باشند. هر AdGroup ممکن است حاوی چند آگهی و چندین کلمه کلیدی مشابه باشد.

کمپین‌های متعدد به شما امکان می‌دهند تا سقف‌های بودجه روزانه، تقسیم‌بندی روز، و مناطق هدف‌گذاری شده جغرافیایی را در سطح کمپین انتخاب کنید. اگر بر روی کلمات کلیدی عمومی و مارک مناقصه می‌دهید، می‌خواهید آنها را در کمپین های جداگانه قرار دهید. پارامترهای اطراف این دو نوع کلیدواژه احتمالاً متفاوت خواهند بود.

مرحله 3: صفحات فرود خود را شناسایی کنید

بازدیدکنندگان PPC را به صفحه اصلی یا وبلاگ خود هدایت نکنید، به این امید که فرم تولید سرنخ را ببینند و پر کنند. این نقش جستجوی ارگانیک است. در عوض، مخاطبان خود را به یک صفحه فرود با یک فرم بر روی آن هدایت کنید.

استراتژی کلمه کلیدی خود را بسازید

همیشه کلمات کلیدی مرتبطی را انتخاب کنید که برای صفحه فرود و پیشنهاد شما اعمال می‌شود. کلمات کلیدی مرتبط مهم هستند زیرا شانس بازدیدکنندگان را برای تکمیل فرم در صفحه فرود شما افزایش می دهند.

ممکن است بخواهید برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، اما نباید این کار را با یک صفحه فرود انجام دهید. چرا؟ یک صفحه فرود دارای یک پیام متمرکز است که فقط به چند کلمه کلیدی اشاره می‌کند. اگر یک کلمه کلیدی به صفحه فرود بی ربط باشد، بودجه تبلیغات خود را هدر خواهید داد.

مرحله 5: تبلیغات خود را ایجاد کنید

این قسمت جالب آن است. تبلیغات گوگل و تبلیغات مایکروسافت به شما امکان می‌دهند بیش از یک تبلیغ برای هر گروه تبلیغاتی ایجاد کنید. پس از ایجاد چندین تبلیغ، این پلتفرم‌ها تغییرات تبلیغاتی را به مخاطبان شما نشان می‌دهند و نوع آن را با نرخ کلیک (CTR) بالاتر یادداشت می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که شما 30 کاراکتر برای هر عنوان آگهی، 30 کاراکتر برای نشانی وب نمایش داده شده (نشانی اینترنتی که در آگهی نمایش داده می‌شود، نباید با URL نهایی اشتباه گرفته شود) و 90 کاراکتر برای هر خط کپی دارید.

هنگام نوشتن تبلیغ، به تیتر خود توجه ویژه ای داشته باشید. عنوان بیشترین تاثیر را بر CTR یک آگهی دارد. حتما یک کلمه کلیدی را در عنوان خود قرار دهید تا توجه کاربر را جلب کند.

سخن پایانی

مدیریت PPC یا مدیریت کمپین تبلیغات کلیکی در مورد تحقیق، بودجه بندی، آزمایش، گزارش، تکرار آنچه کار می‌کند و کنار گذاشتن آنچه که ROI تولید نمی‌کند یا دارای بازگشت سرمایه کمتر است، می‌باشد. شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. با دستورالعمل‌های مناسبی که در این راهنما مشخص شده است، می‌توانید یک کمپین PPC را اجرا کنید که نتایجی را برای کسب و کار شما به همراه دارد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

51 − = 50

دکمه بازگشت به بالا
بستن