تبلیغات

راهنمای کامل و آسان ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل

اگر شما کمپین تبلیغاتی گوگل خود را راه اندازی کرده اید و تبلیغات و کلمات کلیدی شما شروع به ایجاد تعداد قابل توجهی از کلیک ها کرده اند، عالی است؛ اما تا زمانی که تبدیل تبلیغات گوگل را ردیابی نکرده باشید، نمی‌توانید ببینید چه تعداد از این کلیک‌ها واقعاً منجر به فروش می‌شوند. بنابراین چگونه تبدیل ها را در تبلیغات گوگل ردیابی می کنید؟ حتی تبدیل چیست؟

چرا ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل مهم است؟

ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل شما می تواند حساب شما را رشد دهد یا خراب کند. اگر نمی دانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، چگونه می توانید پیشرفت کنید؟ ردیابی تبدیل به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام تبلیغات بیشترین تبدیل را به همراه دارد. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید برای بهینه‌سازی بیشتر آن کمپین‌ها، کلمات کلیدی، بودجه، مناقصه و موارد دیگر را اصلاح کنید و همچنین استراتژی‌های کمپین‌های موفق‌تر خود را برای کمپین‌هایی که نیاز به بهبود دارند اعمال کنید.

به طور خلاصه، ردیابی تبدیل به شما این امکان را می‌دهد تا سود را به حداکثر برسانید و در تبلیغات Google صرفه‌جویی کنید.

چگونه تبدیل ها را در تبلیغات گوگل دنبال کنم؟

برای ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل باید تبدیل خود را تعریف کنید و یک مدل ارجاع انتخاب کنید. تبدیل ها هر گونه اقدام معناداری است که مخاطبان شما پس از دیدن تبلیغ شما انجام می دهند. آنچه که یک تبدیل را تعریف می کند برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد. به عنوان مثال، تعاملات چت زنده، تماس‌ها با کسب‌وکار شما، کلیک‌ها بر روی صفحات خاص، بازدیدهای ویدیویی، پر کردن فرم‌ها و موارد دیگر، همگی می‌توانند اقدامات تبدیلی در نظر گرفته شوند.

  • ردیابی تبدیل، تمرینی است که در آن شمارش تمام اقدامات تبدیل تکمیل شده ای که به حساب خود اختصاص می دهید، و اینکه کدام تبلیغات مسئول آنها هستند، است.
  • مدل‌سازی اسناد یک تنظیم ضروری در تنظیم ردیابی تبدیل شما است که بر نحوه شمارش تبدیل‌های شما تأثیر می‌گذارد. اگر کاربر قبل از تکمیل یک اقدام تبدیل با بیش از یکی از تبلیغات شما تعامل داشته باشد (اما آن را تبدیل نکند)، یک مدل انتساب تصمیم می‌گیرد که کدام آگهی (ها) باید اعتبار تبدیل را دریافت کند. به عنوان مثال، ابتدا کلیک بر روی انتساب همه موارد را می‌دهد. اعتبار به اولین تبلیغی که کاربر با آن تعامل داشته است، در حالی که اسناد خطی به هر تبلیغ کسری از اعتبار می دهد.
  • مقدار تبدیل گزینه ای در برخی از اقدامات تبدیل است که به شما امکان می دهد مقدار خاصی را به آن عملکرد داده شده اختصاص دهید.
  • تگ گوگل کدی است که شما به وب سایت خود اضافه می کنید. در حال حاضر، به خاطر داشته باشید که این چیزی است که وب سایت شما را قادر می سازد تا به طور دقیق اقدامات انجام شده را به حساب Google Ads شما بازگرداند.

چه نوع تبدیل هایی را می توانید با تبلیغات گوگل ردیابی کنید؟

Google هنگام تنظیم ردیابی تبدیل در حساب خود، پنج نوع اصلی اقدام تبدیل را تعریف می کند:

  • اقدامات وب سایت: اینها ابتدایی ترین یا شناخته شده ترین انواع تبدیل تبلیغات گوگل هستند. یک اقدام وب سایت می تواند خرید، تکمیل فرم، کلیک روی دکمه و موارد دیگر باشد.
  • تماس‌های تلفنی: این نوع تبدیل نیز بسیار محبوب است زیرا صرفاً تماسی با کسب‌وکار شما است که از تبلیغات Google شما سرچشمه می‌گیرد.
  • نصب‌های برنامه و تبدیل‌های درون‌برنامه: این موارد فقط برای مشاغلی اعمال می‌شود که در حال تبلیغ یک برنامه هستند. هدف آنها شمارش دانلودهای برنامه یا سایر تعاملات درون یک برنامه است.
  • تبدیل‌های وارداتی یا آفلاین: این‌ها اقداماتی هستند که به صورت آفلاین اتفاق می‌افتند، اما ممکن است از یک آگهی منشا گرفته باشند. شما می‌توانید آن اقدامات آفلاین ردیابی‌شده، مانند فروش تلفنی یا اقدام حضوری را از طریق پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) وارد کنید.
  • تبدیل‌های محلی: هر گاه شخصی در حین یا پس از تعامل با یک تبلیغ، اقدامی خاص برای مکان فیزیکی تبلیغ‌کننده را انجام دهد، این یک اقدام تبدیل محلی در نظر گرفته می‌شود. این‌ها به‌طور خودکار توسط Google Ads برای شما تعریف می‌شوند، زیرا فقط در محصولات یا خدمات Google مانند Google Maps وجود دارند. برخی از نمونه‌های اقدامات محلی عبارتند از کلیک برای تماس، مشاهده منو یا دریافت مسیر.

مشکلات ردیابی تبلیغات گوگل چیست؟

ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد تا داده‌های تبدیل در Google Ads ظاهر شوند. اگر بعد از 24 ساعت هنوز تبدیل‌ها نمایش داده نمی‌شوند، ممکن است هنوز هیچ مشتری تبدیلی نکرده باشد. یکی از راه‌های آزمایش این موضوع این است که خودتان مراحل تبدیل را انجام دهید و روی تبلیغ خود کلیک کنید و هر اقدامی را که برای ایجاد تبدیل در سایت شما لازم است انجام دهید. اگر بعد از 24 ساعت دیگر تبدیل شما ثبت نشد، دوباره بررسی کنید که کد به درستی نصب شده است. ممکن است مجبور شوید افزونه های دیگری را نصب کنید یا کد را به قسمت دیگری از صفحه منتقل کنید.

کمپین هایی که کلیک های زیاد و تبدیل های کمی دریافت می کنند باعث هزینه بالاتر برای هر تبدیل می شود که بازگشت سرمایه (ROI) شما را کاهش می دهد. برای درک اینکه چرا ممکن است این اتفاق بیفتد، از خود بپرسید:

  • آیا از صفحه فرود اختصاصی استفاده می کنید؟ ارسال کاربران به صفحه اصلی شما می تواند منجر به نرخ تبدیل پایین شود.
  • آیا صفحه فرود برای تبدیل بهینه شده است؟ آیا یک CTA برجسته، یک فرم ساده وجود دارد و آیا اطلاعات کلیدی در بالای صفحه موجود است؟
  • آیا صفحه فرود مربوط به آگهی است؟ آیا حاوی کلمات کلیدی و کپی مشابهی است تا فرد با کلیک بر روی تبلیغ مطمئن شود که آنچه را که به او وعده داده‌اید دریافت خواهد کرد؟
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

47 − 45 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن