سئو

5 سیگنال که نشان می دهد استراتژی تحول دیجیتال شما نیاز به ارتقا دارد

علیرغم سرمایه‌گذاری تقریباً 89 درصدی کسب‌وکارها در تحول دیجیتال، در عمل، تنها 31 درصد از درآمدهای مورد انتظار را به دست می‌آورند. بنابراین، کسانی که طرفدار استراتژی «کم ریسک/پاداش بالا» هستند، اکنون ارزش تحول دیجیتال سازمانی را زیر سوال می برند . با این حال استراتژی تحول دیجیتال برای رشد کسب و کارها ضروری است.

هنگامی که بین انتظارات و نتایج ناهماهنگی وجود دارد، مشکل واقعی در تاخیر در اقدام و عدم درک علائم است. در این مقاله، 5 نشانه که نیاز به ارتقا استراتژی تحول دیجیتال شما را نشان می‌دهند، بررسی می‌کنیم.

استراتژی تحول دیجیتال سازمانی چیست؟

دگرگونی دیجیتال سازمانی یا استراتژی تحول دیجیتال در حالی که به ظاهر ساده به نظر می رسد، بیش از ادغام فناوری دیجیتال در فرآیندهای تجاری را شامل می شود.

  1. این یک راه حل منفرد نیست. تحول دیجیتال سازمانی یک محصول مستقل نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از یک رویکرد استراتژیک و بلندمدت است که نوآوری را تقویت می کند و با شرایط متغیر سازگار می شود.
  2. این یک روند مداوم است. برخلاف سرمایه‌گذاری یک‌باره، تحول دیجیتال یک فرآیند پیوسته و در حال تحول است که شامل پذیرش مداوم شیوه‌ها، فناوری‌ها و دیدگاه‌های جدید است.
  3. تغییر را عادی می کند. تحول دیجیتال به جای اینکه یک اقدام ضد تغییر باشد، شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا تغییرات را در آغوش بگیرند و استانداردسازی کنند و بدون به خطر انداختن بهره‌وری رشد کنند.
  4. فراتر از تکنولوژی است.استراتژی تحول دیجیتال ذهنیت مدیریت بخش، ارتباطات و تعامل کارکنان را با ابزارهای محل کار تغییر می دهد.

در اصل، تحول دیجیتال سازمانی یک ابتکار مستمر و استراتژیک است که به ادغام فناوری دیجیتال در جریان کار، بهبود فرآیندهای تجاری و ارائه ارزش پایدار برای کارکنان اختصاص داده شده است.

5 شاخص تحول دیجیتال سازمانی

هنگامی که رهبران باید در مورد مسیر رشد خود تصمیم بگیرند، به دنبال برنامه های کاربردی متناسب با نیازهای خود هستند. در چنین شرایطی، اهمیت تحول دیجیتال از طریق ارزیابی فرایندهای درون سازمان تشخیص داده می شود.

1) افزایش هزینه های مرتبط با سیستم های قدیمی

اگر یک سیستم قدیمی همچنان نیازمندی‌های ضروری تجاری را برآورده کند، معمولاً بدون تغییر باقی می‌ماند و در طول زمان فقط تغییرات جزئی را متحمل می‌شود. در حالی که این رویکرد خوبی برای سازمان‌های خاص و دولتی است، کسب‌وکارها در سایر بخش‌ها با افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و کاهش کارایی مواجه خواهند شد.

علاوه بر این، زمانی که یک سیستم قدیمی دست و پا گیرتر می شود، بر امنیت سایبری و امنیت داده ها تاثیر می گذارد. سختی زیرساخت و عدم مقیاس‌پذیری، ادغام سرویس‌های جدید یا اجرای آخرین اقدامات حفاظت از داده‌ها را چالش برانگیز می‌سازد.

2) افزایش مقاومت در برابر تغییر

حدود 70 درصد از ابتکارات تحول دیجیتال به دلیل همکاری یا انطباق محدود کارکنان شرکت با چالش هایی روبرو هستند. با این حال، درک این نکته مهم است که وقتی شرکت‌ها از شروع تغییر غفلت می‌کنند، این نشان می‌دهد که آن‌ها تا زمانی که به یک نقطه بحرانی رسیده‌اند، رسیدگی به این موضوع اساسی را نادیده گرفته‌اند.

3) همکاری متقابل ضعیف

یک شرکت موفق به طور منسجم عمل می کند و همه بخش ها با هم کار می کنند و داده های مهم مشتری، اطلاعات مالی و بینش های معنادار را به موقع رد و بدل می کنند. در حالی که دستیابی به چنین هم افزایی ممکن است با چالش های گاه به گاه مواجه شود، مسائل پایدار ناشی از ارتباطات بین بخشی ضعیف می تواند نشان دهد که شرکت ممکن است از کمک های دیجیتال بهره مند شود.

4) تغییر استانداردهای امنیت سایبری

با تکامل تهدیدات سایبری، حفظ امنیت داده های قوی یک چالش همیشگی برای شرکت های بزرگ است. دستورالعمل‌های ایمنی و اقدامات امنیتی جدید در پاسخ به این تهدیدات پدیدار می‌شوند و سازمان‌ها را ملزم می‌سازد تا هر زمان که راه‌حل‌های موجودشان عقب افتاد، فناوری خود را برای همسویی با استانداردهای امنیت سایبری فعلی سازگار و ارتقا دهند.

5) مدیریت تغییر ناکارآمد

برخی از شرکت‌ها در شروع این فرآیند تردید دارند و عدم مدیریت صحیح تغییر را به عنوان یک چالش ذکر می‌کنند – چگونه می‌توانند راه‌حل‌های دیجیتالی جدید را در زمانی که فاقد نقطه شروع هستند، ادغام کنند؟ چیزی که آنها ممکن است متوجه نباشند این است که با اذعان به عدم وجود مدیریت تغییر، کسب و کار خود را به عنوان یک کاندیدای عالی برای تحول دیجیتال نشان می دهند.

اولویت های اصلی استراتژی تحول دیجیتال سازمانی

اکنون که جنبه های اصلی استراتژی تحول دیجیتال سازمانی مشخص شده است، بیایید ببینیم در ابتدا چه چیزی باید در اولویت قرار گیرد.

  • ارزیابی آمادگی برای تحول. انجام تحقیقات برای ارزیابی انتظارات و تجربیات کارکنان با فناوری های جدید و سنجش آمادگی از طریق ارتباط، بازخورد و آمادگی سازمانی.
  • چشم انداز مدیریت رهبری فکری به طور قابل توجهی بر موفقیت تاثیر می گذارد. رهبران نقشه راه را چگونه تصور می کنند؟ آیا آنها می توانند به طور موثر ارزش سفر را به اشتراک بگذارند؟ چه دانشی لازم است؟
  • پشتیبانی مدیریت میانی مدیران میانی نقش مهمی در جمع آوری بازخورد و انتشار اطلاعات دارند. آیا آنها با اهداف تحول همسو هستند؟ نامزد هستند؟ آیا آنها سوال یا پیشنهادی دارند؟
  • رابطه شرکت با تغییر درک تحول گذشته بینش هایی را ارائه می دهد. آیا تغییرات قبلی مزایای مورد انتظار را به همراه داشت؟ آیا اشکالی وجود داشت؟ تغییرات چگونه بر عملکرد کلی تاثیر گذاشت؟
  • تاثیر مطلوب پیوند دادن زمان حال به آینده امکان درک بهتر نتایج مورد انتظار را فراهم می کند. این تحول چگونه بر سازمان و کارکنان آن تاثیر خواهد گذاشت؟ وضعیت آینده پیش بینی شده چیست؟ بدترین سناریو چیست؟

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − = 6

دکمه بازگشت به بالا
بستن