اخبار

نظر گوگل درباره ارور 404 و افت رتبه

گری ایلیس کارمند گوگل به سوالی در مورد افت رتبه پاسخ داد که به نظر می رسید به ارور 404 مرتبط باشد. وی در پادکست Google Office Hours، به این سوال درباره 404 خطای صفحه یافت نشد که همزمان با افت رتبه‌بندی بود، پاسخ داد.

احتمالاً دلایل زیادی برای خطاهای 404 ایجاد شده توسط ربات ها وجود دارد. یکی از دلایل این پاسخ‌های خطا می‌تواند این باشد که از اسکنرهای خودکاری که به دنبال فایل‌ها یا پوشه‌هایی هستند که برای پلاگین‌ها یا تم‌های آسیب‌پذیر خاص هستند، منشا می‌گیرند.

بررسی آدرس IP و عامل کاربر ربات که باعث پاسخ‌های خطای سرور 404 می‌شود نیز می‌تواند سرنخ‌هایی به دست دهد که آیا آن پاسخ‌های 404 از ربات‌های اسکن خودکار هستند. اگر آدرس IP نشان می دهد که از یک میزبان وب یا یک آدرس IP روسی یا چینی نشات می گیرد، احتمالاً یک هکر است. اگر عامل کاربر نسخه قدیمی کروم یا فایرفاکس است، احتمالاً این نیز یک ربات هکر است. این فقط یکی از دلایل بسیاری است.

فردی که این سوال را می‌پرسد، کاهش رتبه‌بندی را با ه ارور 404 مرتبط دانست.

این سوالی است که پرسیده شد:

آیا ممکن است ارور 404 به افت رتبه مرتبط باشد؟ چیکار کنم که درستش کنم؟

گری گفت که 404 ها عادی هستند و بعید است که باعث کاهش رتبه بندی جستجو شوند. درست است که خطاهای 404 یک اتفاق رایج است. به طور کلی اشکالی ندارد و بیشتر اوقات نیازی به تعمیر چیزی نیست.

موارد دیگری نیز وجود دارد که 404 توسط افراد واقعی ایجاد می شود که از جایی لینکی را دنبال می کنند و پاسخ Page Not Found دریافت می کنند. تشخیص این موضوع با بررسی اینکه آیا URL که بازدیدکنندگان سایت در تلاش برای رسیدن به آن هستند بسیار شبیه به یک URL واقعی است یا خیر، آسان است. این نشانه این است که شخصی یک URL را اشتباه املایی کرده است و راه حل آن با ایجاد تغییر مسیر از URL غلط املایی به آدرس صحیح است.

چیزی که گری به آن اشاره نکرد اما شایان ذکر است این است که ممکن است یک احتمال کوچک وجود داشته باشد که یک ربات آسیب‌پذیری را پیدا کرده باشد و ارور 404 توسط اسکنر ایجاد شده‌اند که قبل از یافتن آسیب‌پذیری، در حال اسکن برای آسیب‌پذیری بوده است.

یکی از راه‌های بررسی آن این است که از phpMyAdmin، یک برنامه سرور، برای مشاهده جداول پایگاه داده خود در بخش کاربران استفاده کنید و ببینید آیا کاربر ناشناس وجود دارد یا خیر. راه دیگر، اگر سایت بر روی وردپرس میزبانی می شود، استفاده از یک افزونه امنیتی برای اسکن سایت است تا ببینید آیا از یک تم یا افزونه آسیب پذیر استفاده می کند یا خیر.

دیگر افزونه های امنیتی قابل اعتماد وردپرس Sucuri و Wordfence هستند که هر دو کارهای مختلفی انجام می دهند و در نسخه های رایگان و پرمیوم موجود هستند. اما اگر اینطور نباشد، دلایل واقعی جای دیگری است.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 46 = 48

دکمه بازگشت به بالا
بستن