کوچینگ

چگونه بر بزرگترین چالش های استخدام غلبه کنیم؟

استخدام در دوران مدرن کار ساده ای نیست. از آنجایی که شرکت ها برای برتری، تیم های برتر و بودجه های محدودتر تلاش می کنند، فشار بر استخدام کنندگان و چالش های استخدام  برای جذب استعدادهای استثنایی بسیار زیاد است. به صورت کلی رایج‌ترین چالش‌های استخدام شامل جذب نامزدهای مناسب، واجد شرایط، استخدام سریع، استفاده از استخدام مبتنی بر داده‌ها، ایجاد یک برند کارفرمایی قوی، اطمینان از تجربه نامزد خوب، استخدام منصفانه و ایجاد یک فرآیند استخدام کارآمد است.

این مقاله برخی از رایج‌ترین چالش های استخدام را که امروزه متخصصان با آن مواجه هستند بررسی می‌کند و نکات ارزشمندی در مورد چگونگی غلبه بر آنها ارائه می‌کند.

سه چالش بزرگ که استخدام کنندگان اغلب با آن مواجه می شوند

مشکل در یافتن کارمندان واجد شرایط

یکی از فراگیرترین چالش های استخدام مشکل در یافتن نامزدهایی است که دارای مهارت ها و صلاحیت های لازم برای یک نقش خاص هستند. بازار استعدادها به طور فزاینده ای رقابتی است و شناسایی مناسب سازمان شما می تواند مانند جستجوی سوزن در انبار کاه باشد.

زمان استخدام

استخدام کنندگان اغلب با معیارهای زمان استخدام مشکل دارند. هرچه زمان بیشتری برای پر کردن یک موقعیت طول بکشد، هزینه بیشتری برای شرکت دارد. تأخیر می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله فرآیند استخدام ناکارآمد، چرخه های طولانی مصاحبه، یا کاغذبازی بیش از حد.

سوگیری های استخدام

سوگیری های ناخودآگاه می تواند در فرآیند استخدام نفوذ کند و منجر به تبعیض ناخواسته شود. چه تعصب جنسیتی، نژادی یا سنی باشد، پرداختن به این مسائل برای اطمینان از وجود نیروی کار منصفانه و متنوع ضروری است.

سایر چالش های استخدام

1. جذب نامزدهای مناسب

اگر تا به حال سعی کرده اید کاندیدای مناسب را در مجموعه ای پر از استعدادهای بی صلاحیت کشف کنید، می دانید که گزینه های شما محدود است. در مورد الزامات آگهی های شغلی خود شفاف باشید و دیدگاه مختصری از نقش ارائه دهید. برای رسیدگی مستقیم به نگرانی های اصلی خود، از یک فرم درخواست استفاده کنید.

2. جذب نامزدهای واجد شرایط

نکته: قبل از تماس با یک کاندیدای منفعل، تحقیق کنید که چه چیزی به آنها انگیزه می دهد و چه چیزی آنها را در شغل خود خوشحال می کند.

3. استخدام سریع

تیم های استخدام می خواهند در سریع ترین زمان ممکن استخدام کنند، زیرا موقعیت های خالی هزینه دارد و عملیات را به تاخیر می اندازد. با این حال، بسته به صنعت شما، استخدام می‌تواند چندین ماه طول بکشد که بر استخدام‌کنندگان فشار وارد کند و تیم‌های استخدام را ناامید کند.

  • نکته 1: به روند استخدام خود نگاه کنید و از خود بپرسید: آیا واقعاً تمام مراحل استخدام مورد نیاز است؟ آیا ما به دنبال مکان های مناسب برای نامزد خود هستیم؟ آیا ما به سرعت با نامزدها و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم؟
  • نکته 2: گاهی اوقات زمانی که برای نقش‌هایی که به سختی قابل انجام نیستند استخدام می‌کنید، زمان طولانی برای استخدام طبیعی است. این را برای تیم های استخدام کننده توضیح دهید و انتظارات را زودتر تعیین کنید. به آنها بگویید که یک جدول زمانی واقع بینانه چیست و اهمیت استخدام دقیق برای نقش هایی را که استخدام بد ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، برجسته کنید.

4. استفاده از استخدام داده محور

شرکت ها می توانند از داده ها و معیارهای استخدام استفاده کنند تا دائماً روند استخدام خود را بهبود بخشند و تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

5. ایجاد یک برند کارفرمایی قوی

یک برند کارفرمای خوب به شما کمک می کند تا نامزدهای بهتری را جذب و درگیر کنید و بر چالش های استخدام غلبه کنید. سازمان‌هایی که روی برندسازی کارفرما سرمایه‌گذاری می‌کنند، سه برابر بیشتر احتمال دارد که استخدامی باکیفیت داشته باشند. با این حال، این یک فرآیند پیچیده است که شامل هر چیزی از اطمینان از تجربه مثبت نامزد تا ترویج فرهنگ شما در رسانه های اجتماعی است. این یک تلاش مستمر و جمعی است که شما را ملزم می کند تا از وظایف معمول خود خارج شوید و مطمئن شوید که همکارانتان خرید می کنند.

  • نکته : همیشه به نظرات آنلاین (با مودبانه) پاسخ دهید – بد و خوب. به همکاران خود ابزاری بدهید تا داستان خود را در مورد کارشان و آنچه دوست دارند بگویند (مثلاً از طریق وبلاگ ها و ویدیوها) و مهمتر از همه، کارفرمای خوبی باشید.

6. استخدام منصفانه

بسیاری از شرکت‌ها برای جذب و استخدام نامزدهای مختلف تلاش می‌کنند و تعصبات ناخودآگاه اغلب دلیل چالش های استخدام است. جدا از تعهدات قانونی شما برای ارائه فرصت های برابر، استخدام عینی برای تجارت خوب است زیرا به شما کمک می کند بهترین فرد را برای این کار بدون دخالت کلیشه ها استخدام کنید

8. ایجاد یک فرآیند کارآمد استخدام

تیم های استخدام باید سریع با هم ارتباط برقرار کنند، نامزدها را به راحتی ارزیابی کنند و بدانند در هر مرحله از راه چه اتفاقی می افتد. استخدام‌کنندگان وظیفه دارند همه این ارتباطات را هماهنگ کنند و همیشه آسان نیست. به خصوص اگر رابطه استخدام کنندگان با مدیران استخدام تیره باشد.

غلبه بر چالش های استخدام اغلب نیازمند یک رویکرد چند وجهی است. در وهله اول اطمینان حاصل کنید که شرح وظایف دقیق، جامع و واقع بینانه است. برای منبع یابی نامزدها فقط به یک کانال تکیه نکنید. از تابلوهای شغلی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، ارجاع کارمندان، شبکه های حرفه ای، آژانس های استخدام و نمایشگاه های شغلی برای ایجاد شبکه گسترده استفاده کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن