اخبار

گوگل همچنان موتور جستجو برتر نسل Z است

مطالعات نشان می دهد که با وجود افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی، گوگل همچنان بر عادات جستجوی Gen Z تسلط دارد و موتور جستجو برتر است.

  • گوگل همچنان بهترین نقطه شروع برای جستجوهای اینترنتی است، حتی در میان نسل Z.
  • پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok در حال افزایش هستند، اما بسیار عقب‌تر از موتور جستجو گوگل هستند.
  • عادات جستجو در حال تکامل هستند و چالش ها و فرصت هایی را برای غول های فناوری ایجاد می کنند

گزارش اخیر نشان می دهد که در حالی که نسل Z به طور فزاینده ای برای جستجوی اطلاعات به پلتفرم های رسانه های اجتماعی روی می آورد، گوگل نقطه شروع اولیه برای بخش قابل توجهی از این گروه سنی است.

داده‌های منتشر شده توسط Axios نشان می‌دهد که 46 درصد از کاربران اینترنت 18 تا 24 ساله جستجوهای آنلاین خود را در Google آغاز می‌کنند، در مقایسه با 58 درصد از کاربران 25 تا 39 ساله. این نشان‌دهنده تغییر عادات جستجو بین نسل Z و نسل هزاره‌ها است که در زمان تسلط گوگل به بلوغ رسیده‌اند.

با این حال، اعداد همچنین نشان می‌دهند که دور شدن از موتورهای جستجوی سنتی ممکن است آنطور که برخی پیشنهاد می‌کنند چشمگیر نباشد. تنها 21 درصد از کاربران Gen Z جستجوهای خود را در TikTok شروع می کنند، در حالی که 5 درصد از YouTube شروع می کنند.

علیرغم رقابت درک شده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی، گوگل همچنان رهبر بازار موتورهای جستجو است. گوگل همچنان از نظر جستجوهای اولیه در رتبه اول قرار دارد و پس از آن TikTok و YouTube قرار دارند.

گوگل اقداماتی را برای انطباق با تغییر تنظیمات کاربر انجام داده است، ابزار جستجوی مولد (SGE) مبتنی بر هوش مصنوعی خود را گسترش داده و نتایج وب‌سایت‌های انجمن مانند Reddit را برجسته کرده است. این شرکت گزارش می دهد که افراد 18 تا 24 ساله بالاترین امتیاز رضایت را برای نتایج جستجوی هوش مصنوعی خود کسب کرده اند. با وجود این تلاش ها، برخی از کاربران از کیفیت نتایج جستجوی گوگل ابراز نارضایتی کرده اند.

عادات استفاده از وب دائما در حال تغییر است. در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر، روش Gen Z برای جستجوی اطلاعات آنلاین احتمالاً به تکامل خود ادامه خواهد داد. در حالی که رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به بخش بزرگ‌تری از نحوه جستجوی افراد هستند، موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل همچنان بر آن تسلط دارند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 68 = 69

دکمه بازگشت به بالا
بستن