بازاریابی

استراتژی های مختلف در بازاریابی B2G

استراتژی‌های مختلف در بازاریابی B2G

بازاریابی امروزه به شما کمک خواهند کرد که بتوانید کسب و کار خود را گسترده‌تر کنید. بازاریابی B2G  در واقع یک الگوی تجاری است که مشاغلی که کار فروش محصولات، خدمات و یا اطلاعات را به دولت‌ها یا سازمان‌های دولتی انجام می‌دهند شامل آن می‌شوند. این اصطلاح اغلب برای اشاره به بازاریابی‌های مختلف در بخش دولتی است و شامل بازاریابی محصولات و خدماتی است که از طریق تکنیک‌های ارتباطی مختلف از جمله برندسازی، روابط عمومی استراتژیک و همچنین سایر ارتباطات مانند تبلیغات و وب سایت‌ها به سطوح مختلف دولتی فروخته خواهد شد.

مشاغلی که از بازاریابی B2G استفاده می‌کنند در واقع تحت نظر مقررات پیچیده دولتی هستند که اغلب باعث می‌شود یک سری محدودیت‌هایی را در فناوری‌های مختلف و در تعامل با فروشندگان داشته باشند. هنگامی که سازمان‌های دولتی در این زمینه نیاز به خرید خدمات یا محصولات خاص داشته باشند بازاریابی B2G می‌تواند برای پروژه‌های دولتی و همچنین محصولات دیگری که علاقه خود را در این زمینه ابزار می‌کنند پیشنهاد شود. در کنار این واقعیت که آژانس‌های دولتی  تمایل دارند از مشاغلی که تجربه‌های قبلی در زمینه پروژه‌های دولتی دارند را طرفداری کنند، کار در این بازار و با این شرایط آسان نخواهد بود و ممکن است که چرخه‌های خرید طولانی ایجاد شود.

استفاده از بازاریابی B2G

آنچه که شما باید به آن دقت کنید این است که چگونه می‌توانید از بازاریابی B2G استفاده کنید تا بتوانید با بهره مندی از استراتژی‌های مختلف آن قراردادها را در دولت‌های عمومی ایجاد کنید.

بازاریابی B2G
بازاریابی B2G

اگر شما هم از بازاریابی B2G بهره شده‌اید، در این مقاله می‌توانید چندین نکته دقیق و کلیدی را پیدا کنید تا بتوانید از برنامه‌های استراتژیک خود بهره مند شوید و آن‌ها را پشتیبانی کنید. دقت داشته باشید که استفاده از اغلب این تاکتیک‌ها برای شما می‌تواند نتایج بسیار خوبی به همراه داشته باشد و شما باید برای رسیدن به آن‌ها آماده باشید حتی اگر سال‌ها به طول بینجامد.

  • اولین استراتژی شناخت مشتری است!

شما بهتر است که در این زمینه مشتری خود را بشناسید و محصولاتی که مداوم به روز شده‌اند را نیز به افراد دیگر پیشنهاد دهید. اولین قدم در این زمینه این است که شما ماموریت خود را بشناسید و مخاطبان دولتی را مشخص کنید. در نهایت خواهید دید که در حال مصرف و به اشتراک گذاری چه محصولی خواهید بود. سپس می‌توانید شخصیت‌هایی که این محصولات را خریداری کرده‌اند شناسایی کنید و یک سفر عالی برای بازاریابی محصولات خود را شروع کنید.

زمانی که شما شروع به شناسایی فرصت‌های مختلف برای شرکت خود کنید خواهید دید که می‌توانید به آسانی عناصر مختلف را در این زمینه شناسایی کنید. شما باید در پیشرفت فناوری، اطلاعات و همچنین پروژه‌های بازاریابی برنده این رقابت باشید تا بتوانید اتصال خدمات و محصولات خود را به دولت به اولویت برسانید. این اولویت‌ها می‌توانند بخش‌های مختلفی باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه خدمات به شهروندان، به روزرسانی‌های میراث فرهنگی، نوسازی‌های عمومی در فناوری اطلاعات و امنیت بهتر سیستم‌های IT باشد. شما باید بتوانید با شفافیت تمام، داده‌های مختلف را در این زمینه بررسی کنید.

شما در واقع می‌توانید از طریق آژانس‌های دیجیتالی مختلف کوچک یا بزرگ در این زمینه با مشاغل خصوصی هم فعالیت داشته باشد. باید بدانید که مشاغل مختلف چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی تنها می‌خواهند که در مورد روندهای مختلف اطلاعات داشته باشند و بیشتر به حرف کسی گوش خواهند داد که بتواند مشکلات آن‌ها را حل کند. سازمان‌های دولتی می‌خواهند بدانند که این شرکت‌ها برای حل این چالش‌ها چه راه حل‌هایی را ارائه خواهند داد و چگونه این راه حل‌ها می‌تواند تجربیات بهتر و بیشتری را برای همه شهروندان ارائه دهد.

  • قدم دوم ایجاد یک وب سایت دقیق است!

آنچه که باید به آن دقت کنید این است که داشتن یک محصول در بازاریابی B2G به صورتی برای شما موفق خواهد بود که بتوانید با تمامی شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کار کنید. شما در واقع باید با تمرکز روی بهینه سازی سایت خود، بتوانید مشتری احتمالی و بالقوه دولتی خود را به مشتری واقعی تبدیل کنید. خصوص از نظر سئو و همچنین تجربه‌های کاربری به همراه هویت و مارک تجاری خود این کار را شروع کنید. وب سایت شما در واقع ابزار اصلی در بازاریابی به شمار می‌آید و ممکن است که این کار برای دولت یک بخش بی‌اهمیت به نظر برسد. اما اغلب اوقات شرکت‌ها هنوز هم به طراحی وب سایت‌های ضعیف می‌پردازند که در نهایت برای خودشان مشکل ساز خواهد شد و خواهند دید که تولید این محصولات مبهم در واقع بیانیه‌هایی غیر قابل اعتماد است.

شرکت‌هایی که در زمینه بازاریابی B2G فعالیت می‌کنند نمی‌توانند به بروشورهایی که در این زمینه وجود دارد تکیه کنند بلکه باید صفحات فرود و دیگر بخش‌ها را نیز به خوبی بسازند. دقت داشته باشید که شما باید بتوانید با عمل و تعامل در این زمینه، داستان‌ها و مشکلات و فرصت‌هایی که در این بخش وجود دارد را تعریف کنید. همچنین می‌توانید در این زمینه از فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و دیگر اشکالی استفاده کنید که راه حل‌هایی دقیق برای تهیه مطالب مفید هستند.

  • قدم سوم ایجاد اعتماد.

ایجاد اعتماد و اعتبار در واقع قدم سوم در راهی است که شما باید برای بازاریابی B2G آن را طی کنید. دقت داشته باشید که اولین راهی که یک شرکت می‌تواند اعتبار خود را حتی در خارج از کشور ایجاد کند این است که توصیفات مشتریان و مطالعات دقیق در این زمینه استفاده کند که مربوط به مشتریان عمومی یا حتی برای فروشندگان دولت است. آگاه بودن از قوانین مختلف در این زمینه به شما کمک خواهد کرد که بتوانید مطالعاتی که در این بخش وجود دارد را به خوبی انجام دهید.

البته شما برای اثبات اعتبار و اقتدا خود، لزوما نیازی ندارید که تجربه‌هایی قبلی با سازمان‌های دولتی داشته باشید. این کار تماما به صنعت شما بستگی خواهد داشت. راه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که برای اثبات اعتماد و اعتبار به شما کمک خواهد کرد. یکی از این راه‌ها این است که شما روی پروژه‌هایی کار کنید که با منافع عمومی مرتبط هستند  همچنین با فرهنگ، معلولیت و یا پایداری کار خواهند کرد. به این ترتیب اگر هدف شما برای این کار روی پروژه‌های مدارس دولتی باشد، خواهید دید که هدف شما همان مدارس هستند ولی می‌توانید از مدارس خصوصی هم در این زمینه کمک بگیرید. این کار به شما تجربه و اعتبار کافی برای انجام پروژه های مشابه را خواهد داد.

توسعه بازاریابی محتوا در بازاریابی B2G

یکی دیگر از نکاتی که باید در بازاریابی B2G به آن دقت کنید استفاده از یک راه عالی برای این نوع از بازاریابی است. شما می‌توانید در واقع تخصص و دانش شرکت خود را در حوزه‌ای که برای مشتری در بازاریابی B2G مهم است نشان دهید. یک محتوای عالی به شما آموزش‌ها و کمک‌های بسیاری در این زمینه خواهد کرد و راه حل‌های کلیدی به شما خواهد داد که در ازای آن‌ها می‌توانید اطلاعات تماس و همچنین ادامه تعامل را انجام دهید. علاوه بر این، یک محتوای مناسب در بازاریابی B2G یک چشم انداز عالی را برای فکر کردن به شما خواهد داد و این کار که بتوانید مشکلات آن‌ها را حل کنید برای آن‌ها امکان پذیر خواهد کرد.

محتواهایی که در این زمینه وجود دارد شامل اخبار، وبلاگ‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها و دیگر بخش‌ها در بازاریابی B2G خواهد شد که به دقت در این نقاط مشترک خواهد چرخید و به شما یک چشم انداز دقیق خواهد داد. شما در واقع در این بخش دلیل برای توجه، تعامل و به اشتراک گذاری خواهید داشت و حتی اطلاعات مفیدی را در این زمینه در مورد خودشان به شما خواهند داد که در بازاریابی B2G بسیار مهم است. دقت داشته باشید که در این بخش، تصمیم گیرنده نهایی دولت است و همچنین سایر مخاطبینی که به داستان‌های قانع کننده نیاز دارند باید بتوانند که واقعیت‌ها را با احساست در هم آمیزند تا در بازاریابی B2G به موفقیت دست پیدا کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 39 = 42

دکمه بازگشت به بالا
بستن