تبلیغات

تبلیغات دیجیتال چیست؟ انواع و مزایای تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال یکی از مؤثرترین راه‌ها برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای برای گسترش دامنه دسترسی، یافتن مشتریان جدید و تنوع بخشیدن به جریان درآمدشان است. هر شبکه تبلیغاتی نقاط قوت منحصربه‌فرد خود را دارد که اگر می‌خواهید واقعاً از سرمایه‌گذاری خود بازدهی داشته باشید، باید با آن‌ها بازی کنید.

تبلیغات دیجیتال به تمام ابزارهای دیجیتالی اشاره دارد که بسیاری از مردم آن را پرداخت برای بازی می نامند. شما برای نشان دادن کسب و کار خود در کانال های آنلاین محبوب، از جمله موتورهای جستجو، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، برنامه ها و موارد دیگر، هزینه می کنید.

انواع تبلیغات دیجیتال

چهار کانال اصلی تبلیغات دیجیتال وجود دارد: جستجو، نمایش، اجتماعی و ویدئو.

جستجوی تبلیغات

تبلیغات جستجو به عنوان جستجوی پولی، PPC، بازاریابی موتور جستجو، تبلیغات جستجو یا تبلیغات متنی نیز شناخته می شود. تبلیغات جستجو، تبلیغات متنی هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می بینید. آنها بر اساس آنچه کاربر جستجو کرده است ظاهر می شوند و می توانند در بالای نتایج، در پایین و گاهی اوقات در کنار آن مشاهده شوند. می توانید تبلیغات جستجو را در گوگل یا بینگ اجرا کنید، اما گوگل بهترین گزینه است.

تبلیغات جستجو شامل تبلیغات خرید نیز می شود، زیرا یک برگه خرید در Google وجود دارد و تبلیغات خرید نیز می توانند در برگه جستجوی معمولی ظاهر شوند.

نمایش تبلیغات

تبلیغات نمایشی که به عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می شود، تبلیغاتی هستند که در وب سایت ها و برنامه ها مشاهده می کنید. برخلاف تبلیغات جستجویی که مبتنی بر متن هستند، این تبلیغات مبتنی بر تصویر هستند و در اشکال و اندازه‌های متفاوتی هستند.

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات رسانه های اجتماعی به تبلیغات در پلتفرم های محبوب مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، تیک تاک و موارد دیگر اشاره دارد. مانند تبلیغات نمایشی، آن‌ها در قالب‌ها و مکان‌های بسیاری ارائه می‌شوند و از طیف وسیعی از خلاقیت‌ها، از تصاویر و ویدیو گرفته تا تجربه‌های فراگیر در موبایل پشتیبانی می‌کنند.

تبلیغات ویدیویی

شبکه‌های اجتماعی و نمایشی از تبلیغات ویدیویی پشتیبانی می‌کنند، اما ما در اینجا به جای یک قالب، در مورد ویدیو به عنوان یک کانال صحبت می‌کنیم.

مزایای تبلیغات دیجیتال

اول از همه، تبلیغات دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است. حتی بهتر از آن، قابلیت‌های هدف‌گیری که با تبلیغات دیجیتال همراه است، آن را به گونه‌ای می‌سازد که واجد شرایط ترین افراد را برای انجام این اقدامات دلخواه جذب کنید.

مزایای تبلیغات جستجو

قصد خرید در موتورهای جستجو بالاترین میزان است و از آنجایی که شما کلمات کلیدی را هدف قرار می دهید، تبلیغات شما می تواند برای افرادی که دقیقاً آنچه را که شما ارائه می دهید جستجو می کنند ظاهر شود. در واقع، 89 درصد از سفرهای خرید با یک موتور جستجو شروع می شود و برای پرس و جوهایی با هدف تجاری، 65 درصد از کلیک ها به تبلیغات پولی اختصاص می یابد. جای تعجب نیست که ROI حدود 200٪ است.

مزایای تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی باعث ایجاد آگاهی از برند می شود که هدف اصلی 89 درصد از بازاریابان است. چرا؟ زیرا به موفقیت هر کمپین بازاریابی که اجرا می کنید، از جمله تبلیغات جستجوی شما کمک می کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که 27٪ از مصرف کنندگان پس از دیدن تبلیغ نمایشی یک کسب و کار، جستجوی آن را انجام می دهند و هنگامی که کاربران جستجوی مربوط به یک تبلیغ نمایشی را انجام می دهند، 59٪ افزایش در تبدیل ها وجود دارد.

مزایای تبلیغات اجتماعی

در حالی که قصد خرید در موتورهای جستجو بالاترین میزان است، شما نباید فقط افراد مخاطب خود را با قصد خرید هدف قرار دهید. مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به دلیل گستردگی شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌های طراحی خلاقانه آن‌ها، آگاهی از برند را ایجاد می‌کنند. آنها همچنین دارای حداقل اختلال هستند، زیرا به خوبی با فیدهای کاربران ترکیب می شوند و می توان آنها را پسندید، به اشتراک گذاشت و در مورد آنها نظر داد.

نکته مهم این است که از آنجایی که کاربران اطلاعات دقیقی درباره خود در پلتفرم‌ها به اشتراک می‌گذارند، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی امکان هدف‌گیری دقیق را فراهم می‌کنند. این باعث می شود که تبلیغات اجتماعی به بهترین انگیزه انگیزشی تبدیل شوند. آنها به شما این امکان را می دهند که وقتی کاربران آماده اقدام هستند، در مقابل آنها قرار بگیرید.

مزایای تبلیغات ویدیویی

همه ما می دانیم که محتوای ویدیویی قدرت دارد. این می تواند از طریق داستان سرایی خلاق، نیاز را برانگیزد، کسی را از نامزدی خود برای یک محصول یا خدمات آگاه کند، پیشنهادات پیچیده را ساده کند و احساسات مثبت نسبت به برند شما ایجاد کند. در حالی که می‌توانید تبلیغات ویدیویی را در فیس‌بوک و سایر مکان‌های نمایشی اجرا کنید، اغلب با صدای خاموش پخش می‌شوند، و این دلیل اصلی روی آوردن مردم به رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها نیست.

سخن پایانی

خواه جستجو، نمایش، اجتماعی یا ویدیو باشد، همه کانال‌های تبلیغاتی در تیم تبلیغات دیجیتال شما جایگاهی دارند، به شرطی که بدانید چگونه با نقاط قوت هر یک بازی کنید. امیدواریم این مقاله به شما درک درستی از این نقاط قوت داده باشد تا بتوانید هر آگهی را در یک دستگاه تولید کننده سرنخ، فروش و بازگشت سرمایه برای کسب و کار خود جمع آوری کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 58 = 60

دکمه بازگشت به بالا
بستن