تبلیغات

تبلیغات رسانه های اجتماعی در مقابل تبلیغات گوگل

دنیای تبلیغات، مانند محصولاتی که استفاده می‌کنیم، در حال تکامل است. اگرچه ما شاهد افزایش تبلیغات رسانه های اجتماعی هستیم، اما این به معنای بی فایده بودن اشکال قبلی تبلیغات دیجیتال نیست. برای شروع، انواع مختلفی از تبلیغات برای انتخاب وجود دارد، از جمله تبلیغات فیس بوک، تبلیغات اینستاگرام، تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات خرید. اما بیایید روی تفاوت‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات گوگل تمرکز کنیم . اگرچه همه آنها یک اصل مشابه دارند، اما مخاطبان متمایز را هدف قرار می دهند و اهداف مختلفی را دنبال می کنند.

تبلیغات رسانه های اجتماعی چیست؟

تبلیغاتی که در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به مشتریان بالقوه داده می شود به عنوان تبلیغات رسانه های اجتماعی یا هدف گذاری رسانه های اجتماعی شناخته می‌شوند.

شبکه های اجتماعی از اطلاعات کاربر برای ارائه تبلیغات بسیار مرتبط بر اساس تعاملات درون یک پلت فرم استفاده می کنند. زمانی که بازار هدف با جمعیت شناسی کاربران یک پلتفرم اجتماعی مطابقت داشته باشد، تبلیغات اجتماعی می تواند منجر به سود قابل توجهی در تبدیل و فروش با هزینه خرید ارزان تر شود.

مزایای تبلیغات رسانه های اجتماعی

در زیر برخی از مزایای تبلیغات رسانه های اجتماعی آورده شده است:

1. افزایش آگاهی از برند

ثابت شده است که تبلیغ در رسانه های اجتماعی باعث افزایش شناخت برند می شود. شرکت ها می توانند با انتشار منظم در سایت های رسانه های اجتماعی با مشتریان بالقوه خود در زمینه آشنا ارتباط برقرار کنند. این ارتباط مستمر منجر به ایجاد احساس قابل اعتماد بودن و تمایل به گوش دادن به آنچه مشتریان می گویند. مشتریانی که با نام تجاری شما آشنا هستند تمایل بیشتری دارند تا به دوستان و خانواده خود در مورد آن اطلاع دهند و دامنه برند شما را افزایش دهند. این برند نباید به طور مداوم حضور خود را به نمایش بگذارد، بلکه باید آنقدر ظریف باشد که تأثیر بگذارد.

2. افزایش وفاداری به برند با تبلیغات رسانه های اجتماعی

هر کسب و کاری نیاز به یک پایگاه مشتری وفادار برای ادامه حیات دارد. مشتریان جدید سودهای خوشایندی هستند، اما بدون مصرف کنندگان وفادار، نرخ تبدیل تیره تا وجود ندارد. مشتریان می توانند نظرات و احساسات خود را در مورد خدمات و اقلام ارائه شده توسط تبلیغات در رسانه های اجتماعی بیان کنند. رضایت مشتری در نتیجه گوش دادن به بازخورد مشتری به شدت افزایش می یابد و وفاداری به برند نیز افزایش می یابد. مشتریان از زمان چرخش شما راضی تر خواهند بود و برای کسب و کار شما ارزش بیشتری قائل خواهند شد.

3. کاهش هزینه های بازاریابی

بازاریابی شبکه های اجتماعی در مقایسه با بازاریابی سنتی به پول زیادی نیاز ندارد. استراتژی‌های بازاریابی سنتی به نفع روش‌های کم‌مصرف منابع با تکامل چشم‌انداز شرکت از بین می‌روند. در نتیجه، استفاده از رسانه های اجتماعی برای فروش محصولات و خدمات یک رویکرد عملی برای کسب و کارها برای کاهش هزینه ها است. از نظر سرمایه گذاری، رسانه های اجتماعی اکثریت کار را انجام می‌دهند. این شرکت برای استفاده از پلتفرم ها به یک موضوع، لحن و برنامه بازاریابی ثابت نیاز دارد. هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد زیرا ممکن است با همان بودجه ماهانه به مصرف کنندگان بیشتری رسیدگی شود.

معایب تبلیغات رسانه های اجتماعی

  1. رقبای منفی و غیرحرفه ای

رشد کلاهبرداران، ترول ها و هکرها در رسانه های اجتماعی یک مشکل مهم است. در حالی که بسیاری از مردم از پلتفرم‌ها برای حفظ ارتباط یا تبلیغ کسب‌وکار خود صادقانه و محترمانه استفاده می‌کنند، دیگران سعی می‌کنند به صورت آنلاین از دیگران سوء استفاده کنند یا آنها را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

این موضوع می‌تواند خود را به شکل اظهارات تحقیرآمیز یا ارتباطات تهمت‌آمیز نشان دهد، یا می‌تواند به شکل یک حمله سایبری باشد که در آن شخصی تلاش می‌کند وارد حساب کاربری شما شود یا اطلاعات حیاتی را به سرقت ببرد.

ممکن است مقصر یکی از رقبای شما باشد. برای جدا شدن از انبوه، کسب و کارها باید در رسانه های اجتماعی حرفه ای عمل کنند و از استراتژی و تبلیغات هوشمندانه استفاده کنند. با این حال، استفاده از تکنیک های منفی برای لکه دار کردن شهرت رقبا برای یک شرکت غیرمعمول نیست.

  1. ارزشیابی

در حالی که محاسبه بازده سرمایه از نظر فروش آنلاین ایجاد شده توسط تبلیغات رسانه های اجتماعی ساده است، برخی از مزایای کمتر آشکار وجود دارد. تعیین کمیت و ارزیابی میزان دیده شدن و شهرت برند که رسانه های اجتماعی می توانند ارائه دهند، آسان نیست. گفتن اینکه چگونه رسانه های اجتماعی بر فروش در فروشگاه ها تأثیر می‌گذارد دشوار است.

  1. پلتفرم ها محدود هستند

حتی اگر رسانه های اجتماعی ممکن است مخاطبان زیادی داشته باشند، بازاریابی به سایت هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر محدود می شود. اگر هر یک از این پلتفرم ها از کار بیفتند، تلاش های بازاریابی شما آسیب خواهد دید. به همین ترتیب، فقط می‌توانید با افرادی که در آن سایت‌ها حساب دارند تماس بگیرید، به این معنی که مشتریان بالقوه‌ای را که از آنها استفاده نمی‌کنند از دست می‌دهید.

این برخلاف بهینه‌ سازی موتورهای جستجو (SEO) یا بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) است که کسب‌وکار شما را در مقیاس جهانی ارتقا می‌دهد و در عین حال ترافیک را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

مزایای تبلیغات گوگل

  1. قابلیت های هدف گیری

بازاریابان ارزش سرنخ های با کیفیت بالا را درک می کنند. کمپین تبلیغاتی شما باید در پایان روز به اهداف برند شما برسد. شما می توانید از دستیابی به مخاطبان هدف خود مطمئن باشید زیرا الگوریتم های گوگل هر روز در حال بهبود هستند.

شما این امکان را دارید که برای کلمات کلیدی خاص یا کلیدواژه های کوتاه تر پیشنهاد قیمت بدهید. در حالی که اولی به شما اجازه می دهد تا مشتریان با هدف بالا را هدف قرار دهید، دومی ممکن است به شما امکان دهد با سرنخ های کمتری جذب بیشتری کنید.

  1. توانایی استفاده از نیت مخاطب به نفع خود

آیا تا به حال این احساس را داشته اید که گوگل بیشتر از بهترین دوست شما در مورد ترجیحات شما می داند؟ الگوریتم‌های هوشمند گوگل می‌توانند هدف کاربر را شناسایی کرده و دقیقاً آنچه را که نیاز دارند به آنها ارائه دهد.

بیایید تصور کنیم که در حال اجرای یک کمپین در رسانه های اجتماعی یا وب سایتی هستید که در آن هدف اصلی کاربر کاوش در وب یا مشارکت در رسانه های اجتماعی است. تبلیغ شما باید به اندازه کافی جذاب و متقاعد کننده باشد تا کاربران را متقاعد کند.

می توانید با استفاده از تبلیغات گوگل، کاربرانی را که به دنبال محصولی هستند که شرکت شما ارائه می دهد، هدف قرار دهید. این مزیتی را نسبت به سایر کانال های تبلیغاتی به شما می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا سرنخ های بیشتری تولید کنید.

  1. این یک ابزار بازاریابی همه کاره است

هر کسی که به طور منظم از Google Ads استفاده می‌کند به شما خواهد گفت که این یک ابزار بازاریابی همه کاره است. برای همه نوع و اندازه کسب و کار مناسب است. با این پلتفرم می توانید به معنای واقعی کلمه ترافیک اینترنت را روشن و خاموش کنید. همچنین با انواع دیگر پلتفرم های بازاریابی و برنامه های نرم افزاری کار می‌کند.

  1. اندازه گیری ROI آسان است

عناصری که اندازه گیری آنها ساده است کدامند؟ Google Ads ردیابی اثربخشی هر جنبه از کمپین بازاریابی شما را ساده می کند. کلیک‌ها، نمایش‌ها، نرخ کلیک، نرخ تبدیل، هزینه به ازای هر کلیک و هزینه به ازای هر خرید همگی قابل اندازه‌گیری هستند. همه اینها باعث می شود محاسبه ROI به راحتی انجام شود. همچنین ممکن است مقرون به صرفه بودن تکنیک های مختلف را ارزیابی کنید. این به شما امکان می دهد برای سرمایه گذاری های تبلیغاتی آینده برنامه ریزی کنید که موثر باشد.

  1. نتیجه سریعتر از سئو

دیده شدن کسب و کارها در Google بسیار مفیدتر از هر رسانه دیگری برای افزایش فروش است. کسب‌وکارها فرصتی خارق‌العاده برای ظاهر شدن در مقابل مردم دارند، زمانی که آنها محصول یا خدمات خود را در موتور جستجو جستجو می‌کنند.

با این حال، اگر فرصت بسیار زیاد باشد، رقابت شدید خواهد بود. در نتیجه، رتبه بندی ارگانیک در موتورهای جستجو زمان بر و چالش برانگیز است. به طور ارگانیک، بهینه سازی وب سایت مناسب و جلب اعتماد از وب سایت های مجاز از طریق بک لینک می تواند نتایج فوق العاده ای ایجاد کند، اما زمان می‌برد.

کدام گزینه بهتر است؟

پاسخ به صنعت، مخاطبان هدف و اهداف شما بستگی دارد. اهداف شما چه هستند؟ آیا در تلاش برای تولید سرنخ، فروش یا سایر درآمدها هستید؟ سپس هم تبلیغات رسانه های اجتماعی و گوگل می‌توانند کمک کنند. اگر می‌خواهید برند خود را افزایش دهید یا دنبال‌کننده‌های اجتماعی ایجاد کنید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا به این هدف برسید. تبلیغات جستجوی گوگل به طور موثر افرادی را در انتهای قیف جذب می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 − = 48

دکمه بازگشت به بالا
بستن