تبلیغات

8 روش برای بهبود نرخ کلیک در تبلیغات گوگل

میانگین نرخ کلیک برای تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟ وقتی مردم این سوال را می پرسند، معمولا به این دلیل است که می خواهند CTR های خود را محک بزنند. اگر می‌خواهید با تبلیغات گوگل خود به عملکرد مطلوبی دست یابید و از بودجه خود حداکثر استفاده را ببرید، ادامه مقاله را برای بهبود نرخ کلیک بخوانید.

نرخ کلیک در تبلیغات گوگل چیست و چرا بهبود نرخ کلیک مهم است؟

نرخ کلیک، به طور کلی، نسبت کلیک به نمایش است. بنابراین در گوگل ادز، زمانی که تبلیغ شما در SERP نمایش داده می‌شود، یک نمایش ایجاد می‌شود و زمانی که شخصی که تبلیغ شما را مشاهده می‌کند، روی آن کلیک می‌کند، کلیک رخ می‌دهد. بنابراین، CTR درصد افرادی است که آگهی شما را می بینند و سپس به مقصد تبلیغ شما (خواه صفحه فرود، فروشگاه برنامه یا فرم سرنخ) کلیک می کنند.

چرا CTR در تبلیغات گوگل اهمیت دارد؟

نرخ کلیک یک معیار PPC پیچیده است زیرا در حالی که کلیک بالا امتیاز کیفیت شما را بهبود می بخشد، شما برای هر کلیک نیز هزینه پرداخت می کنید. بیایید کمی به این موضوع بپردازیم. نرخ کلیک بالا در تبلیغات گوگل خوب است زیرا نشان دهنده جذابیت کپی تبلیغ شما برای مخاطبان است.

اما با روشی که Google Ads کار می‌کند، یک مزیت عمیق‌تر وجود دارد. الگوریتم Google Ads به تبلیغات با کیفیت بالاتر با موقعیت های بالاتر و هزینه کمتر به ازای هر کلیک پاداش می دهد. چرا؟ از آنجایی که گوگل اگر کسی روی تبلیغات آن کلیک نکند، درآمدی به دست نمی آورد، بنابراین تبلیغاتی را که احتمال موفقیت آن بیشتر است، ترجیح می دهد.

خیلی خوب….. هرچه CTR شما بالاتر باشد امتیاز کیفیت شما بالاتر خواهد بود. امتیاز کیفیت بالاتر منجر به رتبه بالاتر تبلیغات می شود. تبلیغاتی که رتبه بالاتری دارند، با هزینه کمتر، بیشتر کلیک می‌شوند. هرچه هزینه به ازای هر کلیک کمتر باشد، هزینه هر عمل کمتر می شود. بنابراین چگونه می توان نرخ کلیک بالاتر از متوسط ​​را بدست آورد؟

نحوه بهبود نرخ کلیک

اکنون که می دانیم نرخ کلیک چیست، چگونه بر عملکرد Google Ads شما تاثیر می گذارد و معنی آن داشتن یک نرخ کلیک خوب است، می توانیم در مورد چگونگی بهبود نرخ کلیک صحبت کنیم. و چند رویکرد وجود دارد. اولین مورد با هدف گذاری شما است.

1. کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید

برای شروع، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار داده اید. در اینجا سه ​​نوع کلمه کلیدی برای تمرکز بر روی نرخ کلیک بالاتر وجود دارد:

  • کلمات کلیدی با هدف تجاری: کلمات کلیدی با هدف تجاری افرادی هستند که وقتی قصد خرید دارند آن را تایپ می کنند (مانند “بهترین CRM” یا “ماشین ظرفشویی فولاد ضد زنگ”). از کلمات کلیدی اطلاعاتی مانند “CRM چیست” اجتناب کنید زیرا این امر منجر به کاهش CTR و/یا هزینه های هدر رفته می شود.
  • کلمات کلیدی برند: اینها یک فرصت عالی دیگر هستند و نه فقط برند شما. مارک‌های شریک، مارک‌های رقیب یا سایر مارک‌هایی را که ممکن است بازار هدف شما زمانی که در حالت خرید هستند جستجو کنند، هدف قرار دهید.
  • کلمات کلیدی محلی: کلمات کلیدی محلی

2. از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید

این برای کنترل نرخ کلیک شما ضروری است. کلمات کلیدی منفی همان هایی هستند که نمی خواهید گوگل تبلیغ شما را برای آنها نشان دهد. بنابراین، برای مثال، اگر تلفن‌های همراه جدید می‌فروشید، «بازسازی شده» یا «استفاده شده» را به‌عنوان کلیدواژه‌های منفی تنظیم می‌کنید. به این ترتیب، تبلیغ شما برای افرادی که بعید است روی تبلیغ شما کلیک کنند، نمایش داده نمی شود.

3. هدف گذاری مخاطبان خود را محدود کنید

اگر تبلیغات جستجو یا کلیدواژه را اجرا نمی کنید (یا اگر مخاطبان را در بالای آن لایه بندی می کنید)، ممکن است بخواهید دوباره هدف گذاری مخاطبان خود را بررسی کنید. با محدود کردن مخاطبان خود به معیارهای خاص تر، می توانید به طور خاص تر کپی تبلیغات خود را تامین کنید و نرخ کلیک خود را بهبود ببخشید، حتی اگر به طور کلی تعداد کلیک های زیادی دریافت نکنید.

نحوه بهبود CTR تبلیغات گوگل با کپی تبلیغات

نرخ پایین کلیک ممکن است به این دلیل باشد که شما برای کلمات کلیدی اشتباه پیشنهاد می دهید. اما در بیشتر موارد، می‌توانید با نوشتن یک نسخه تبلیغاتی قوی‌تر، CTR (و حجم تبدیل…و ROI) را به میزان قابل توجهی افزایش دهید . در اینجا چگونه است.

4. آن را ساده و قابل بررسی نگه دارید

مگر اینکه یک بیلبورد در یک چراغ راهنمایی طولانی باشد، می توانید مطمئن باشید که تقریباً هیچ تبلیغی به طور کامل خوانده نمی شود، به خصوص تبلیغات آنلاین. تبلیغات خود را ساده نگه دارید تا بتوانند در یک نگاه پیام موثری را منتقل کنند. در اینجا به این صورت است:

  • کلمه کلیدی را در عنوان و توضیحات قرار دهید، اما آن را تکرار نکنید.
  • اگر به آن نیاز ندارید از تعداد کاراکترهای کامل استفاده نکنید.
  • تبلیغات خود را با اختصاراتی که شهودی نیستند پیچیده نکنید.
  • از زبان ساده ای استفاده کنید که به راحتی بخواند.

5. در واقع یک CTA داشته باشید

گفتن به کاربر که آنچه را که به دنبال آن است دارید، آنچه دارید بهتر از رقبایتان است، کال تو اکشن چیست . شما باید واقعاً بینندگان تبلیغات خود را دعوت کنید تا وارد عمل شوند.

6. یک پیشنهاد ویژه در تیتر خود قرار دهید

همه پیشنهادات و تبلیغات ویژه مانند تخفیف و ارسال رایگان را دوست دارند. اما به جای اینکه فقط آنها را در توضیحات قرار دهید، آنها را درست در سرفصل های PPC خود قرار دهید.

7. کلمه کلیدی اصلی خود را در مسیر نمایش خود قرار دهید

مسیرهای نمایش Google Ads بعد از اسلش URL مقصد شما ظاهر می شود. اگرچه آنها اختیاری هستند، اما باید کاملاً از آنها استفاده کنید. آنها را به عنوان بخشی از کپی تبلیغات خود در نظر بگیرید و از آنها برای درج کلمه کلیدی خود استفاده کنید. در مثال های زیر، یکی از اینها شبیه بقیه نیست. از این مسیرهای نمایش می توان برای نشان دادن ارزش استفاده کرد یا به بیننده اطمینان داد که شما چیزی را دارید که او به دنبال آن است.

8. تبلیغات احساسی ایجاد کنید

کپی تبلیغات احساسی برای بهبود نرخ کلیک شما ضروری است. اما راز کپی تبلیغات احساسی این است که آن را ظریف نگه دارید.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

87 − = 86

دکمه بازگشت به بالا
بستن