سئو

معجزه ای به نام cta ( کال تو اکشن )

کال تو اکشن یا معجزه ای به نام CTA و کاربرد آن

کال تو اکشن چیست؟ چرا اهمیت دارد؟ همانطور که می دانید امروزه سایت های زیادی در بستر وب پدید آمده اند. که هرکدام اهداف مشخصی دارند. همه این سایت ها محتوای مشخصی دارند.‌ حال هر کسب و کاری نیز دارای یک سایت است؛ که مشخصات محصول و بیانیه های فروش آن ها را در آن منتشر می کند. منتشر کردن این محتواها در سایت معمولا برای این نیست که کاربر آن ها را بخواند؛ و سپس از سایت خارج شود. بلکه مدیر سایت این محتواها را قرار می دهد تا کاربر پس از خواندن آن ها اقدام مشخصی را انجام  دهد.

مثلا سایت های فروش ابتدا مشخصات محصول را درج می کنند. و سپس با گذاشتن شماره ارتباطی مشتری را به سمت خرید آن سوق می دهند. حال یکی از ابزارهایی که امروزه برای سوق دادن کاربر به سمت هدف در سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد،  CTAمی باشد.

کال تو اکشن چیست؟

دکمه کال تو اکشن در فارسی با نام دکمه فراخوان شناخته می شود. هر کسب و کاری پس از قرار دادن بیانیه فروش محصولات خود، این دکمه را نیز در انتهای آن ‌قرار می دهد. وقتی کاربر محتوای سایت را می خواند قطعا به دنبال اطلاعات تماس و یا راه های خرید محصول می گردد. حال این دکمه  می تواند مشتری را به صفحه خرید ببرد و یا او را برای ارتباط با پشتیبانی راهنمایی کند. البته این دکمه تنها برای خرید محصول نیست. و گاها برای عضویت در لیست، دانلود فایل های مختلف توسط کاربر  و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شما نیز بارها دکمه کال تو اکشن را در سایت ها دیده اید. این دکمه معمولا با عنوان تماس با ما، خرید مستقیم، عضویت و … در سایت ها دیده می شود. که‌ مستقیما کاربر را به سمت انجام اقدام  مورد نظر سوق می دهد. دلیل اینکه  CTAدر پایان متن محتوای سایت قرار می گیرد، بازدهی بهتر آن است. به این علت که ابتدا کاربر باید بیانیه فروش سایت را بخواند. و پس از تصمیم‌ گیری برای خرید روی دکمه فراخوان کلیک کند.

نحوه استفاده از دکمه کال تو اکشن یا CTAبرای سایت ها
نحوه استفاده از دکمه کال تو اکشن یا CTAبرای سایت ها

نحوه استفاده از دکمه کال تو اکشن یا  CTAبرای سایت ها

برای استفاده از دکمه کال تو اکشن برای سایت ها می بایست چند مرحله را به انجام رساند. این مراحل بسیار ساده بوده و تایم کمی از افراد می گیرند. در زیر نحوه و مراحل استفاده از دکمه فراخوان در سایت ها را شرح داده ایم:

نحوه و مراحل استفاده از دکمه call to action
  • در مرحله اول می بایست هدف خود برای استفاده از این دکمه را مشخص کنید. و عنوانی برای آن تعیین کنید. برای مثال مواردی مثل تماس با ما، ارسال هدیه رایگان تستی، خرید مستقیم، عضویت و ‌… می توانند برای عنوان دکمه فراخوان مورد استفاده قرار گیرند.
  • در مرحله دوم می بایست سناریو استفاده از  CTA را تعیین کنید. با تعیین این سناریو و اعمال آن در سایت می توانید استفاده از دکمه فراخوان را استارت بزنید. سناریو شما می بایست به شکل زیر باشد:
  1. ابتدا کاربر با استفاده از موتورهای جستجو گوگل به سایت شما وارد شده و سپس یک مقاله کوتاه در خصوص محصول شما می خواند.
  2. سپس برای خرید محصول روی دکمه فراخوان کلیک می کند. و با ارسال ایمیل خود و پرداخت هزینه محصول اقدام‌ به خریداری آن می نماید.
  3. حال پس از کلیک او‌ بر روی CTAباید با ارسال بازخورد به ایمیل مشتری، به او اطلاع دهید که سفارشش با موفقیت به ثبت رسیده است.

با انتخاب هدف و تعیین سناریو می توانید از دکمه کال تو اکشن استفاده کنید. اما سناریو می تواند برای هر سایتی متفاوت باشد. برای مثال گاهی به جای خرید مشتری می توان با کلیک بر روی دکمه فراخوان اطلاعات تماس را دریافت کند.

نکات طلایی در خصوص استفاده از دکمه کال تو اکشن
نکات طلایی در خصوص استفاده از دکمه کال تو اکشن

نکات طلایی  در خصوص  استفاده از دکمه کال تو اکشن

استفاده از دکمه کال تو اکشن در سایت بسیار ساده است. اما برای اعمال و استفاده از این دکمه در سایت می بایست برخی نکات طلایی را در نظر بگیرید. در نظر گرفتن این نکات باعث می شود که استفاده از این دکمه در سایت، بازدهی بهتری برای شما داشته باشد. در زیر نکات طلایی  در خصوص استفاده از دکمه فراخوان را شرح داده ایم:

  • قراردادن محتوای جذاب و مرتبط با موضوع

محتوایی که در سایت خود درج می کنید، باید به قدری جذاب باشد که مشتری به خواندن کل آن ترغیب شده و در نهایت به دکمه فراخوان برسد. همچنین این محتوا می بایست با موضوع هدف شما کاملا مرتبط باشد. برای مثال اگر یک سایت فروش عسل دارید، می توانید یک محتوا در خصوص خواص عسل طبیعی بنویسید. و در سایت انتشار دهید. برای مشاوره در زمینه تولید محتوا اینجا کلیک کنید.

  • بالا بردن سرعت بارگذاری صفحه

دیگر نکته ای که در خصوص استفاده از  دکمه  کال تو اکشن بسیار مهم است، بالا بردن سرعت بارگذاری صفحه می باشد. هرچقدر که مطلب و محصول سایت شما برای مشتری جذاب باشد، باز هم مهم ترین مرحله زمانی است که مشتری بر روی دکمه فراخوان برای خرید کلیک می کند. حال هر کاربر بعد از کلیک بر روی دکمه  فراخوان بیش از چند ثانیه برای بارگذاری صفحه خرید صبر نمی کند. و اگر صفحه بارگذاری نشود از سایت شما خارج خواهد شد. به همین علت شما باید سرعت لود شدن صفحه خرید را بسیار بالا ببرید. برای این کار می توانید از ابزار های مختلفی استفاده کنید.

  • ترتیب صحیح قرار گیری محتوا

ترتیب قرار گیری محتوا نیز از مهم ترین مواردی است که در حین استفاده از دکمه کال تو اکشن باید از آن استفاده کنید. یعنی باید اطلاعات مهم تر محصول را در بالا و اطلاعات کم اهمیت تر را نیز در قسمت پایانی متن قرار دهید. این امر کمک می کند که کاربر با خواندن اطلاعات  مهم اول سایت برای خواندن بقیه متن نیز ترغیب شده و به دکمه فراخوان برسد. به همین علت رعایت این نکته نیز حائز اهمیت است.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 − = 24

دکمه بازگشت به بالا
بستن