مدیریت

CRM چیست؟

CRM چیست؟

C در واقع مخفف نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. در فاصله چندین سال، CRM توانسته است که به تکامل بسیاری در این زمینه دست پیدا کند. در سال های گذشته، برای یادگیری، دستیابی و همچنین پیاده سازی همراه با هزینه های پرداخت کمتر، می توان گفت که عده بسیاری از این مفهوم یک هیولای سه حرفی ساخته اند که در نهایت با استفاده از یک نرم افزار برای هر شغلی با شکل و اندازه های متفاوت قابل استفاده خواهد بود.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟؟
مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟؟

آنچه که باید بدانید این است که CRM در واقع تعامل مشتری را در کلیه کانال های مختلف در یک مکان جمع خواهد کرد و این در حالی است که مدیریت داده در این زمینه به بخش های مختلف در یک شغل کمک خواهد کرد تا شما بتوانید از تجربیات مشتری استفاده کنید و به همراه رضایت، حفظ و نگهداری آن ها در این زمینه بکوشید.

در واقع CRM به مشتری این اجازه را می دهد که در هرجایی بتواند رشد و سود را به طور خاص هدایت کند. آنچه که باید بدانید این است که هنوز هم عده بسیاری در این زمینه از کارهای دیگری استفاده می کنند که از جمله آنها می توان به کمک به کاربران برای مدیریت روابط بین اعضای مختلف تیم ها اشاره کرد اما باز هم شما می توانید به صورت دقیق از این مفهوم استفاده کنید.

مزایایCRM چیست؟

می توان گفت که در واقع CRM دارای مزایای بسیاری است. این مفهوم به شما کمک خواهد کرد که بتوانید در بخش های مختلفی فعالیت داشته باشید که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استفاده از CRM

 

  • C خدمات مشتری را بهبود می بخشد!

آنچه که باید بدانید این است که در CRM شما تمامی اطلاعات مربوط به مشتریان را در بخش های مختلف داشته باشید و از آن ها برای مدیریت پروفایل های مختلف استفاده کنید. این امکان در واقع دسترسی آسان به اطلاعات همه مشتریان مانند سوابق خرید ارتباطات قبلی در کانال های مختلف و … را برای شما فراهم خواهد کرد. در این حال مشتریان دیگر مجبور نخواهند بود که داستان خریدهای خود را بارها و بارها تعریف کنند و شما خواهید دید که می توانید به آسانی مشتری وفادار را از غیر وفادار تشخیص دهید و در نهایت موضوعات مربوط به خود را با بهترین روش و کمترین تلاش حل خواهید کرد.

  • CRM می تواند باعث افزایش فروش شود!

    ساده سازی و همچنین بهبود روند فروش در بخش های مختلف باعث می شود که خطوط فروش رو به افزایش باشند. اتوماسیون وظایف و همچنین تحلیل داده های فروش در بخش های مختلف در نهایت به یک نتیجه واحد منجر خواهد شد و آن هم افزایش فروش و بهره وری فروش است. دقت داشته باشید که در این زمینه CRM به شما این امکان را می دهد که تمامی صداها، چت ها و دیگر بخش ها را در رسانه های اجتماعی با لینک های قابل لمس تغییر دهید. شما می توانید با استفاده از CRM در این بخش یک روند فروش غیرقابل انکار را برای خود ایجاد کنید و همچنین پیام های مناسبی را در کانال ها در زمان درست ارسال کنید.

  • شما باCRM می توانید مشتریان بیشتری را حفظ کنید!

    شما در واقع با استفاده از CRM قادر خواهید بود که مشتریان بیشتری را در این زمینه حفظ کنید. آنچه که باید بدانید این است که در واقع نرخ نگهداری و کاهش نرخ های مختلف در زمینه های مختلف باعث موفقیت یک شرکت خواهند شد. شما می توانید از ابزارهای مختلف CRM در این زمینه کمک بگیرید. از جمله این ابزارآلات می توان به آنالیز تجربیات، بلیت فروشی های خودکار و همچنین پشتیبانی از مشتریان اشاره کرد که کار شما را به طرز چشمگیری بهبود خواهد بخشید. در واقع این کار به شما این امکان را می دهد که ببینید بعد از اینکه کار خود را انجام می دهید در چه بخش هایی دچار ضعف هستید و زمانی که آنها را شناسایی کنید به آسانی می توانید این نقاط را برطرف کنید.

    باCRM بهتر تجزیه و تحلیل کنید!

    ابزارهای مختلفی که در CRM به شما داده خواهد شد در واقع قابل فهم هستند و به شما معیارهای مختلفی را خواهند داد که نیازهای تجاری شما را برطرف می کنند. دقت داشته باشید که در این زمینه شما می توانید از داده های مختلف فروش استفاده کنید تا بازاریابی شما به CRM تبدیل شود. در اینجا همه چیز برای شما قابل رویت خواهد بود و شما می توانید همه چیز را حس کنید. در نهایت هم قادر خواهید بود که سود خالص کسب کنید و مشتریان خود را بهتر مدیریت کنید.

  • باCRM راندمان بالاتری داشته باشید!

آنچه که باید بدانید این است که شما در واقع با CRM راندمان بالاتری خواهید داشت. شما می توانید تمامی کارکردهای اصلی روزانه را در یک مکان جمع کنید تا باعث شود که گردش کار بهتر رخ دهد و همکاری آسان تری بین اعضای تیم باشد. اتوماسیون در واقع کارهای مکرر و تکراری را از بین خواهد برد و زمان بیشتری به شما می دهد که وظایفی که به شما در کار بهتر کمک می کند را بشناسید. داشبورد و همچنین تجزیه و تحلیل هایی که در این زمینه کمک می گیرد به شما کمک خواهد کرد که یک بینش عالی در زمینه کارهای خود داشته باشید و بتوانید فرایندهای تجاری را بهتر انجام دهید.

  • به اشتراک گذاری دانش با C

شما در واقع با استفاده از CRM می توانید اطلاعات خود را در زمینه های مختلف به کار بگیرید. اینکه این اطلاعات در بخش های مختلف به هدر نمی روند از جمله مهمترین کاربردهای CRM به شمار می آیند. هنگامی که افراد در زمینه های مختلف برای یادگیری یک سری کار اضافه که اعضای تیم قبل از آن با آن آشنا هستند تلاش می کنند در واقع وقت خود را برای یادگیری می گذارند. در هفته ممکن است که این افراد ساعت های بسیاری را به هدر بدهند. دقت داشته باشید که ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد با کارایی های تیمی مختلف به شما این امکان را خواهد داد که از دانش های جدیدی در این زمینه بهره مند شوید و همچنین بین شما و همکارانتان در یک تیم اصطکاک ایجاد نخواهد کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

62 − = 53

دکمه بازگشت به بالا
بستن