بازاریابی

6 نکته برای بازاریابی مشارکتی سودآور

آیا در تلاش برای تقویت کسب و کار خود و افزایش دید آن برای جذب مشتریان بیشتر هستید؟ در این راه نباید یک عنصر ضروری را که می تواند بازی را برای شما تغییر دهد، از دست بدهید: بازاریابی مشارکتی یا partner-marketing.

شراکت های مناسب می‌توانند به شما در افزایش آگاهی از برند، دستیابی به بازارهای دست‌نخورده و باز کردن جریان‌های درآمد جدید کمک کنند، اما شکستن آنها می‌تواند دشوار باشد. بنابراین بیایید به نحوه تشکیل یک مشارکت بازاریابی سودآور بپردازیم.

بازاریابی مشارکتی چیست؟

بازاریابی مشارکتی همکاری بین دو شرکت یا برند برای دستیابی به پایگاه مخاطبان گسترده‌تر و سود متقابل هر دو طرف است. شراکت می تواند بین برندها و تأثیرگذاران یا بین دو برندی باشد که مستقیماً با یکدیگر رقابت نمی کنند. یک مثال شناخته شده از چنین بازاریابی، همکاری Uber و Spotify است. خدمات نام تجاری ارائه شده مکمل کسب و کار یکدیگر هستند و از این رو، مشارکت به خوبی متناسب است.

چرا بازاریابی مشارکتی

اعداد بلندتر از کلمات صحبت می کنند و در اینجا برخی از بینش هایی وجود دارد که قدرت بازاریابی مشارکتی را توضیح می دهد:

  • 54٪ از شرکت ها اظهار می کنند که مشارکت برند بیش از 20٪ از کل درآمد آنها را به همراه دارد.
  • 68 درصد از مصرف کنندگان پس از مشاهده کمپین های مشارکت تصمیم به خرید می گیرند.
  • 74 درصد از سازمان‌ها نشان می‌دهند که شراکت با برند و بازاریابی وابسته بالاترین اولویت‌ها هستند.

6 نکته برای ایجاد بازاریابی مشارکتی سودآور

اکنون بیایید نگاهی به هفت راه برای توسعه مشارکت‌هایی بیندازیم که از میان دیگران متمایز باشند و برند شما را از طریق بازاریابی وابسته، که نوعی همکاری با برند است، به نمایش بگذارند.

1. ایجاد شراکت با مشاغل همفکر

هنگامی که بازاریابی مشارکتی را به عنوان یک گزینه در نظر می گیرید، مهم است که هم ارزش های خود و هم ارزش های آنها را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که با سازمان های مشابهی که با اهداف و ماهیت کسب و کار شما همسو هستند همکاری کنید.

2. مشارکت هایی ایجاد کنید که راه حل های کلیدی ارائه دهند

راه حل های کلید در دست آنهایی هستند که به راحتی در یک سیستم موجود بدون اختلال پیاده سازی می شوند. بازاریابی مشارکتی نباید نیازی به تغییر محصولات یا مدل‌های کسب‌وکار موجود در هیچ یک از برندها داشته باشد.

3. اهداف خود را با اهداف شریک خود هماهنگ کنید

با بازاریابی مشارکتی شناسایی هدف نهایی همکاری ضروری است.

  • افزایش فروش ؟
  • سرمایه گذاری در یک بازار دست نخورده؟
  • آگاهی از برند را تقویت کنید؟
  • پخش پیام؟

شناسایی هدف نهایی به شما کمک می کند تا در مورد همکاری ها ایده بگیرید و مشارکت های تأثیرگذار ایجاد کنید. همچنین به هر دو برند اجازه می دهد تا اهداف کمی را برای تلاش تعیین کنند.

4. مطمئن شوید که مخاطبان شما یکسان نیستند

این یک مشکل است، در حالی که داشتن اهداف مشترک در بازاریابی مشارکتی بسیار مهم است، اما مخاطبان مشترک واقعاً به شما کمک نمی‌کند تا دسترسی خود را گسترش دهید. احتمالاً با همان دسته از افرادی که قبلاً با آنها تماس گرفته‌اید صحبت می‌کنید و درگیر می‌شوید و با یک رقیب همکاری می‌کنید.

یکی از مزایای اولیه مشارکت، افزایش آگاهی از برند و فروش در میان بازارهای دست نخورده است. مشارکت برند بین نایک و اپل را در نظر بگیرید. در حالی که مشتریان هدف آنها از بسیاری جهات متفاوت است، آنها شباهت هایی در سبک زندگی، ارزش های اصلی و چیزهایی دارند که به آنها انگیزه می دهد. شراکت به هر برند اجازه می دهد تا در معرض مخاطبان جدید اما مرتبط قرار گیرد.

5. فعالانه شریک خود را تبلیغ کنید

تبلیغات متقابل شکلی از تبلیغات است که در آن یک برند محصولات یا لوگوهای برندهای دیگر را از طریق پلتفرم های متعدد نشان می دهد. از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا وب‌سایت‌ها، خبرنامه‌ها، ایمیل‌ها، اعلان‌های فشاری و دیگر کانال‌های بازاریابی، امکانات بی‌پایانی است. مطمئن شوید که علاوه بر کمپین های خاص بازاریابی مشترک، برند شریک خود را به طور مداوم تبلیغ می کنید تا رابطه را قوی نگه دارید.

6. از داده های مشتری خود برای بازاریابی مشارکتی استفاده کنید

داده های جمعی می تواند در بازاریابی مشارکتی بسیار مفید باشد. هر شرکت اطلاعاتی در مورد محصولات و خریدهای خود دارد، مانند آنچه کاربران می‌خرند، آنچه را که به سبد خرید خود اضافه می‌کنند اما نمی‌خرند و موارد دیگر. این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین پیشنهادها را برای کمپین‌های شریک خود شناسایی کنید، یک استراتژی ارتباطی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین‌انداز شود، و اهداف روشنی را ایجاد و به آنها برسید.

سخن پایانی

به طور خلاصه، اگر به دنبال افزایش دیده شدن نام تجاری خود برای رسیدن به پایگاه مخاطبان گسترده تر هستید، بازاریابی مشارکتی راهی است که باید انجام دهید و برای سودآوری، باید دقیقاً درک کنید که چگونه به همکاری ها نزدیک شوید و آنها را به صورت استراتژیک طراحی کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از فریبکاری جلوگیری کنید و از مزایای مشارکت بازاریابی بهره مند شوید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

32 + = 33

دکمه بازگشت به بالا
بستن