بازاریابی

8 گام برای توسعه یک برنامه بازاریابی محتوای موفق

آیا برنامه بازاریابی محتوای شما نتایجی را که به آن امیدوار هستید ارائه می دهد؟ رقبای شما همگی یک برنامه بازاریابی محتوا دارند، بنابراین شاید به همین دلیل است که شما نیز تصمیم به راه اندازی آن دارید. حتی با وجود بهترین فناوری‌ها، تحلیل‌ها و تیم‌های نویسندگان، ویراستاران و طراحان گرافیک، اگر برند شما بدون هدف و برنامه‌ریزی محتوای خود را منتشر می‌کند، یک برنامه بازاریابی محتوای موفق نخواهید داشت.

مراحل ایجاد برنامه بازاریابی محتوای موفق

اگر به دنبال توسعه یا بهبود برنامه‌های بازاریابی محتوای موفق هستید، در ادامه بهترین روش‌های را مرور می کنیم:

مرحله 1: اهداف و KPI های خود را تعریف کنید

بدون اهداف و معیارهای مشخص برای سنجش موفقیت، نمی‌توانید تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را در طول زمان به طور کامل ارزیابی و بهبود بخشید. سازمان های بازاریابی پیشرو فراتر از معیارهای بیهوده مانند لایک ها و معیارهای استاندارد مانند سرنخ ها و فروش هستند، آنها به معیارهایی نگاه می کنند که نشان می دهد چگونه تلاش های بازاریابی آنها روابط عمیق تر با مشتریان ایجاد می کند و بر اهداف کلی تجاری تأثیر می گذارد، مانند صرفه جویی در هزینه، بهبود بهره وری و مدیریت ریسک.

مرحله 2: مخاطبان و کانال ها را تعریف کنید

ظهور رسانه‌های اجتماعی باعث شده است که مصرف‌کنندگان در سراسر وب حضور بیشتری داشته باشند و توجه آن‌ها در کانال‌های متعددی که متناسب با اولویت‌ها و نیازهای رسانه‌ای آنها باشد، تقسیم شده است. برای اینکه بتوانید توجه مصرف کننده را به خود جلب کنید باید بدانید که مخاطبان هدف شما وقت خود را در کجا می گذرانند.

مرحله 3: نقشه قیف فروش

اکنون که مشکلات و محرک‌های مشتریان خود را شناسایی کرده‌اید، گام بعدی این است که آنها را در هر مرحله از سفر خریدار در مقابل قیف فروش ترسیم کنید.

مرحله 4: استراتژی کانال دیجیتال خود را تعیین کنید

با تعداد روزافزون کانال‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، باید بدانید که مصرف‌کنندگان هدف شما در حال حاضر زمان خود را برای تحقیق و یافتن اطلاعات مربوط به محصول و صنعت شما در کجا صرف می‌کنند. هنگامی که لیست خود را تهیه کردید، به سایت هایی که ترافیک بالایی دارند و سایت های محبوبی که فکر می کنید مشتریان بالقوه ممکن است پیام برند شما را پذیرا باشند محدود کنید.

مرحله 5: فرصت های بازار را برای بازاریابی محتوای موفق شناسایی کنید

اکنون که استراتژی کانال خود را توسعه داده اید، چه محتوایی باید برای این پلتفرم ها ایجاد کنید؟ برای شناسایی فرصت‌های بازاریابی محتوای خود، باید بدانید رقبای شما چه چیزی را منتشر می‌کنند و چه چیزی را منتشر نمی‌کنند.

مرحله 6: منابع و فرآیندهای موجود را ارزیابی کنید

اگر منابع و فرآیندهای مناسب برای پشتیبانی از آنها نداشته باشید، یک برنامه بازاریابی محتوای موفق نخواهید داشت.

مرحله 7: برنامه بازاریابی محتوای خود را ایجاد کنید

اکنون که آماده شروع توسعه برنامه بازاریابی محتوای موفق خود هستید، برنامه شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • ورودی مرحله 1-6: اهداف محتوای شما، KPIها، تعریف مخاطب، استراتژی کانال‌ها، فرصت‌های بازار، منابع و فرآیندها
  • تولید محتوا
  • کانال هایی که از طریق آنها مخاطبان خود را با محتوای خود درگیر می کنید
  • مشارکت کنندگانی که محتوا تولید خواهند کرد
  • گردش کار برای ایجاد، تولید، تایید و انتشار محتوا

مرحله 8: تست، ارزیابی و بهینه سازی

توسعه و اجرای برنامه محتوای شما نیمی از کار است، همچنین باید استراتژی خود را ارزیابی و بهینه سازی کنید تا به بهبود برنامه های بازاریابی محتوای خود ادامه دهید. برای انجام این کار، باید عملکرد محتوای خود را بر اساس هر موضوع یا قالب، کانال‌هایی که عمیق‌ترین مخاطبان شما را درگیر می‌کنند و مشارکت‌کنندگان محتوا که قوی‌ترین نتایج را در برابر KPI شما ارائه می‌دهند، ارزیابی کنید.

با تکرار منظم این فرآیند، می‌توانید واقعاً برنامه‌های بازاریابی محتوای موفق ایجاد، اجرا و بهینه کنید و محتوای قانع‌کننده‌ای را ارائه دهید که مشتریان هدف شما را جذب کند، درگیر کند و تبدیل کند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن