ایمیل مارکتینگبازاریابی

8 روش برای بهینه‌سازی ایمیل‌ ها برای بهبود دسترسی

اگر شما یک بازاریاب ایمیلی هستید، پس می دانید که چقدر مهم است که بهترین محتوا را به مشترکین خود ارائه دهید. شما از تجزیه و تحلیل خود برای تعیین زمان و قابلیت تحویل استفاده کرده اید. احتمالاً ساعت‌های بی‌شماری را صرف کشف تنظیمات کرده‌اید تا مطمئن شوید که هر ایمیل هم در دستگاه‌های تلفن همراه و هم در رایانه‌های رومیزی عالی به نظر می‌رسد. فکر می کنید همه چیز را فهمیده اید، اما آیا ایمیل های شما برای همه قابل دسترسی است؟ چرا  بهینه‌سازی ایمیل‌ مهم است؟

بهترین شیوه ها را برای دسترسی به ایمیل دنبال کنید

83٪ از بازاریابان می گویند که شرکت آنها بیشتر از گذشته برای ارائه دسترسی در بازاریابی دیجیتال تلاش می کند. از خطوط موضوع گرفته تا محتوای بدنه، اندازه فونت ها تا رنگ ها، عناصر بسیاری از ایمیل های کسب و کار کوچک شما وجود دارد  که باید در نظر گرفته شوند تا محتوا برای همه قابل دسترس باشد.

1. از خطوط موضوعی توصیفی استفاده کنید

مهم ترین قسمت هر ایمیل، موضوع خط است. مهم نیست که محتوای ایمیل شما چقدر خوب است، این خط موضوع است که در وهله اول بر باز کردن یا عدم بازکردن آن توسط خوانندگان تأثیر می گذارد. برای اینکه ایمیل‌های خود را راحت‌تر در دسترس قرار دهید (و به طور کلی برای مخاطبانتان جذاب‌تر باشد)، باید آنچه را که خوانندگان انتظار دارند، در حدود 41 کاراکتر خلاصه کنید. برای  بهینه‌سازی ایمیل‌ می توانید طول و کیفیت خط موضوع خود را با ابزارهایی مانند  Send Check It آزمایش کنید.

به یاد داشته باشید، خطوط موضوع را مرتبط با کپی خود نگه دارید تا مشترکین شما هنگام باز کردن ایمیل های شما ناامید نشوند. هیچ چیز بدتر از این نیست که فقط در مورد چیزی هیجان زده شوید تا بفهمید که فقط طعمه کلیک کنید.

2. برای تاکید بر نقاط کانونی به رنگ تکیه نکنید

هنگامی که مشترکینی با اختلالات بینایی خاص دارید، رنگ مهم است.

  • نسبت کنتراست خود را بررسی کنید

کنتراست می تواند تفاوت بزرگی در تعامل یا عدم تعامل آنها با ایمیل شما ایجاد کند. به افرادی فکر کنید که ممکن است کور رنگ باشند. اگر ایمیل شما به گونه ای تنظیم شده است که با استفاده از رنگ های مختلف نقاط کانونی ارائه دهد، پیام خود را به هر کسی که نمی تواند بین رنگ ها تمایز قائل شود را از دست می دهید.

  • برای اطلاعات مهم از سیاه و سفید استفاده کنید

اگر می‌خواهید پیام خود را واضح و مختصر منتقل کنید، رنگ‌ها را به عوامل غیر مهم بسپارید و برای هر چیزی که به تبدیل کمک می‌کند، رنگ سیاه را روی سفید بچسبانید. برای بهینه‌سازی ایمیل‌ اگر فقط با استفاده از سیاه و سفید مخالف هستید، مطمئن شوید که فقط یک رنگ برای متن و یک رنگ متضاد برای پس‌زمینه انتخاب می‌کنید. آن را ساده نگه دارید.

 

اهمیت تولید محتوا برای کسب‌و‌کارها

3. از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

هنگام کدنویسی کمپین های ایمیل خود، مطمئن شوید که فرمت محتوا بدون توجه به دستگاه (به عنوان مثال، تلفن هوشمند، تبلت، لپ تاپ) به درستی صورت می گیرد. بدون طراحی واکنش‌گرا، مشترکین شما ممکن است تجربه ضعیفی داشته باشند و دستگاه‌هایی مانند  صفحه‌خوان‌ها  خطر نمایش محتوای نامناسب را دارند.

حتی اگر یک ابزار واکنش‌گرا دارید، قبل از برنامه‌ریزی ایمیل‌هایتان را دوباره بررسی کنید تا ببینید چگونه ایمیل‌هایتان در دسک‌تاپ، موبایل و حتی برای کلاینت‌های ایمیل مختلف ظاهر می‌شوند.

4. کد خود را بررسی کنید

چند نکته مرتبط با کد وجود دارد که می تواند به شما کمک کند ایمیل های خود را در دسترس تر کنید.

  • از تگ های HTML برای اولویت بندی اطلاعات در ایمیل خود استفاده کنید

اگر می‌خواهید مشترکین شما که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند پیام شما را به وضوح دریافت کنند، کد HTML اصلی خود مانند <h1> و <h2> را برای هر چیزی که فکر می‌کنید برای درک پیام شما برای گیرنده ضروری است، وارد کنید.

از کد معنایی استفاده کنید

در حالی که برخی از عناصر HTML نحوه ظاهر محتوا را تعیین می کنند (مانند <span> یا <div>)، کد معنایی به تعریف معنای محتوا کمک می کند. نمونه هایی از تگ های معنایی عبارتند از <summary>، <figcaption>، <time> و <footer>.

5. تصاویر خود را با متن جایگزین تگ کنید

بسیاری از افراد دارای معلولیت از ارسال تصاویر در ایمیل های خود جلوگیری می کنند یا از صفحه خوان استفاده می کنند. این به این دلیل است که محتوا یا انیمیشن های پر زرق و برق می توانند مشکلاتی ایجاد کنند و همچنین به این دلیل است که خوانندگان صفحه شما واقعا نمی توانند تصویر را ببینند.

در واقع، افزودن یک تگ alt به تصاویر شما اساساً آنها را توسط صفحه خوان ها، موتورهای جستجو و موارد دیگر “قابل خواندن” می کند. متن جایگزین، یا متن جایگزین، باید توضیح مختصری از تصویر باشد.

به طور مشابه، اگر قصد دارید در کمپین‌های ایمیلی خود به ویدیوها پیوند دهید ممکن است بخواهید یک خلاصه متن را برای افرادی که ممکن است دارای اختلال شنوایی هستند در نظر بگیرید. بسیاری از صفحات میزبانی، رونویسی ویدیویی را برای افراد دارای نقص ارائه می دهند که می توانند پیامی را که شما می خواهید منتقل کنید بشنوند.

6. اندازه و فاصله متن خود را بررسی کنید

وقتی فضای کافی بین خطوط در محتوای شما وجود نداشته باشد، همه چیز ممکن است تار شود و مشترکان شما را دور کند، صرف نظر از اینکه محتوای شما چقدر آموزنده است. می‌توانید با تنظیم ارتفاع خط روی ۴ پیکسل برای بهبود خوانایی یا استفاده از عناصر طراحی برای ایجاد بخش‌ها، این مشکل را برطرف کنید.

همچنین می‌خواهید فضای سفید کافی بین پاراگراف‌هایتان وجود داشته باشد تا اسکنرها  بتوانند تمرکز خود را بر آنچه می‌خوانند حفظ کنند.

7. از ایموجی ها هوشمندانه استفاده کنید

می دانیم که بازی با فونت ها و استفاده از ایموجی ها می تواند سرگرم کننده باشد، اما آیا آنها واقعاً به محتوای شما ارزش می دهند؟ باور کنید یا نه، خطوط موضوع با ایموجی ها نرخ باز شدن بالاتری دارند. با این حال؛ یک ایموجی هرگز نباید جایگزین یک کلمه واقعی شود، فقط باید در ابتدا یا انتهای یک خط موضوع استفاده شود.

اگر فکر می‌کنید شکلک‌ها مقداری ارزش اضافه می‌کنند، می‌توانید ایموجی‌ها را در ایمیل خود قرار دهید، اما ممکن است توسط همه مشترکین دیده نشوند. این امر گاهی اوقات اتفاق می افتد، همین امر در مورد عکس ها و فیلم ها نیز صدق می کند. شما می توانید سعی کنید هر نوع کاربری را در خود جای دهید، اما در برخی موارد، انعطاف پذیری لازم خواهد بود و این اشکالی ندارد.

8. فونت و اندازه خود را بررسی کنید

هنگام ایجاد کمپین های بهینه‌سازی ایمیل‌ باید به اندازه متن خود و خواندن آن فکر کنید. سعی کنید حداقل 14 پیکسل و احتمالاً 16 پیکسل برای تلفن همراه باقی بمانید. این رایج‌ترین اندازه است که تضمین می‌کند خوانندگان برای خواندن ایمیل‌های شما مشکلی ندارند و اگر عناصر شما مجبور به بزرگ‌نمایی شوند، تحریف نمی‌شوند.

اندازه متن (و فضای خالی بالقوه) در مورد کلیک روی پیوندها در ایمیل شما نیز اهمیت دارد. در دستگاه‌های تلفن همراه، صفحه‌نمایش‌ها اغلب آنقدر کوچک هستند که به سختی می‌توان به نقطه مناسب پیوند ضربه زد.

9. محتوای با کیفیت را در  بهینه‌سازی ایمیل‌ اولویت قرار دهید

هدف اصلی هر ایمیلی ارائه اطلاعاتی است که به نفع مشترکین شما باشد و آنها را وادار به عمل کند. بنابراین نه تنها می‌خواهید که محتوای شما تا حد ممکن آسان باشد، باید مطمئن شوید که محتوایی که می‌خوانند واقعاً ارزش افزوده دارد. اگر مشترکی احساس کند که وقت خود را با اطلاعات بی فایده تلف می کنید، احتمالاً اشتراک خود را لغو می کند یا حتی بدتر از آن، ایمیل های شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کند. از سوی دیگر، با محتوای باکیفیت می توانید اعتماد ایجاد کرده و رابطه خود را با مشترکین خود تقویت کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن