سئو

رفع مشکل ایندکس نشدن سایت

ایندکس نشدن سایت به چه معناست؟

سایت پایگاهی در فضای وب بوده که از تشکیل صفحات‌ مختلف به وجود می‌آید. هر یک‌ از این‌ صفحات محتوای خاص خود را داشته که شامل صدا، تصویر، ویدئو، متن‌ و … می‌باشند. حال امروزه سایت‌ها‌ کاربردهای فراوانی داشته و‌ به یکی از لازمه‌های اصلی هر کسب‌وکاری تبدیل‌شده‌اند. در حال حاضر تقریباً تمامی کسب‌وکارها دارای سایت بوده و از آن‌ به‌عنوان یک پل ارتباطی میان برند و مشتریانشان استفاده می‌کنند. حال سایت‌ها نیز از گذشته تا‌کنون‌ مشکلات خاص خود را داشته و‌ اگر وب‌دیزاین‌ها یا طراحان سایت برخی قوانین گوگل را رعایت نکنند ممکن است در عملکرد سایت اختلالات زیادی به وجود بیاید.یکی از مشکلات رایجی که برای این صفحات در بستر وب به وجود می‌آید، ایندکس نشدن سایت می‌باشد.

ایندکس نشدن‌ به معنای گم‌شدن سایت در گوگل است؛ یعنی اگر سایت شما ایندکس نشود، هیچ فردی نمی‌تواند محتوای درون آن‌ را از روش سرچ‌ در گوگل مشاهده کند. گوگل برای اینکه‌ نتایج جستجوی کاربران را آماده‌سازی کند، چند سایت که‌ محتوای بسیار خوبی دارند را در جستجوی سرچ کاربران ‌به ‌نمایش می‌گذارد. حال اگر سایت ایندکس نشود، هرچقدر که محتوای خوبی داشته باشد نیز، هیچ فردی نمی‌تواند از طریق سرچ گوگل از مطالب درون آن بازدید کند و سایت در سرچ گوگل بالا نمی‌آید. این مشکل شاید در ابتدا ساده و قابل‌حل به نظر برسد؛ اما معمولاً ایندکس نشدن سایت می‌تواند برای کسب‌وکارها یک کابوس باشد.

به‌این‌علت‌ که هر کسب و کاری هزینه‌های فراوانی را برای نمایش مطالب خود در صفحه اول گوگل صرف می‌کند. همچنین برندها همواره برای تولید محتوای سایت خود نیز از نیروهای مختلفی مثل طراح سایت، نویسنده، گرافیک‌ کار و … استفاده می‌کنند که به‌خودی‌خود بسیار هزینه‌بر خواهد بود. به همین علت ایندکس شدن سایت برای صاحبان کسب و کارها بسیار مهم بوده و در صورت بروز این مشکل باید سریعاً برای حل آن اقدام‌ شود.

اصلی‌ترین دلایل ایندکس نشدن سایت چیست؟

ایندکس نشدن وب‌سایت می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.‌ ممکن است گوگل هر سایتی را به علت‌های مختلفی ایندکس نکند و باید صاحبان سایت این علت‌ها و مشکلات را پیدا کنند. در زیر اصلی‌ترین دلایلی که موجب ایندکس نگردیدن سایت می‌شوند را نام‌برده‌ایم:

دلایل ایندکس نشدن سایت

 

  • محتوای تکراری

یکی از مهم‌ترین علت‌های ایندکس نشدن وب‌سایت شما می‌تواند وجود محتوای تکراری در آن‌ باشد. برخی سایت‌ها محتواهای تکراری دارند که با URL-های متفاوتی منتشر گردیده است. در این صورت گوگل به‌هیچ‌عنوان‌ سایت را ایندکس نخواهد کرد. به این دلیل که گوگل به مطالب تکراری نیاز نداشته و‌ چنین‌ محتوایی تنها فضای آن را اشغال می‌کند. برای مثال اگر شما در یک‌ کتابخانه‌ چند نسخه از یک‌ کتاب داشته باشید، قطعاً برایتان کارآمد نخواهند بود و کاملاً مشابه محتوای تکراری در گوگل می‌باشند.

  • فعال کردن تنظیمات حریم خصوصی

ایندکس نشدن‌ سایت می‌تواند به علت فعال‌سازی تنظیمات حریم خصوصی نیز رخ دهد. این‌ کار باعث خصوصی‌سازی سایت شده و‌ در این صورت محتوای آن‌ به کاربران نمایش داده نمی‌شود. پس برای حل این مشکل باید از قسمت تنظیمات فعال‌سازی حریم خصوصی را لغو کنید.

  • محتوای بی‌کیفیت

قرار دادن محتوای بی‌کیفیت نیز از ایندکس گردیدن سایت شما جلوگیری می‌کند.‌ به‌این‌علت‌ که گوگل برای نمایش سایت‌ها به کاربران، معمولاً به دنبال محتواهای دسته اول و باکیفیت است. درنتیجه اگر محتوای شما کیفیت بالایی نداشته باشد، بعید است که‌ گوگل آن را در نتایج جستجوی کاربران نمایش دهد.

  • محدودیت از طرف گوگل

گاهی گوگل نیز سایت شما را محدود می‌کند. در این صورت بازهم با مشکل ایندکس نشدن سایت خود مواجه خواهید بود. این مورد در صورتی اتفاق می‌افتد که‌ شما‌ قوانین گوگل را رعایت ننموده باشید و برخلاف قوانین آن قصد ارتقاء سایت خود را داشته‌اید. به زبان ساده‌تر از سئو کلاه سیاه استفاده کرده باشید.

مراحل رفع مشکل ایندکس نشدن سایت

اگر شما نیز با مشکل ایندکس نشدن سایت مواجه می‌باشید، جای نگرانی نیست! این مشکل باوجود پیچیدگی‌هایی که دارد، قابل‌حل بوده و باید رفع آن ‌را به یک‌ متخصص کاردان و‌ باتجربه بسپارید. متخصصین باتجربه در این زمینه مراحل زیر را برای رفع مشکل ایندکس نشدن طی می‌نمایند:

  • دسترسی به سایت

دسترسی یافتن‌ به سایت اولین‌ مرحله از حل مشکل ایندکس می‌باشد. در این‌ مرحله شما باید به متخصص موردنظر خود دسترسی بدهید تا وارد سایتتان شود.

  • ارزیابی سایت

در مرحله دوم متخصص، سایت را به‌طور کامل ارزیابی خواهد کرد. درواقع در این مرحله موقعیت سایت بررسی می‌شود تا بتوان مشکلات احتمالی آن را حدس زد.

  • یافتن مشکل

در مرحله بعد برای رفع مشکل ایندکس نشدن سایت، متخصص سعی می‌کند پس از ارزیابی آن، مشکلات احتمالی را حدس بزند. معمولاً حدس مشکل ایندکس نگردیدن سایت کمی پیچیده خواهد بود؛ اما اگر فرد تجربه زیادی در این‌ زمینه داشته باشد ریشه‌یابی مشکلات برایش کار ساده‌ای خواهد بود.

  • برطرف نمودن‌ مشکل

در مرحله بعدی متخصص با توجه به مهارتی که دارد، مشکل ایجادشده را رفع می‌کند. توجه داشته باشید که رفع این‌ مشکل گاهی می‌تواند زمان‌بر باشد و به‌سادگی برطرف نمی‌شود. بعد از برطرف گردیدن ایندکس نشدن سایت، باید همواره تلاش نمایید تا از بروز مجدد این‌ مشکل جلوگیری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن