اخبار

OpenAI GPT-4 در اواسط مارس 2023 وارد می‌شود

OpenAI GPT-4 در شرف انتشار است. آندریاس براون، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان، تأیید کرد که GPT-4 ظرف یک هفته از 9 مارس 2023 عرضه می‌شود و چندوجهی خواهد بود. هوش مصنوعی چندوجهی به این معنی است که می‌تواند در انواع ورودی‌ها مانند ویدئو، تصاویر و صدا عمل کند.

مدل های زبان بزرگ چندوجهی GPT-4

نکته مهم این اعلامیه این است که GPT-4 چند وجهی است. چند وجهی بودن می‌تواند متن، گفتار، تصاویر و ویدیو را در برگیرد. GPT-3 و GPT-3.5 فقط در یک حالت، متن کار می‌کنند. بر اساس گزارش خبری آلمان، GPT-4 ممکن است حداقل در چهار حالت، تصویر، صدا (شنیداری)، متن و ویدیو کار کند.

این گزارش فاقد مشخصاتی برای GPT-4 بود، بنابراین مشخص نیست که آیا آنچه در مورد چند وجهی به اشتراک گذاشته شده مختص GPT-4 است یا فقط به طور کلی.

چت جی پی تی 4 در چندین زبان کار می‌کند

به نظر می‌رسد GPT-4 در همه زبان ها کار می‌کند. توضیح داده شده است که می‌توانید یک سؤال را به زبان آلمانی دریافت کنید و به زبان ایتالیایی پاسخ دهید. این یک مثال عجیب است زیرا، چه کسی سؤالی را به زبان آلمانی می‌پرسد و می‌خواهد پاسخی به زبان ایتالیایی دریافت کند؟

این چیزی است که تایید شد:

تکنولوژی به حدی رسیده است که اساساً «در همه زبان‌ها کار می‌کند»: می‌توانید سؤالی را به آلمانی بپرسید و به زبان ایتالیایی پاسخ بگیرید.

ویژگی چند وجهی، مایکروسافت (-OpenAI) مدل ها را جامع خواهد کرد.

من معتقدم که نقطه پیشرفت این است که این مدل با توانایی خود در انتقال دانش به زبان های مختلف از زبان فراتر می‌رود. بنابراین اگر پاسخ به زبان ایتالیایی باشد، آن را می‌داند و می‌تواند پاسخ را به زبانی که سوال پرسیده شده است ارائه دهد.

برنامه های کاربردی GPT-4

در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای درباره مکان نمایش GPT-4 وجود ندارد. اما Azure-OpenAI به طور خاص ذکر شد. گوگل در تلاش است تا با ادغام یک فناوری رقیب در موتور جستجوی خود به مایکروسافت برسد. این پیشرفت این تصور را تشدید می‌کند که گوگل در حال عقب ماندن و عدم رهبری در زمینه هوش مصنوعی مصرف کننده است.

گوگل در حال حاضر هوش مصنوعی را در چندین محصول مانند Google Lens، Google Maps و سایر مناطقی که مصرف کنندگان با Google در تعامل هستند، ادغام کرده است. این رویکرد استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری کمکی برای کمک به افراد در کارهای کوچک است. روشی که مایکروسافت آن را پیاده‌سازی می‌کند بیشتر قابل مشاهده است و در نتیجه تمام توجهات را به خود جلب می‌کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن