اخبار

توضیح جدید در مورد نحوه عملکرد الگوریتم‌های رتبه‌بندی اینستاگرام ریلز و استوری‌ها از آدام موسری

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، نمای کلی جدیدی از نحوه عملکرد الگوریتم‌های رتبه‌بندی اینستاگرام منتشر کرده است که می‌تواند به شما در درک بهتر نحوه به حداکثر رساندن دسترسی به محتوای خود و بهینه‌سازی عملکرد در فید اصلی IG، Stories و Reels کمک کند.

موسری در سال 2021 توضیح مشابهی از سیستم‌های رتبه‌بندی اینستاگرام ارائه کرد تا ابزاری برای شفاف‌تر و شفاف‌تر بودن در مورد نحوه عملکرد آن و از بین بردن شایعات در مورد دسترسی IG باشد. که تعداد زیادی از آنها وجود دارد و موسری به خوبی به برخی از نگرانی‌های کلیدی رسیدگی می‌کند و انگیزه‌هایی را که در پس آن است که چگونه اینستاگرام تلاش می‌کند تا تعاملات سودمند را تسهیل کند، به خوبی بیان می‌کند.

اینستاگرام یک الگوریتم منحصر به فرد ندارد که بر کارهایی که مردم انجام می دهند و نمی بینند نظارت کند. هر بخش از برنامه – فید، استوری، کاوش، ریلز، جستجو و موارد دیگر، از الگوریتم خاص خود استفاده می‌کند که متناسب با نحوه استفاده افراد از آن است. مردم تمایل دارند به دنبال نزدیک‌ترین دوستان خود در Stories باشند، از Explore برای کشف محتوا و سازندگان جدید و سرگرم شدن در Reels استفاده کنند. ما چیزها را در این بخش‌های مختلف برنامه به‌طور متفاوتی رتبه‌بندی می‌کنیم و ویژگی‌ها و کنترل‌هایی مانند دوستان نزدیک، موارد دلخواه و دنبال کردن را اضافه کرده‌ایم تا بتوانید تجربه خود را بیشتر سفارشی کنید.

اغلب می‌بینید که کارشناسان رسانه‌های اجتماعی در مورد «الگوریتم» رتبه‌بندی اینستاگرام صحبت می‌کنند، که عجیب است زیرا هیچ یک از این مراجع صحیح نیستند. همه برنامه‌های اجتماعی از الگوریتم‌های رتبه‌بندی متنوعی در عناصر مختلف برنامه‌های خود استفاده می‌کنند که با عوامل تعاملی که می‌خواهند در هر کدام تقویت کنند، بر اساس آنچه که بیشترین فعالیت کاربر را هدایت می‌کند، هماهنگ هستند.

موسری سپس به جزئیات نحوه عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام می‌پردازد و از فید اصلی شروع می‌کند، که اخیراً به طور فزاینده‌ای با توصیه‌های هوش مصنوعی پر شده است.

ما با تعریف مجموعه چیزهایی که قصد داریم در وهله اول رتبه بندی کنیم، شروع می کنیم. با فید، پست‌های اخیر اشتراک‌گذاری شده توسط افرادی را که دنبال می‌کنید، و همچنین پست‌هایی از حساب‌هایی که قبلاً آنها را دنبال نمی‌کنید و فکر می‌کنیم ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، در نظر می‌گیریم. ما بر اساس عوامل مختلفی، از جمله، تعیین می‌کنیم که چه چیزی ممکن است به آن علاقه داشته باشید. چه چیزی و چه کسانی را اخیرا دنبال کرده اید، دوست داشته اید یا با آنها درگیر بوده اید. ما این تجربه را برای شما شخصی‌سازی می‌کنیم تا سعی کنید بین محتوای حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و محتوای حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید اما ممکن است به آن علاقه‌مند باشید، تعادل ایجاد کنید.

نمای کلی الگوریتم رتبه‌بندی اینستاگرام

بنابراین، همانطور که اشاره شد، اینستاگرام به طور فزاینده‌ای توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در فید شما قرار می‌دهد که تا حدودی نیاز به الگوریتم فید را در وهله اول رد می‌کند (یعنی الگوریتم تضمین می‌کند که مرتبط‌ترین محتوا را بر اساس افرادی که دنبال می‌کنید مشاهده کنید).

به کنار معناشناسی، مارک زاکربرگ مدیر عامل متا در ماه آوریل اشاره کرد که حدود 40 درصد از محتوای نمایش داده شده در فید اصلی IG شما اکنون توسط هوش مصنوعی تامین می شود، بنابراین بسیاری از آنچه در اینجا نشان داده شده است توصیه هایی از حساب هایی است که اینستاگرام فکر می کند ممکن است دوست داشته باشید، در کنار به روز رسانی ها. از افراد و نمایه هایی که برای دنبال کردن انتخاب کرده اید.

موسری می گوید که چهار عامل کلیدی که رتبه فید اصلی اینستاگرام شما را تعیین می کند عبارتند از:

  • فعالیت شما پست هایی که دوست داشته اید، به اشتراک گذاشته اید، ذخیره کرده اید یا در مورد آنها نظر داده اید، به ما کمک می کنند تا بفهمیم چه چیزی ممکن است به آن علاقه مند باشید.
  • اطلاعات در مورد پست اینها سیگنال‌هایی در مورد میزان محبوبیت یک پست هستند – فکر کنید چند نفر آن را پسندیده‌اند و مردم چقدر سریع یک پست را لایک می‌کنند، نظر می‌دهند، به اشتراک می‌گذارند و ذخیره می‌کنند – و اطلاعات پیش پا افتاده‌تر در مورد خود محتوا، مانند زمانی که پست شده است، و چه چیزی. مکان، در صورت وجود، به آن متصل شد.
  • اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. این به ما کمک می‌کند بفهمیم که آن شخص چقدر ممکن است برای شما جالب باشد و شامل سیگنال‌هایی مانند تعداد دفعاتی است که افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشته‌اند.
  • سابقه تعامل شما با کسی. این به ما این حس را می دهد که به طور کلی چقدر علاقه مند به دیدن پست های یک شخص خاص هستید. یک مثال این است که آیا شما در مورد پست های یکدیگر نظر می دهید یا نه.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن