سئو

بررسی انکر تکست

انکر تکست چیست؟

انکر تکست به کاراکترها و کلمه های موجود در یک محتوای متنی گفته می شود که به سایت دیگر لینک داده شده است. به بیان ساده تر می توان گفت که انکر تکست  به همان قسمت از لینک که کاربر می تواند بر روی آن کلیک کند را می گویند. و به رنگ های آبی در محتواها موجود می باشند.

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از انکر تکست داشته باشیم می توان گفت که عنوان لینک یا لیبل لینک و یا متن لینک کلمات را در یک لینک که کاربران بر روی آن ها کلیک می کند را می گویند که تعیین کننده ی رتبه ی سایت در نتیجه های موتورهای جست و جو نیز می باشد. میانگین نمایش آن ها باید به صورت متوسط با شست کاراکتر باشد. آن چیزی که شما به این عنوان برای لینک دهی خود استفاده می کنید در سئو سایت شما می تواند دارای تاثیرات منفی و مثبت زیادی داشته باشد. انواع مختلفی برای انکر تکست ها موجود می باشد که گوگل می تواند با استفاده از انواع مختلف آن ت موضوع سایت را بتواند تشخیص دهد. 

انکر تکست چیست؟
تصویر1-انواع انکر تکست

 

  • انکر عریان:

در این نوع می توان برای توصیف یک لینک از یک آدرس اینترنتی استفاده نمود.

  • انکر نام تجاری:

در این نوع می توان از نام تجاری برای این کار استفاده کرد.

  • انکر تطبیق کلی:

در این نوع فقط می توان از کلمه ی کلیدی اصلی محتوای موجود در وب سایت استفاده نمود.

  • انکر عمومی:

در این نوع همان طور که اسمش مشخص می باشد کلمات و عبارات عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. مانند این لینک را چک نمایید.

  • انکر مترادف:

در این نوع می توان به جای استفاده از خود کلمه کلیدی اصلی می توان از عبارت های هم معنی و مترادف آن استفاده نمود. چون هر کلمه کلیدی اصلی فقط می تواند یک بار در محتوای متن به عنوان انکر استفاده شود و در صورت استفاده مجدد و لینک دهی باید از کلمات و عبارت های مترادف جهت این روش به کار برد.

  • انکر دقیق:

این انکر را می توان به عنوان یک هدف اصلی در این روش نام برد. چون شما با این نوع انکر قصد لینک دهی با کلمه دقیق کلیدی اصلی را برای آن صفحه دارید.

  • انکر تکست تصویر:

در این نوع انکر می توان با استفاده از ویژگی alt موجود در عکس, آن را جهت این کار استفاده نمود.

  • انکر طولانی:

در این نوع با استفاده از چندین عبارت یک جمله ی بلند را جهت این کار انتخاب کرد.

  • انکر نام برند با استفاده از کلمه ی کلیدی:

در این نوع از انکر با ترکیب نام برند با کلمه ی کلیدی ایجاد می شود.

انکر تکست
تصویر2- نمونه ای از انکر تکست

توصیه های لازم برای بهینه کردن انکر تکست

انکر تکست ها چیز پیچیده ای نمی باشد و به یک مفهوم خیلی ساده اشاره دارد. انکر به عبارت ها و متنی که شما در لینک خود اشاره می کنید و قابل مشاهده  توسط کاربر می باشد هستند. که کاربر می تواند با کلیک کردن بر روی آن انکر تکست به صفحه ی مورد نظر خود برسند. البته برخی توصیه ها در استفاده از آن وجود دارد که می تواند تاثیر چشمگیری در سئوی سایت شما داشته باشد آن توصیه ها به شرح زیر می باشد:

  1. بهترین نوع انکر همان نوعی می باشد که کلمه ی کلیدی اصلی متن مورد نظر در انکر تکست باشد.
  2. هر اندازه که کلمه کلیدی اصلی با عبارتی که به عنوان انکر در نظر گرفته می شود مرتبط تر باشد موجب ایجاد تاثیر فوق العاده مثبت در رتبه بندی سایت در موتور جست و جوی گوگل می شود.
  3. برای این که موجب بهینه سازی انکر تکست در محتوای خود و تاثیر بیشتر آن در سئو سایت صفحات خود گردید، از انواع مختلف آن در متن خود استفاده کنید البته سعی کنید به صورت درست و به شیوه ی صحیح انواع مختلف انکر را در محتوای خود به کار ببرید.
  4. قبل از استفاده از انکرها سعی کنید آن ها را همیشه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید؛ برای این کار می توانید یک فایل اکسل ایجاد کرده و فهرستی از تمامی انکرهایی که در محتوا و صفحات وب سایت خود ایجاد می کنید در آن داشته باشید تا با توجه به آن ها اقدام به تولید یک انکر تکست دیگر نمایید. و به این وسیله فرآیند تجزیه و تحلیل انکر ها را بهتر مدیریت نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن